~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Blev inget inlägg i går.

Av ~ Ruth ~ - 3 september 2011 12:08


     


Jag har behandlat min kropp illa sedan projekt kökstak började, är ledbruten, men ångra det inte. Nu är det klart med första lagret färg, höll på till ½ 2 i natt, för att få sova så kletar jag på ”Zon” där jag kommer åt och tar en ”Ibumetin”, har kraftig träningsverk. Det värsta är att jag måste måla en gång till. Försökte med roller i går, men det var inte lyckat så det blev penseldrag. Aldrig mera måla ett bränt furutak, det är tidskrävande och jag är ingen ungdom längre det märks.


Trodde i min enfald att detta skulle vara klart på en dag, men tji fick jag. Eftersom det inte sker annat en måla så har jag inget annat att berätta. Hade knappt tid att äta middag, öppnade en burk Ravioli och åt den rakt upp och ner kallt ur burken.


Ansepanse undrade vad jag har för färg så det skall jag tala om nu, det är ”Alcro Takfärg ½-blank” den droppar inte och är en bra färg tycker jag. Blir nöjd med att få bort ”batukänslan” som furu ger, det blir ljust och fräscht, väl värd alla timmar jag knäcker min kropp och lider.


Ha en fin dag mina vänner, lätt solsken här men ingen värme.

 
 
lillis

lillis

3 september 2011 13:18

Du måste tänka på att behandla din kropp väl den ska räcka länge. Vad ljust och fint ni kommer att få, hoppas att du kan ta det lite lugnt i dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

3 september 2011 14:45

Ljust och fint blev det! Du gör som jag när jag har nåt storprojekt på gång. Jag håller på alldeles för intensivit och det straffar sig tyvärr. Passa på att stretcha lite mellan varven. Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
agge

agge

3 september 2011 15:13

jag förstår att du har ont som du sliter just nu. Målar både väggar och tak. Men fint blir det och det blir just och fint inne.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

3 september 2011 15:22

Det var värst vad du har kommit i målartagen,men fint blir det ju när det är färdigt.
Här är det soligt och nästan 20 plusgrader så jag kan inte klaga på vädret.

Ha det gott!

Kram//

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

3 september 2011 17:25

Det blir verkligen mycket fint med det vitmålade taket, men du nästan knäcker dig själv på det här jobbet. Du frestar kroppen hårt nu och kanske du skulle må bättre av att slå av lite på takten. Fast allt det där vet du ju själv. Det behöver ingen annan tala om för dig.
Var rädd om dig och försök unna dig lite helg nu!
Varma kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

3 september 2011 21:51

Jag är helnöjd med den nya layouten,den är jättefin. Tack snäll Ruth:)

Kram på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

3 september 2011 23:48

Nu blir det verkligen ljust och fint hos dig! Det måste ju bli skillnad från furu. Så det blir en strykning till, men sedan kanske du är färdig och kan vila dina armar. Det är beundransvärt av dig att jobba så hårt.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Lena

Lena

4 september 2011 10:07

Vad fint det blir,så ljust och fräscht.Du är så duktig.
Kram!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
charlotte

charlotte

4 september 2011 11:05

Vad du sliter! Det blir så fint. Skulle nog behöva en Ruth som fick fart på mig :) Jag har en tendens till att vara seg på att ta itu med saker... och det blir bara värre med åren.
Hoppas rygggen och kroppen känns bättre idag, kramar om!

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

4 september 2011 13:57

Det jag vill skriva har de flesta redan skrivit Så det blir bara en stor varm Kram Till dig vännen vi hörs någon dag slår en pling
Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

4 september 2011 21:12

tack vännen för att du skrev vilken färg du använde, vi ska också ta och måla kökstaket nu, det måste som du skriver vara pensel efter som det är träpanel men jättefint blev ditt tak och det vill jag att vårt också ska vara
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
margus

margus

8 september 2011 19:46

Härligt att läsa om ditt engagemang. Jobba till mitt i natten, en burk kall ravioli rakt upp och ned, sånt gjorde man i ungdomen.
Men du måste igenom detta för att upptäcka att ungdomen flytt, jaja, så är det.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards