~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Oj vilken solig och fin dag

Av ~ Ruth ~ - 26 juni 2012 23:32


     


En dag med sol, man kan inte tro att det är sant. Nu fick man passa på att klippa allt gräs och så blev det, det var varmt och solen gassade. Jag gjorde klart med gräsklipparen och såg ut som en kokt kräfta i nyllet och svetten strilade från pannan och sved i ögonen. När det var avklarat och jag hade hämtat andan en smula så blev det en behövlig dusch.


 


Sedan efter lite upp piffande så gav jag mig iväg till torget. Köpte förnödenheter så jag skulle klara mig några dagar. Köpte en stor låda jordgubbar som jag nu har rensat och lagt i frysboxen det blev 7 kg. som skall bli sylt vad det lider. Allt som jag har stoppat i magen och gett hundarna ingår inte i denna vikt, det står även en stor skål i kylen för kommande dagars njutning.


Dom närmaste 3 dagar skall det åter komma regn, ja se den glädjen som varar, lite sommar och sol är inte för mycket begärt.


Kram och natti, natti.



Vad det månne bliva av denna lilla plutten med sitt dragspel ?


 
 
lillisl

lillisl

27 juni 2012 06:38

Vi fick soligt och fint på eftermiddan i går så det var riktigt skönt.
Bäst att passa på att klippa gräsmattan när det håller uppe.
Fina foton på dina söta hundar och även på jordgubbarna
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

27 juni 2012 08:58

Fick sol mot kvällningen men annars regnskurar hela tiden.
Vi skulle oxå behöva klippa gräset men det är alldeles för vått så vi får allt vänta ett tag.

Ohhh va jordgubbar du köpt men du gillar ju dom bären så bästa att passa på medan de finns risen är väl att de regnar bort.

Två fina foton på två mycket vackra hundar.

Ha en fin onsdag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

27 juni 2012 09:40

Trodde inte det var sant en hel dagmed sol, jordgubbar äter vi nästan varje dagm gott gott

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

27 juni 2012 11:55

Även här en dag med sol igår men idag tog solen semester.
Jordgubbar är bara så gott!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

27 juni 2012 12:47

jo, igår var det sol men vi fick också en rejäl åskskur
det var inte lite jordgubbar det inte :) förstår att du blev varm av att klippa gräsmattan
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Corina

Corina

27 juni 2012 13:49

Här uppe har vi nog haft bättre väder tydligen. Först igår tisdag kom det regn men inte så väldigt mycket ändå. Idag onsdag lite blandat, ömsom sol ömsom moln men uppehåll. Dock blåser det ordentligt ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards