~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Var på loppis i går

Av ~ Ruth ~ - 17 september 2011 16:40

"Klickbilder"

     


   


Eftersom jag har plockat av alla prisrosetter från hundutställningar från en stor vägg så måste den prydas av något annat, så jag har köpt 4 tavlor varav 3 djurtavlor som är akvareller, riktigt söta. Har inte fått målat där inne, så en så länge står dom undangömda, den stora tavlans ram skall målas först. Köpte även en söt gardin som skall sättas upp där inne.

I går så såg jag en konstig farkost uppe i fjärran, såg nästan ut som en fallskärm med en person under, zoomade max, när jag fick upp bilden på datorn så var det inte alls det jag trodde, vad är det, kan någon svara mig på det?


Det blir ingen middag hos goda vänner i em. husfrun är så rejält förkyld så jag kunde knappt höra vad hon sa i telefonen, så nu får det bli vid ett annat tillfälle, får vi roa oss hur bäst vi vill här hemma i stället.


Ha en fin lördagskväll / kramar till er alla.

 
 
britta bloggar

britta bloggar

17 september 2011 18:22

Fina!

http://brittabloggar.wordpress.com

 
Corina

Corina

17 september 2011 18:55

Kanske en sån där väderavläsare.....liknar något sånt. Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

17 september 2011 18:57

Googlade och det ser ut som en väderballong som det kallas.

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

17 september 2011 22:42

Gå på loppis är jätte roligt men tyvärr är det så ibland att man får med sig för mycket hem. Tavlorna var jätte söta så dom kommer säkert att pryda sin plats. Önskar dig en go söndag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

17 september 2011 22:49

Grattis till dina loppisfynd. De kommer nog att pryda sin plats på väggen.
Min första tanke, när jag såg bilden var vädersond av något slag. Jag har en gång hittat en sån på marken och upphittaren ombads skicka in den till Sveriges Metrologiska och Hydrologiska Institut, som då låg på Kungsholmen i Stockholm. Jag trodde inte att man använde sådana längre, när allt är så datoriserat - även väderobservationer.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

18 september 2011 07:40

Söta djurtavlor! Ser ut som en väderballong...
Ja, nu är det förkylt här runtomkring också men inte hos oss ännu...

Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
Cina

Cina

18 september 2011 08:22

Oj så fina tavlor du köpt dom gillade jag verkligen.
Vad farkosten är det vet inte jag men säkert är det som Corina skriver.
Ha en fin söndag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

18 september 2011 10:01

Vilka fina tavlor du köpt,är motiv som jag gillar
Farkosten har jag ingen aning om vad det är
Ha en bra dag
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

18 september 2011 12:31

UFO min vän akta dig !
Nej skämt å sido tror på väderballong.
Fina tavlor kjag har köp förbud på Loppisar, Affe tycker att jag har nog med kartonger av alla de slag. Så vill jag förnya här hemma får jag väl öppna någon kartong.
Tack för din fina grattis bild av mig

Kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
agge

agge

18 september 2011 13:47

Så himla fina tavlor du hittat. Vad roligt att få upp dem på väggen och att få njuta av dem.

Vilken konstig fallskärm eller vad det är...hm...nej det är det väl inte ..har jag aldrig sett. Hoppas att vi får svaret för nu blev jag nyfiken...

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

18 september 2011 14:28

Så fina tavlor, snygg bild på bloggen

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

19 september 2011 17:42

Det var fina tavlor du köpte på loppis!! Vår årgång...vI vill ja ha tavlor på väggarna..och de ung idag..små hyllor med ljus..eller uppställda små tavlor på..Annat mode..
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards