~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Bara piss ute, så dörren är reglad.

Av ~ Ruth ~ - 7 september 2011 20:31

 

Har inte haft några idéer för ett inlägg i dag. Det kommer störtskurar hela tiden, man blir bara less på allt, man hinner inte smyga sig ut i 5 min. mellan skurarna, för när man minst anar så vräker det ner. Tiden från i går em. + natten så har det kommit 43 mm. regn och det i samband med kraftiga vindar, då piskade det rejält i fönsterrutorna och knakade i väggarna. Har behövt ner till torget innan allt stänger i dag, men ack och V, mina mungipor hängde som strumpor på ett torkställ, nä får stå ut tills i morgon och hoppas på bättre tider. Nu har det verkligen börjat komma flera höstfärger på björkarna, det är det enda som lyser upp lite mitt i allt det gråa och våta ute, alltid något positivt.


Jag har funnit en viss förtröstan i att lägga in det positiva i rutiga små fack (typ i en veckopiller ask) när det är tråkigt och trist, och i dag blev det gulnande löv som får fylla det första facket.


Tittar nu på ”bonde söker fru” paus just nu. Ha en fortsatt trevlig kväll.

 
 
lillis

lillis

7 september 2011 21:12

Har oxå tittat på Bonde söker fru och det är ett små trevligt program. Oj vad mycket regn ni fått, jag håller med dig om att det är så trist med detta regnande
Vackert kort när träden skiftar färg
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

7 september 2011 21:26

Hösten har kommit på allvar tror jag,men nu har jag tittat på bonde söker fru och fikat.Nu är det strax dags för sängen.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

7 september 2011 22:06

Hösten är nog här nu... tyvärr. Även vi har haft regn idag. Har också tittat på bonde söker fru och fikat med ny gjord äppelkakka. Lite glädje i höstrusket:).
Hoppas du kommer ut i morgon. Vet du att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder:):).
Kram och god natt från
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
agge

agge

7 september 2011 22:18

Ja, regn och rusk har det varit men det är fortfarande sensommarvarmt här. På eftermiddagen kom solen fram här i Västerås.Det var alldeles ljummet ute ikväll när jag cyklade hem från jobbet.
Det gäller att försöka hitta något positivt varje dag....

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

7 september 2011 22:19

ja nog har det regnat, usch ja
tycker ditt sätt är jättebra att fylla på med något bra varje dag, det ska jag ta efter dig
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

7 september 2011 23:35

Här har vi ckså haft regn under natten..och förmiddagen..men rätts akpligt sedan.
Lasse och jag var idag..i Brukskyrkan. Soppluncherna har NU kommit igång igen!!! och det var en läcker "KRÄFTSOPPA". Mucket god..vi backade båda två..och njöt av den.
trevligt också att få träffa lite andra människor... prata och skratta..lite.
Ja visst märker man hösten ..ocj löven som börjar falla. Och när bladverket blir gult/orange..så vackert det är en tid då..tills det ramlar och blåser bort.
Önskar dej Rut en GOD NATT och en FIN morrondag!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

7 september 2011 23:36

Ja samma väder här idag, ruggit och regnigt. Usch redan höst!!! Vill inte men även hösten har sin tjusning.... bara det inte regnar ;)

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

8 september 2011 07:42

Det har tydligen regnat i hela landet. Så här går vi sura både till kropp och själ. Visst är det trist!
Idag ligger det en grå hinna över solen,så det spörs vad det månde bliva för väder idag då?
Ja man måste ta fram något positivt ibland för att överleva,men detta med vädret påverkar oss alla tydligen.
Hoppas du har lite sol i din ask idag min vän.
Kram till dej!

http://bloggplatsen

 
Birgitta

Birgitta

8 september 2011 08:25

Regn och rusk vareviga dag! MEN nu lyser solen faktiskt! Få se hur länge det varar...

Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

8 september 2011 11:53

Hej på dig vännen slog just en pling men ingen svarade så då är du not gill torget skönt om det inte regnar i dag Provar ringa igen om en stund
Kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

8 september 2011 12:53

Jepp hösten kom med stormsteg :) Igår var det verkligen regnets dag även hos oss. Vindeln fick 52 mm regn under gårdagen....säkert lika mycket hos oss men vi har ingen mätare. Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

8 september 2011 13:30

Ja nu märks det att det är höst. Idag är det riktigt fint väder men annars har det vart regn och blåst även här. Va duktig du är med målningen :) Tänk att lite färg kan göra så mycket.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

8 september 2011 13:58

Tack snälla du för hjälpen med Hemsidan
Ser att du kommer och få sol i morgon 17 +
tack för ett trevligt samtal
Kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

8 september 2011 18:53

Ha ha, ja det där vädret lever sitt egna liv. Ömsom regn ömsom sol. Jag orkar inte lägga min energi på det längre för det blir ändå inte som man vill. Fick iaf klippt lite gräs mellan skurarna idag och det var skönt för det var jääättehögt :D. Ha en bra torsdag och tro det el. ej men nu ska det bli sol fredag o. lördag. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 september 2011 08:27

ja visst är det hösten som knackar på dörren nu....lite tidigt tycker jag men men.
Snart har vi vinter o det hoppas jag dröjer väldigt länge.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards