~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Hej på er

Av ~ Ruth ~ - 31 januari 2012 21:30

Nu har det plötsligt blivit roligare att bara läsa era bloggar och skriva en liten kommentar, alltid upplyftande att läsa vad ni har för er, men att skriva själv blir på efterkälken just nu.

 

Har haft en fullspäckat dag från att jag hade druckit mitt morgonkaffe till jag satte mig vid TVn i kväll. Har städat, torkat damm, tvättat skåpsdörrar lister och karmar. Tvättat flera maskiner med tvätt, så nu känner jag mig nöjd och det luktar super rent med såpa, nu kändes det gott att slappa och vila benen en stund. Skall dammsuga vardagsrummet och matsalen, sedan blir det dusch och sova.


  



Det var en kylig natt som var om sistens -12* blir lika kyligt i natt också, min termometer visar nu på – 10. Dagen har varit strålande fin, men rätt kylig.


Nu skall jag avsluta mina rader, tacka för mig, och säga natti natti !


 


Kram på er alla ♥


 
 
Bettan

Bettan

31 januari 2012 22:51

Men va härligt vännen när man får städat undan en del. Jobbigt när man håller på men ack så gott när det e klart. Nu kan du sussa gott efter att du varit så full i fart so du vart hela dagen.

Sov gott vännen. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

31 januari 2012 23:41

Natti natti på dig också, det var väldans va du far runt i hemmet. Håller med om att man mår ganska bra när det är gjort.
Önskar dig en fin onsdag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Margit

Margit

1 februari 2012 00:02

Ja det TA RTID..att skriva nytt i bloggen...och när man har face book också..så är det snabbare att "gilla" där och små korta inlägg..Men dom har ju olika funktioner.
Tycker själv dte är kul att Kolla i min egen blog.g.och SE vad jag gjorde då oh då.....
Förtår inte att man hann med..när man jobbade ockå...tiden går så fort..Redan NU 1 februrai.....
Kram och ha det så gott!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

1 februari 2012 07:16

Vackert kort. Vad kul att lite av lusten till bloggen kommit tilbaka. Vad skönt att få städa och fixa och även känna sig nöjd efteråt
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

1 februari 2012 10:38

Idag har min dator varit lite "tokig". Hade ett elände att komma in i din blogg. Men nu så...
Lusten att skriva o kommentera kommer o går och jag säger som Margit,när man är på FB också så har man att göra. Men som sagt ibland så går det upp,ibland så går det ner...
Huvudsaken att vi håller kontakten vi bloggvänner. Den är ju så värdefull.
Kram min vän!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

1 februari 2012 11:23

Ja nu är du väl nöjd när du har fixat och donat så mycket! Och med fräsch såpa doft i huset är underbart!!
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

1 februari 2012 11:24

visst känner man sig superduktig när man har städat så där och tvättat massor med tvätt :)
jo, kallt är det även idag
en fin dag till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

1 februari 2012 11:42

Idag har även jag fått till ett litet inlägg på min blogg.
Kallt som attan är det,särskilt på morgonen,men det är sånt man får finna sej i.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

1 februari 2012 14:29

Du är ett energi knippe hela du, själv går jag fortfande på halvfart men lite gör jag varje dag.
Njuter ljuset ute solen tittar fram lite då och då.
Har varit slö med bloggen men det kommer snart
ha en bra eftermiddag kramen Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 februari 2012 15:53

Efter en sån dag känns det helt rätt att slå sig ner framför TV:n och bara slappa.
Skatorna ser riktigt frusna ut där i trädet - fint foto!
Varm kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards