~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Nu kräks jag inte längre

Av ~ Ruth ~ - 18 juni 2012 19:07

Men regnar gör det. Ut på dagen sken solen och det blev plötsligt 24 grader. Satte på mig lätta sommarkläder och linne,  tog mig en promenad ner till torget för att köpa lite förnödenheter och njöt det härliga vädret.

 

Såg några mörka moln där uppe, men trodde inte det skulle bli dårligt väder. Kikade i olika affärer, provade lite kläder och tog god tid på mig drygt ett par timmar. Fick även köpt min mat, 2 bärkassar blev det, kom ut och det vräkte ner, suck vad göra ? ingen paraply.

 

Köpte mig en mjukglass med nötkross och väntade, men regnet gav inte vika, satt nog nästan en timma, tog min kasse och traskade hemåt i ösregnet, fy vad jag frös, kläderna satt klistrade på kroppen efter kort.

 

När jag kom innanför dörren var det plötsligt bara 14 grader på termometern, inte konstigt att hakan dallrade av kylan och ärmarna såg ut som igelkottar.

 

Satte på mig torra varma kläder, lindade in mig i ett täcke och satte mig vid datorn och förpassade den gräslig layouten jag gjorde i går till dom sälla jaktmarkerna.

 

Nu skall jag på med regnjacka och gå 1:a kvällsronden med sax och mördarblick och eliminera snigelbeståndet, sista gången vid 23 med pannlampa.


Hoppas ni har haft en trevligare dag / kramen.

 
 
Marias Höran - Njut av Livet ♥

Marias Höran - Njut av Livet ♥

18 juni 2012 19:26

Sådan tur att jag missade din kräk layout :)
Ja visst är det ett ytterst märkligt väder. Och du har snigeljakt du...fy va äckliga dom är. Vi har tur som bara har någon enstaka någon gång. Ha det fint nu i midsommarveckan. Kram Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Monica

Monica

18 juni 2012 20:28

Idag hade vi vår blogg och facebookträff i Jönköping och vi hade verkligen tur med vädret,solen sken och det var riktigt varmt ute.Vi har ätit gott och haft en trevlig samvaro....hoppas du kan vara med nästa gång vi träffas!
kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

18 juni 2012 21:07

Ja vädret det svänger snabbt helt klart... Skit att du skulle behöva vandra hem i det ruskvädret. Hoppas att du klädde dig varmt så att du inte blir förkyld på köpet.
Såg din layout igår också. Å inte var den gräslig... Finns ingen layout eller skapelse som jag har sett från dig som inte får topp betyg.
Önskar dig en fin kväll. Å jag lovar att ringa innan så jag vet att vi kan träffas =)
Krameli kram

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

18 juni 2012 21:32

Tyckte det inte var något fel på din förra layout. Den här är också fin. Hur hinner du?? Tycker inte att jag hinner något just nu. Bara jobb!! Du kan komma hit också och jaga sniglarna.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

18 juni 2012 23:11

Efter matchen såg jag nu en fin layout hos mig. Du är en ängel på många sätt och jag kan bara niga och tacka. Du får skaffa en myskanka för dom äter mördarsniglar har jag hört. Där jag hamnar finns inga sådana objudna gäster. Har hängt upp lite gardiner och lampor i dag där men dom flesta gardiner passar tyvärr inte. Det blir att köpa nya och det känns inte helt fel.
Jag missade din förra layout men kan inte tänka mig att den vart ful du är nog väldigt kritisk men sen blir Ruth nöjd.
I morgon blir vi av med en bäddsoffa så det minskar i alla fall.
Midsommarafton om tre dagar och jag önskar dig en toppenhelg.
Kram från Love.

 
Corina

Corina

19 juni 2012 05:32

Snabba växlingar i vädret ,jepp. Igår hade vi strålande solhela dagen. Nu när jag vaknar på morgonen är det si så där. Kan nog bli regn idag. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

19 juni 2012 06:24

Fint med ny layout detta kanske mer är din stil.
Otur hade du med vädret när du var ute,men vädret går ju upp och ner hela tiden.
En bra dag till dig vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

19 juni 2012 08:50

Oj fy hoppas du inte blir förkyld nu när du vart ute i spöregn.
Förstår att du frös.
Man blir inte klok på detta väder.

SÅÅÅÅÅÅÅÅ fin layout du har nu då.....riktigt söt må jag säga.

Ska nig ta och byta ut min senare idag.
Skall åka till mammas grav idag det är idag 3 år sedan mamma gick bort.

Ha en fin dag.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gertyg

gertyg

19 juni 2012 10:58

Jag tyckte inte att den var så ful, men denna är ju bara så fin, du är så duktig att få till det

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

19 juni 2012 17:26

Den förra layouten var så fin så,men denna ett strå vassare. Så söt och somrig.
Hoppas inte kylan o regnet tog knäcken på din kropp nu.
Ha en fortsatt bra dag och morgondag.
Kram min vän.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

19 juni 2012 18:29

Hoppas du nu inte går å dra på dig en förkylning när du är ute i sånt rusk. Supersöt header du gjort färgerna är så där somriga tycker jag.
Jag kan också sitta länge å väl å göra layout till bloggen sedan åker den i skräpkorgen och så på det igen med en ny.
Ha en fin kväll/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Corina

Corina

19 juni 2012 19:28

Ja det blir kanske en tjej från Doremis även denna gången, är ju lovad en tik på foder ännu en gång. Så nu väntar jag med spänning och hoppas hoppas:)

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

19 juni 2012 19:31

stackars dig vännen, vad kall du måste blivit där, usch ja, hoppas att du inte blir förkyld nu, jo, de där små ska också tas, vi brukar plocka dem i en burk och hälla kokande vatten över
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards