~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Snart fullmåne (på måndag.)

Av ~ Ruth ~ - 7 januari 2012 20:25


     


Där har jag förklarningen till min dårliga natt sömn. Det har snöat pyttefint sedan vid 2 tiden i dag, det blir inte mycket av det, -9 grader har det varit hela dagen, natten var kyligare som högst -19,3*.

 

Var en sväng till Gullan i kväll, något var fel med hennes telefon, det tutade bara upptaget, blev så orolig. Fy så dålig hon är, i morgon så kommer hennes son och hämtar henne och tar henne med hem  till Hagfors och får henne till en läkare, oförsvarligt att hon är ensam, tog sig inte ur sängen i morse fick rulla ner på golvet och tog sig inte in på toaletten förens det blev för sent. I kväll kunde hon förflytta sig sakta med en käpp, denna influensan har tagit hårt på henne, sover mest dygnet runt och ingen matlust, måste min Gullan snart bli frisk, jag är så nervös.

 

Har tvättat i dag och småpysslat både hundarna och annat pyssel, dagen har gått snabbt och det blir mörkt tidligt.

 

Har inget i huvudet att förmedla i dag, känner mig så snurrig, tankarna är på annat håll och jag känner oro i kroppen.

 

Kram till er alla där ute i cyberspace, var rädda om varandra och ta inget för givet.

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 januari 2012 22:39

Men vad tråkigt Ruth, att din goda vän Gullan är så dålig! Hoppas innerligt att hon för hjälp och kan krya på sig, när hon kommer ner till Hagfors. Självklart känner du dig orolig och lite rastlös när din vän inte alls mår bra.
Så fina foton du visar, tänk du har till och med fått fram gnistrandet på snön. Din amaryllis är också fin. Vi köpte en tvåstänglad vit i förrgår, som vi hoppas ska blomma om någon eller några veckor.
Nu ska jag snart stänga datorn och krypa till kojs i loppelådan. natti, natti!
Varma kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

7 januari 2012 22:51

Men klart du är orolig ! Hoppas verkligen att din vän ska klara denna pärs,influensan är inte att leka med.Speciellt för lite äldre människor ! Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

7 januari 2012 23:10

Usch vad kallt du har det,men fint med den vita snön.Ja här singlar det ner några flingor lite vackert och det skulle ju komma mer hotas det med.
Nu blir det väl gåbandet varje dag kanske.
Så tråkigt med din vän Gullan att hon skulle bli så sjuk. Tur att sonen tar hand om henne. Förstår din oro för henne.Vi får hoppas hon blir bättre,men det tar sån tid att komma igen. Det känner jag och då var jag inte så sjuk som Gullan.
Hoppas att du kan koppla av ändå. Du får skriva hur det går för henne.
Kram min vän.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

8 januari 2012 01:15

Vilken gnistrande snö ni har, vackert. Här är de bara mulet å dystert men kanske de kan bli nåt annat väder. Snödropparna börjar komma upp sakta men säkert med någon liten knopp här å där.
Jag hoppas innerligt att Gullan snart blir bra men influensa kan ju ta sin tid, jag förstår att du blir orolig för henne.
Ha de gott kramiz från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

8 januari 2012 02:06

Hoppas din Gullan blir frisk snart igen, aldrig roligt att vara sjuk.
En så härlig vit vinter ni har!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 januari 2012 07:01

Vackra vinter bilder
Förstår din oro för Gullan , vad skönt att hennes son kommer och hämtar henne så hon får komma till läkare, hoppas att hon snart piggar på sig
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

8 januari 2012 09:58

Vackra bilder du delar med dig av.
Förstår din oro för Gullan denna förkylning är inget att leka med man blir totalt deckad o hur ska då en gammal människa känna sig usch hoppas hon piggar på sig det tar förbaskat mycket av orken o energin.
Vi här är inte friska ännu. Men det går åt rätt håll hoppas jag.
-9,0 grader i skrivande stund.
Ingen snö.

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

8 januari 2012 11:08

Vilka vackra vinterbilder du bjuder på Önskar vi hade lika fint utanför. Kanske snön kommer hit också.
Hoppas din vän Gullan mår bättre.
Vi har båda haft turen att inte råka ut för förkylningar och flunsor. Vi har tydligen starkt immunförsvar säker efter alla dagis år med snoriga ungar hahah. Drabbades då ofta av " himofilus"
Hoppas du får hålla dig frisk.
Trevlig fortsättning på helgen kram Anita LUndwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

8 januari 2012 11:11

Ny blogg
Lena J

http://bilderbloggen.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

8 januari 2012 11:48

stackars Gullan, hoppas att hon får dundermedicin så att hon raskt blir bra igen, förstår att du är orolig för henne
vad mycket snö ni har fått nu
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

8 januari 2012 16:48

Jag förstår att du är orolig för din vän jag hoppas att Gullan snabbt kommer till läkaren och snabbt blir frisk igen.
Härliga sand skulpturer tänk vilket jobb att bygga!
Härliga snö bilder här är bara tråkväder:(
Önskar dig en skön fortsättning på söndagen

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

8 januari 2012 19:08

Förstår att du är orolig för Gullan.Så kallt det är där.
Kramar från Lena J.

http://bilderblogg.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

8 januari 2012 19:40

Vilka olika jular du och din syster får uppleva! Det är ju fantastiskt vilka sandskulpturer de kan tillverka. Fina bilder från dig också, med gnistrande snö. Så otäckt om inte telefonen fungerar ordentligt när Gullan är sjuk. Tur att hon har er och sin son då. Hoppas hon blir bättre snart!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Gun

Gun

8 januari 2012 20:37

Hoppas din vän Gullan blir bra snart. Nej man ska inte ta något förgivet....
Vad kallt du har det och snö. Ja min föraning om våren, var nog lite väl tidig. För idag när jag vaknade var marken vit av snö. Visserligen ett puder men ändå... Jag vill inte ha eländet:).
Sandskulpturerna är fantastiska såg sådana när vi var på Tenerifffa. Helt otroligt vad duktiga de är.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards