~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

En jobbig dag av värme

Av ~ Ruth ~ - 1 augusti 2011 17:20

"Klickbilder"

     


Sitter här näst intill som Gud har skapat mig, men var nog gulligare då, nu är jag förskräcklig, hoppas det inte kommer någon för att hälsa på. Kom in för 5 min. sedan efter att ha klippt hundarnas gräs, varför kan det inte sluta växa ett tag framöver. Svetten strilade ifrån hårbotten och ner i ögonen, sved som attans. Tropikvärme här, 29 grader i skuggan och samma temperatur inne, vet snart inte vart jag skall ta vägen.  Var till affären i dag och blev stående vid frukten en kvart, det var så kyligt och skönt. Köpte mig även en tunika, något längre så den fungerar även som en kort klänning, röd med små vita blommor, riktigt gullig. Skulle behöva börja med att måla och tapetsera, men det puttar jag framför mig några dagar.

Orkar inte med att sitta här inne i värmen och skriva så jag skall ta mig en svalkande snabb dusch.


Nu är klockan 20.00 och båda gräsmattorna är klippta, klappar mig på bröstet, det gick bättre när solen försvant bakom trädtopparna.


Ha en fortsatt njutbar måndag, kvällen blir nog varm / kramen

 
 
Maggan

Maggan

1 augusti 2011 17:49

Det var ju skönt att jag kom in på din blogg idag då. Trodde du ville stänga ute mig!!!???
Javisst är det för vaaarrrrmt nu. Man kan ju inte andas. Jag stod också en stund i affären vid mjölken och fick lite kyla i ansiktet.
Varför kan inte något vara lagom nån gång.
Ha det bra ändå i värmen Ruth. Kram!

http://bloggplatsen

 
lillis

lillis

1 augusti 2011 17:49

Här har vi oxå så hett i dag, så jag svettas bara jag rör mig. Fy så jobbigt att klippa gräset när det är så varmt men det måste ju göras.Har du ingen bild på tunikan du köpt skulle vara roligt att se
Vackra bilder
Ha det bäst vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 augusti 2011 19:07

Låter fint med tunikan du köpte! Här är det också klibbvarmt. Blir så förvånad när jag ser unga människor ligga utfläkta på ett badlakan mitt i solgasset. Jag fattar inte hur de står ut. Själv skulle jag inte klarar mig utan våra fläktar. DE rör åtminstone om luften lite så att det blir uthärdligt. Fantastiskt att du orkade klippa hundarnas gräs - skönt att det är gjort för den här gången.
Önskar dig lite svalka till kvällen.
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

1 augusti 2011 19:09

Ja visst vill vi se din nya tunika....bara att fota den nu gummsan!!!!

ja du det är varmt som tusan orkar inte göra många knop idag.
Att du orkar klippa när det är så här varmt.

Fina bilder som vanligt!

Kramen min vän

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

1 augusti 2011 22:16

ja det har verkligen varit varmt idag, att du alls orkade med att klippa gräs
låter som en jättefin tunika som du hittat
en fin lite svalare kväll önskar jag dig vännen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

1 augusti 2011 22:18

Sv: glömde ju skriva: kyrkan är från början av 1500-talet och den enda bevarande stavkyrkan från medeltiden i Sverige
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
gerty

gerty

1 augusti 2011 22:18

Tack för pratstunden i dag, det är snart det enda man orkar att prata i denna värme.

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 augusti 2011 23:00

Ja det är så varmt,riktigt jobbigt.Jag måste oxå ta mig en kall dusch snart.Så du ska tapetsera och dona.Vad kul!
Sov gott!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

2 augusti 2011 09:19

Svetten lackar hos oss också denna varma sommar... Fina bilder!

Kramen

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

2 augusti 2011 14:46

Hej!
Jag har varit lite tyst ett tag, eftersom jag varit bortrest till son och föräldrar i 10 dagar. Nu har jag läst ikapp på din blogg. Så fin bild ditt barnbarn gjort med händerna och norskflaggan! Är du norsk från början, eller har jag missuppfattat? Hemskt det som hände där i alla fall. Jobbigt för er som känner några som varit där. Ha det annars så bra du kan i värmen, och glöm inte att dricka vatten!

http://www.bengtssons.info/baloo.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards