~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Regn och regn, åter en innedag.

Av ~ Ruth ~ - 24 juni 2012 21:36


     


Fy bubblan nu är jag less på allt regn. Himlen var tung och grå på fm. väntade på att den skulle trilla ner och lägga sig som ett täcke över jordytan och förinta folket, men den valde att tömma innehållet och den vidrigaste skur uppenbarade sig, sedan har det regnat hela dagen och det bara fortsätter och fortsätter.


     



Fåglarna har inte haft behov av att bada i fontänen i dag av förståliga skäl.


Den undangömda fulla skottkärran har åter fått liv av en sommarblomma, den är charmig och pryder i all sin enkelhet där den står den finns hos mig, men innehållet kom inte så långt som till komposten där det hör hemma, slött, jaaa.


Längtar efter att ån skall blänka under promenaderna igen, längtar ut med linne och sandaler och ett smil på läpparna.

I dag har det åter varit en innedag vilket ni förstår av mitt tunna innehåll.
Våta kramar blir det i dag till er mina vänner.

 


 
 
Bettan

Bettan

24 juni 2012 22:19

ja fy fan för detta regnet rent ut sagt. Ursäkta ordspråket, men nu får det allt gärna komma sol.
Hoppas att du ska få en god kväll/natt. Massor av värmande kramar i denna kyla.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

24 juni 2012 23:35

Va fint du gjort på din balkong, där kan du sitta torrskodd i alla fall. Även om det blir syndaflod så går de bra för fasen va blött det kommer ner från ovan. Såg att ni haft en mysig midsommar du å hundarna, här har också varit en skön helg med lilla mor.
Hoppas du får en fin dag trots vädret/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillisl

lillisl

25 juni 2012 06:25

Fy vad trött man är på detta regnväder, det började att regna framåt kvällen i går och håller fortfarande på.
Fina foton att titta på
Ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

25 juni 2012 09:31

Det började regna inatt och sedan har det regnat o det vräker regn ner just nu.
Och inte tusan vill man ut i detta väder med idag är det ett måste mötet börjar 15:00 och det är 3,5 mil att åka men det går bra, kanske det har slutat regna tills dess.
Vet du att jag trodde först det var sönderklippta sniglar i skottkärran hahahaaaaaa.
Visst vill vi väl ha lite sol nu.
Din fontän är så fin tycker jag.

Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

25 juni 2012 12:20

Ja här är det samma skitväder. skall tydligen komma 55 mm bara idag i mina trakter.
Mördarsniglar dyker upp lite här och där i bloggarrna Vi har turen att inte ha en enda på Gården, vi tar ej heller emot växter från vänner där de finns. för då kommer de kanske hit.
Skottkärra Vi har en gammal barnvagn som vi satt en plastbalja i perfekt när man kör bort ogräset. Alla sett är bra utom dom dåliga.
ha en fortsatt bra dag kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 juni 2012 16:59

Samma skräpväder här sedan i går kväll - och det bara fortsätter. Dessutom krånglar min blogg, så jag är sur både inuti och utanpå (jag hade en tid på vårdcentralen och kom hem för en stund sen).

Med hopp om snar förbättring vädermässigt,
Kram,
Laambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 juni 2012 17:02

Du är inte ensam om regnet,här har det regnat sen i går kväll och det öser ner nu också.Tur man inte behöver vara ute.Det blir nog en blöt tillställning ikväll på Liseberg när* Lotta på Liseberg* börjar.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards