~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av ~ Ruth ~ - 27 juli 2012 21:30

Varmt och klibbigt. I morgon spår dom att det skall komma åska, får se hur det blir med det, tidligare skrämselåska har inte slagit in, så jag hoppas att det blir så även nu.

 

Har du hört att rådjur kan skälla som en liten hund? För ett par sena kvällar sedan, hörde jag ett sprött skall som från en liten hund, trodde det var en liten vovve som var på villovägar och kände doften av mina hundar, men varje gång jag gick ut så fanns där ingen. Det återkom med jämna mellanrum, men fick svaret någon timma efter när jag skulle lägga mig.

 

Tittade ut mot grannen, då såg jag ett mindre rådjur innanför staketet och en vuxen inne på grannens tomt mitt emot på andra sidan av gatan. Jag klädde på mig och gick bort emot grannen och öppnade grinden så den kunde komma ut, lockropet (skallet) upphörde så dom återförenades nog. Dom hade nog kommit in från baksidan på huset för där är det inget staket, men att gå ut samma väg fattade inte den yngsta, förmodligen årets kid, tänk så många timmar den har varit ledsen :(


 



Har klippt gräs i em. blev så svettig så jag svalkade mig med en sval dusch, bjuder på en bild där jag är ren och pigg som en fjällbäck hehe.


Kram på er alla.

 


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards