~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Otolig värme

Av ~ Ruth ~ - 4 juli 2012 12:32


 

Denna fina stora kopp fick jag av Gullan i Klaråsen.


     


I dag är det varmt trotts att solen inte finns där 28 grader, det är nog tur att solen inte lyser nu, då hade det nog varit gruvelit varmt.

Känner mig som en 90 åring i ryggen och går som kvinnan i dokumentären ”Kokvinnarna”, värst när jag har suttit och reser mig, trotts det så målade jag i 6 timmar i går, altanen är så gott som klar, måste bättra på lite där jag har kommit över husfärgen med det vita därute, men det är en baggis.

Orkade inte blogga i går ovanligt . när målningen var klar så klippte jag båda gräsmattorna, då går jag upprätt så det gick bra, men ack så trött jag var i gårkväll, avslutade med en dusch och somnade, vaknade var och varannan timma, vet inte om det berodde på ryggen eller fullmånen som lyste så glatt.

Nu skall jag ner till torget och handla sallad, äter ju det dagligen (ingen potatis eller pasta) till kött eller en fiskbit, skall se om jag hittar jordgubbar också.

Kram till er.


 
 
Carina

Carina

4 juli 2012 15:26

Varmt och skönt här oxå.
Blåser lite så det är ju inte vindstilla precis.
Hoppas du står ut i värmen drick mycket så klarar du det!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillisl

lillisl

4 juli 2012 16:19

Här hos mig är det oxå varmt och så skönt.
Ta det lugnt nu och tänk lite på din rygg.
Vacker kopp du fått av Gullan och så fina kort som vi får titta på
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

4 juli 2012 18:44

Jobbet springer inte ifrån dej, det finns kvar så vila dej och ta lite i taget. Här är inte så varmt idag, mulet och behagligt.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

4 juli 2012 22:45

Ja fyyy va varmt det har varit idag. Trotts att solen inte visade sig förrens sent emot kvällen. Men skönt samtidigt att få gå i lätta kläder tycker jag =).
Hoppas att du ska få en god natts sömn. Tycker du är fantastisk som orkar måla & trottsa din ryggsmärta som du gör.
Kramar om dig underbara vän <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

4 juli 2012 22:52

Ja nu har äntligen sommarvärmen kommit till oss. Men den behöver inte vara lång stund innan man pustar och gnäller över den.
Ja jag skulle vilja se dig som "kokvinnan" med en pensel i handen. Ta det lugnt med din rygg ,du har bara den och den är bra att ha.
Konstig nog sov jag trots denna stora fulla måne. Brukar annars reagerapå den.
Önskar dig nu en god natt och hoppas du sover sött.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Gun

Gun

5 juli 2012 10:26

Här har vi härligt varmt med sol! Ligger på bryggan för det mesta och lyssnar på vågornas skvalp. Jag har bara kommit så långt som till fundering på målning:). Hoppas det har givit med sig i din rygg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

5 juli 2012 11:47

Vad fin koppen är som du har fått av Gullan.Nu har värmen verkligen kommit,det var 23 grader i halvskuggan vid tiotiden när jag tittade på termometern.Nu är semestrarna igång för en del har jag förstått,men för mej är det ju semester jämt,men tycker det ska bli trevligt när min man börjar sin semester om en dryg vecka.Ta det lugnt med målandet och unna dej lite ledigt.
Ha en fin torsdag...kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 juli 2012 12:34

Aj då, hoppas ryggen bättrar sig snabbt. Du får ta det lite lugnt med målningen, så den inte blir värre.
Så vacker kopp du har fått av Gullan! De andra fotona är riktigt vackra de också, tack för att du visar dem för oss.
Kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

5 juli 2012 22:10

Kikar in, men inget nytt har kommit ännu. Så jag önskar dig min kära vän en riktigt fin kväll & fin kommande morgondag. Själv är jag så trött idag, men ville i alla fall hälsa på dig. Kramar om dig såååå hårt!
<3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

5 juli 2012 22:32

Så fin kopp du fått av Gullan. Pionen gjorde sig så bra i den. Kom ihåg att dricka mycket när du jobbar. Var rädd om dig!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards