~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Månar du tillräckligt om ditt djur ?

Av ~ Ruth ~ - 29 juni 2012 21:45

Så klart gör du det ! Om det är en hund, katt, kanin, hamster eller något annat djur eller fågel som skall följa med i bilen under sommarmånaderna så tänk efter före, för blir det efter så är för sent.


 

Bilen blir en dödsfälla om du inte tänker dig för. Varje sommar avlider djur i bilarna, oftast hundar, eller så är det oftast det som det skrivs om i tidningar och hörs om i media.

Skall du handla eller göra ett kort ärende, så låt djuret stanna hemma, där har den det bäst.

Djuren lider en plågsam död och befinner sig i en fälla om ingen som går förbi uppmärksammar offret.

Ser du ett djur i bilen och fönstren har imma på insidan, eller djuret flämtar ovanligt mycket, tveka inte, ring polis och knacka bilrutan och försök att rädda den nödställda, oftast hundar, lyckas du så blir du en hjälte i allas ögon. Är du beredd att ingripa i en sådan situation ?

 

Detta får bli mitt inlägg för i dag.

Kramen.

 

Kan berätta att det kommer riktiga åskskurar och det mullrar i fjärran,
hoppas det inte kommer här över.

 

 
 
Maria

Maria

29 juni 2012 22:39

Uha ingen åska hit till mig tack men de regnar som den.
Ja det är lätt att glömma bort att det blir så jäkla varmt i en bil.
Önskar du får en fin lördag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillisl

lillisl

30 juni 2012 06:56

Det är klart att vi månar om våra djur,jag skulle inte tveka en sekund om jag såg att ett djur inte mådde bra i en bil.
Denna morgon så regnar det av bara sjutton här
Ha en bra lördag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

30 juni 2012 09:28

Ja skulle heller aldrig tveka utan jag panga rutan för att rädda det stackars djuret.
Regnar som fasiken här hos mig.
Ingen fin början på denna lördag!
Men hoppas på bättre fram mot em.
Ha en fin lördag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

30 juni 2012 12:14

ja usch vad hemskt, självklart månar vi om våra djur
kramar och en fin lördag till dig vännene

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

30 juni 2012 18:37

Det är bara att hoppas att folk har så pass vett att dom inte har sina djur i en bil när det är varmt ute.Det blir ju fort varmt i en bil när solen gassar på.
Bra att du tar upp det i din blogg!
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

30 juni 2012 19:22

Även här lite muller idag.
Märkligt det där att inte folk fattar hur varmt det är i bilen efter en liten stund i solen. Hoppas man slipper läsa om hundar i bilar i år.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

30 juni 2012 20:35

Ja usch tänk så många hundar som har fått sätta livet till... Dock gör ju inte alla detta av ondo, utan av okunnskap. Men det är ändå hemskt när det sker. Bra att du tog upp detta här i din blogg.
Massor av varma kramar & jag ser att du än en gång bytt din skepnad här =) Läckert.... <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

30 juni 2012 20:51

Så sant så sant , det er mange som plages i biler som står i solen, eller står ute i et kort band ,kansje også der i solen mange ganger uten skygge og vann. Ikke noe nytt fra Elverum i dag, jo fåresten har hatt besøk av bror og Åse i går og Mona og Bård Ketil de kom i går og reise igjen i dag på veg til Trondheim. Alt bare bra med alle. I dag har det falktisk ikke regnet her men til uken er det melt regn masse regn. Så sommeren ble kort i år, ikke noen varme. Gratulere med ny t bilde på din blogg, veldig fin som alltid. God helg til deg og vovene.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards