~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Att ha pippi :-)

Av ~ Ruth ~ - 28 juni 2012 23:00


     


Kajornas ungar är nu för söta, när jag matar så är det ett attans skriande på alla små som blir matade, en och annan har även försökt att smaka på det som bjuds, men att bli matad föredrar dem fortfarande, alltid gott att få vara liten en stund till. 

Köpte en stor påse med havregryn det kan lära dem att picka lite själva så mamman också får lite i magen. Man skulle tro att stenplattorna utanför med ett 30 tal fåglar är hämtat från Alfred Hitchcock’s skräckfilm ”Fåglarna”. Kan inte förstå hur jag kan vurma så för fåglar, jag faktiskt har pippi på riktigt, men det har ni säkert genomskådat för länge sedan, svårt att dölja.


     



Det börjar bli lite rött på vinbären nu, några dagar till med sol så kan man äta från busken.


Blommorna i min altanlåda börjar växa till sig, kan det bli sommar nu tro. Kirskåls blommor som är ett ogräs har fina blommor om man studerar dom lite närmare.


Får tacka Cina för det trevliga samtalet, roligt att du är nöjd med min konst hehe. Inget på TV i kväll heller så jag har suttit vid datorn och jobbat lite för mina vänner.


Förövrigt så har solen lyst så vackert, men kyliga vindar i skuggan. Jag har röjt på altanen, håller på att förbereder denna trista målningen jag har lovat att göra. I morgon får jag försöka skura lite på väggarna och spola med vattenslangen, går säkert snabbt när jag väl börjar om jag börjar.


Hoppas ni alla får sol och fint väder i morgon / kramen.


 
 
lillisl

lillisl

29 juni 2012 06:45

Oj så mycket Kajor du har, dom har ett bra matställe hos dig.
Fina blommor och bär har du oxå.
Du undrade om kortet på min blogg var från parken där jag brukar gå och det är från Stadsparken.
Ser ut som även denna dag kommer att bli fin
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

29 juni 2012 10:57

vad söta de är kajaungarna :) lika stora som föräldrarna men ska ändå bli matade :)
vinbären ser likadana ut här hos mig, så snart ....
vad är det du ska måla?
här blåser det kyligt idag tycker jag
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

29 juni 2012 14:17

Oj så fint det blivit nu då, är du möjligen nöjd nu med din header. Jag tycker den är så fin, duktiga du.
Va du är snäll mot fåglarna, tror inte jag skulle vilja ha dom runt huset-
Ha de gott/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Carina

Carina

29 juni 2012 17:12

wow så tjusigt det var här då.
Nu måste du väl ändå vara nöjd ;)
Ja du är då en sann djur och fågel vän, jag gillar oxå djur och fåglar men nääää kajor dom får skaffa mat på annan plats jag vill inte ha dom inpå knuten.
Oj vinbär man tycker ju att den inte är sommar men det är ju det.
När alla bär börjar mogna.
Mina björnbär har precis blommat så vi får väl se hur skörden blir i år.
Blommorna är så fina.
Tack för mycket fina foton.

Ha en fin fredagskväll.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

29 juni 2012 17:36

Vad fint du har här...återigen får jag väl tillägga.Fåglar och fågelkvitter är så mysigt även om det är kajor som ju inte kvittrar precis.För mej har alla fåglar lika stort värde antingen det är en liten gråsparv eller en kaja.....alla ska ha mat.
Solfritt men ändå skönt ute!
Ha en bra kväll...kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

29 juni 2012 20:31

Jag har sett tv-program om kajor att de är oerhört intelligenta. De kan känna igen olika människor. Säker har dina kajor uppfattat att just du är en snäll människa som värnar om dem. Jag var tvungen att bläddra tillbaka bland dina inlägg. Du hade ju en så fantastisk bild för några dagar sedan när kajorna badade i fontänen. Själv är jag rädd för fåglar, men försöker övervinna det.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
gerty

gerty

29 juni 2012 20:59

Söta fåglar och fina blommor, och tack för det trevliga samtalet idag, nu fick vi löst alla värdsproblem, ock skrattat fick vi också, nu skall jag gå och bygga färdigt

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards