~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Ingen ro och ingen vila

Av ~ Ruth ~ - 5 juli 2012 23:39


       


Har varit igång även denna dagen, pyntat och fixat på altanen. Fontänen porlar här uppe också nu, det är så mysigt och rogivande när man sitter där ute och relaxar med en kopp kaffe. Köpte lyktor för värmeljus i går som jag har hängt i 2 av gluggarna. Tog några foton i kväll när dom tändes, men får inte fram det riktigt på bilden, vill fota utan blixten på.


       



Köpte även en söt blomma som nu står i en gammal tennpokal, bladen ser ut som St. Paulia, men det är inte det, har glömt vad den heter. Har planterat över blommorna jag fick av Gullan i påsken till den vita svanen. Plockade några nejlikor som växte igenom en häck när jag var på promenad i dag, jag gillar Nejlikor, många ser det som begravningsblommor, men det gör inte jag.



Det blir en het natt, fortfarande 21 grader ute och 24 inne, trotts korsdrag, hoppas det inte blir åska i natt. 


Kram och tack snälla för era kommentarer, blir så glad trallalla.


 
 
Maria

Maria

5 juli 2012 23:54

Så fint du gjort, hoppas du får många goa dagar där på din altan.
Lite levande ljus är ju aldrig fel, mys pys. Jag tycker inte om Nejlikor men Borstnejlikor går bra, jag har dom växandes vilt här i skogen fast dom är röda. Här är de något lite bättre i armarna men får väl se hur de e när jag vaknar då är dom så onda.
Ha en fin helg/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillisl

lillisl

6 juli 2012 06:30

Vad du grejar och donar, så mysigt du gjort det på altan och levande ljus är aldrig fel och även fint med blommorna
Tack för att du visar så fina bilder för oss
En bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se:

 
Carina

Carina

6 juli 2012 09:23

Oj så fint du gjort ute på lilla altanen.
Fina lyktor och en underbar fontän det är rogivande att höra på porlande vatten.
Lilla söta blomman är ju oxå såååå vacker o fin.
Ja alla dina foton är fina.
Ingen åska inatt här hos oss.
Hoppas det var åskfritt hos dig oxå.

Önskar dig en fin fredag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

6 juli 2012 11:49

Tittar in för att önska dig en trevlig helg
Fina bilder du visar.
Jag har havt problem att komma in på Bloggplatsen. nu har jag lagt in ett men kan inte öppna min egen och kolla hur det blev konstigt men det kanske löser sig så småning om. Hur får man int
Välkommen till Anita på bilden kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

6 juli 2012 11:55

Hei på deg. Så fint du har det på din veranda, nei nu får jeg snart komme til deg på besøk. Ja nu ser det ut til vi jar fått to fine dager med sol og varme . men nu er det melt regn neste uke så sommeren varer ikke lenge. Har fått rede på vad det var får noe - det er til ig sprette opp erterbelger og ta ut erterene, men takk får hjelpen du og dine blogg venner. Skypen min er ute av drift må vente på hjelp. Bente til Eli og Sondre kommer hit i dag og blir noen dager :) Mat mat vet du men blir da koslig også. Mona og Bård Ketil har vert her en tur også . God helg til deg snille søster Ruth.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

6 juli 2012 12:59

Så fint du har fixat till på altanen. Visst ser man att ljuslyktorna ger ett mysigt sken.
Varmt och kvavt här idag, men mulet. Fläktarna går på helfart för att det ska kännas OK.
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

6 juli 2012 13:12

Vad du pyntar och donar. Du är så händig med sånt och det blir ju så fint.
idag hänger regnet o åskan i luften,men det är ändå varmt,så jag sitter ute på min balkong o löser korsord emellanåt.
Jag önskar dig en riktigt skön helg nu min vän.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Charlotte

6 juli 2012 14:02

Hej! Förlåt att jag inte kikat in på länge, tänker ofta på dig. Mycket fint du visar. Sitter med mobilen och det är rätt jobbigt att läsa bloggar via den så jag får nog flytta mig till datorn. Jag hoppas du mår bra och har det bra. Kram Charlotte som glömt sin bloggadress men har bloggar!!! Kan du tro. Förflyttar mig och läser ikapp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards