~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Känner mig som en vampyr

Av ~ Ruth ~ - 29 juni 2011 22:25

När solen gassar försvinner jag till min krypta inomhus i källaren . När solen går ner och timmarna går så vaknar jag till liv, ut i trädgården med saxen och klipper mördarsniglar, men jag äter dom inte. Dom är inte så många denna sommaren som tur är, för det är inget trivsamt göra, bara ett ont måste för att hålla nere beståndet, men är så van nu så det gör mig inte så mycket och snabbt går det 1/10: dels sekund, tjoffs så är det över. Hur har du det på snigelfronten i sommar, har du märkt någon minskning från förra sommaren ? intressant att få veta.


     


Ligusterhäcken blommar med starka dofter, tog in några kvistar, men dofterna blev för mäktigt, en god doft men på tok för stark för mig, började nysa och frusta med täppt näsa. Kan det bero på att kroppen är så nere efter 2 dagars enorm värme, brukar inte reagera så starkt (fortfarande 22 grader ute). Det blir en tuff natt, får sätta på Air Condition, bara fläkten räcker nog inte för en god nattsömn.


Har ätit ost och druckit ett glas vin framför TV’n, tyvärr så raderade jag bilden med goda ostar redan på kameran av misstag, så jag kan bara visa vinet jag sörplade i mig, gott var allt omkring det. Har tittat på 2 olika program med barnafödande i kväll, jag har krystat, hållit andan och fällt en tår, fy så barnslig jag är när jag ser sådant. Kan känna smärtan bara av att titta på, men har ju fött 3 barn själv så jag blir påmind.


Kram och god natt !

 
 
lillis

lillis

30 juni 2011 06:47

God morgon vännen!
Nu tycker till och med jag att det är lite för varmt. Tittade oxå på när dom fick barn, och visst så rinner tårarna
Så härligt att ta sig ett glas vin med goda ostar till.
Fina foton som alltid
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

30 juni 2011 07:50

Gomorron här går det inte att sova har vart uppe sedan 6:00
Varmt är bara förnamnet. Alldeles för varmt tycker jag! Visst om man hade en pool eller en sjö utanför vore det inga problem då kan man svalka sig.
45,8 grader hade vi på baksidan igår då är det inte skönt!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

30 juni 2011 08:41

Ja du, vilken värme vi har...! Takfläkten på i sovrummet hela natten. Fina bilder!
Som tur är så ser vi knappt några sniglar här uppe. Det här med barnafödande på tv är jag inte förtjust i. Nä...det är så privat och hör bara till den "innersta kretsen".

Ha en bra dag! Kramen

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

30 juni 2011 10:13

Mördarsniglar har jag faktiskt Aldrig sett som tur är.skulle aldrig våga klippa jag som inte kan trampa på en myra en gång flugor getingar m.m släpper jag ut jag är en riktig fjolla ...hahah
Fin buske undrar om det är sådan som växer här doftar underbart tog i och lade i en skål doftar underbart inne bättre än doftljus,i värmen..
OST vi har glufsat i oss massor med ost i helgen tyvärr syns det på vågen Älskar mögelostar
Det fina vädret fortsätter här i dag men i morgon blir det tydligen regn..Affe skall köpa ett Partytält så vi har till loppis på Nora Torg nästa torsdag då det ser ut att kunna bli lite regn Vi har inte satt på air con. snålar på strömmen. takfläkten fönster men som sagt man sover dåligt när det blir för varmt.
Kram på dig vännen kram Anita

http://htisalaya.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 juni 2011 10:30

Mördarsniglar har jag bara sett på bild och på tv,här finns inga sådana som skönt är.Varmt är det,men jag har inte ont av det så jag kan inte klaga.
Nu ska jag cykla ner och hämta Abbe!

Vi hörs...kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

30 juni 2011 14:28

Tack för att du gjort så fint på min blogg, du är en ängel, fastän inte vingarna syns så är du en ängel!!!!!!!!!

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
agge

agge

30 juni 2011 15:15

Vad gott med vin och ost...Mmmmm.......en av livets godbitar , ellerhur?
Vad jobbigt att du inte gillar värmen. Men misströsta ej nu blir det sämre väder igen. Själv älskar jag värmen och att bada........

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

30 juni 2011 18:06

Håller med föregående talare. Vin och ost är bara så mmmm!
Jag var med och krystade o tjöt jag också igår. Det är ju såå fint detta med barnafödandet.Älskar att se såna program.
just nu har vi en tryckande åskvärme,så det skulle inte förvåna mig om det snart brakar loss. Usch för åskväder!
Ha det gott Ruth min vän. Kram!

http://bloggplatsen

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 juni 2011 19:51

Ost och vin kan behövas när man ske barnafödande. Jag tycker det är rent jobbígt att se hur andra kvinnor stånkar och stönar för att klämma fram en liten guldklimp - så upplevde jag det inte alls, när våra två barn föddes. Som tur är =D
Varmt och kvavt. Sitter framför en fläkt här, har en vid TV:n och en i sovrummet. Har tyvärr inge källare att gå ner i - det hade jag definitivt gjort i så fall...
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

1 juli 2011 23:28

jag har faktiskt också "dödat" mördarsniglar... Ättiksvatten..samt "klippt" tilld em... I Kolsva spå tycker jag det ser ut att vara MERA/FLERA än förra sommaren..Dom är INTE kul...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards