~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Vad skriva i dag ?

Av ~ Ruth ~ - 30 juni 2012 20:45

Jag har fixat och grejat för en bloggvän i dag. Sedan till affären, var tomt på viktiga saker i kylen, har ju knappt varit utanför huset pga. av allt regn om dagarna. I dag var det uppehåll, men hotfulla moln som skingrade sig en smula och stundtals lyste solen igenom. Kraftiga vindar så jag nästan blåste av vägen när jag cyklade fram och håret fladdra i vinden.


Tror jag skall döpa om min blogg till ”En väderblogg” finns inget annat att skriva om, tror jag har tappat hjärnceller av allt väder, det är det enda som finns i min snurriga lilla knopp.


Egentligen ville jag bara titta in för att önska er en fin kväll och helg, så bortse från mitt dravel, det bara slank ur mig så där som det brukar göra ibland när jag "tappar all kontroll". Tror inte jag är ensam just nu, det är tyst på bloggarna och i kommentarerna, så trist, låt inte denna f.b sommar ta kål på oss, kämpa på, vi har ju varandra.


Kram och på återseende



 
 
Maggan

Maggan

30 juni 2012 23:45

Nä men har du tapetserat om igen?. Du kan du!
Visst blir det tråkigt att bara få skriva om väder hela tiden. men vadå,det är ju det som bara intresserar folk denna tid. Men man blir så glad när solen skiner....men deppar ihop så fort de mörka molnen kommer smygande över oss.
Så för sjutton Ruth...La det swinge...Det piggar upp.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
lillisl

lillisl

1 juli 2012 05:29

Här finns en till som tappat hjärncellerna på vad man ska skriva.
Tycker att det är tråkigt på bloggen nu,tomt på kommentarer.
Önskar dig en bra söndag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

1 juli 2012 10:57

mm, jag tror att alla BARA pratar väder nu, jag menar, här spöregnar det idag IGEN
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Carina

Carina

1 juli 2012 16:05

Men gumman detta väder gör ju så man inget annat har att skriva om.
Vi har haft sol ända tills nu är mörkt inne så man får ha lyse på men ingen åska har jag hört.
Regnar små skurar just nu.
Inte tänker jag sluta blogga jag kommer skriva alla dagar utom när jag åker på semester.
Hoppas du får en fin kväll.

Kramen och tack för hjälpen igår.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

1 juli 2012 18:52

Oj bytt lay out igen??? Som vanligt är den jätte fin. Hur hinner du?? Vädret.... ja bättre kan man önska sig! Regnar här med mellan varven.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

1 juli 2012 21:02

Ja vilket sket väder =(... Nu vill vi allt ha riktig sommar. Marken & dess växtligheter börjar ju snart att ruttna av allt detta fuktiga =(.
Ja det är tyst i etern också... Alla samtalar vi om vårat berömda väder =) Mycket har vi i alla fall gemensamt.
Kramis <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

1 juli 2012 21:05

För min del är jag inte bortskämd med så många kommentarer på min blogg,på sin höjd fem stycken,men för det mesta är det bara två eller tre som kommenterar,men jag får väl vara nöjd med det.Vädret är ett kärt samtalsämne och har man inget annat så duger det också,eller varför inte sätta in ett youtubeklipp med någon fin låt.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards