~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Jag är bara lat

Av ~ Ruth ~ - 21 mars 2011 19:21

Har inte lust att göra något vettigt ( kommer mig inte för) är det vårkänslor som har skapat detta fenomen i min knasiga knopp och kropp ?

Alla spritter av liv och lust, jag bara sitter där, stön och pust.
Jag ser hundhårsbollarna flyger av vinddraget när ytterdörren öppnas, jag bryr mig inte, håret på trekvart, jag bryr mig inte, blommorna i mina fönster slokar, jag bryr mig  (där sviker jag inte), tvätten i tvättkorgen svämmar över, jag bryr mig inte, hundarna behöver bada, jag bryr mig, men orkar inte. Vad vill jag göra, jag vet inte, min hjärna är ”AV och inte ”PÅ”.  

Mitt motto i dag är bara ”äta, ”slöa” och ”bara vara” hoppas jag bättrar mig tills i morgon.

Har bytt omröstning, tyck och tryck !


Kram på er alla hurtbullar och slöfockar !

 
 
Calma

Calma

21 mars 2011 20:24

Hej vännen
Sååå skönt,att inte göra allt som måste,utan det man vill,att göra det någon gång,,
så ska d vara tycker jag,,
Kramen från Calma.=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

21 mars 2011 21:12

det finns inga måsten på det viset, skönt att bara kunna vara också
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Maggan

Maggan

21 mars 2011 22:13

Man behöver "baravaradagar" emellanåt.Det gör inget om dammtussarna hoppar kring fötterna några dar. Kommer det någon och klagar,så ge dom dammtrasan o säg varsågod.
Våren suger,man är trött efter denna långa vinter. Inget onormalt alls.
Städa ska du göra när andan faller på,inte annars.Ingen dör av lite "skit i hörna".
Har jag tröstat dig nu? Hoppas det.
Kram min vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

22 mars 2011 07:18

Har gjort min plikt jag har röstat. Ibland så är det så skönt att bara få vara och strunta i alla måsten
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 mars 2011 08:50

Jag känner precis lika som dig,allt är såååå olustigt.Och ont i kroppen som bara den.Bara att vila tills man kommer igen.
Ute är det så skitigt och blött nu när snön börjar smält.Usch usch!
Vila dig!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

22 mars 2011 10:06

Ibland är det verkligen skönt med inga måsten och man behöver inte göra saker varje dag om man inte vill. Låt det ta den tid det tar att få lusten tillbaks.
Ha en underbar dag utan måsten min vän!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 mars 2011 11:43

Mitt motto är *det du inte har lust att göra idag,det kan du göra i morgon*så kan du tänka också:)

Kram på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

22 mars 2011 11:58

Har också känt mig som du några dagar. Min rygg har ju spökat. Tycker den här tiden är jobbig då det är varmt o vår ena dagen men sedan ska man bli besviken flera gånger genom snö o kyla. Gah....Vänjer mig aldrig

kram

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

22 mars 2011 14:06

Nu vill man ju bara vara ute! Underbart väder idag... Ibland är det skönt att bara vara!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

22 mars 2011 16:54

Man måste få ha lata dagar, det tycker jag att vi är värda, vi är i den åldern så vi behöver inte dom där måsten det är bara att ta dagen som den kommer

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

22 mars 2011 17:24

Man behöver sånna dgr ibland, så är det bara. Det blir bättre imorgon ska du se. Ha det gott iaf. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

22 mars 2011 17:37

Hei søster...Har du fått dette nu slik har jeg vært siden 5 mars , men nu begynner jeg og virke litt igjen. Stakkar deg slik er det ikke godt og være, jeg hadde ikke matlyst men den er nu kommet tilbake. Jeg hadde feber i nesten 40 håper ikke du har det. Jeg ønsker deg god bedring, kansje du er bedre i morgen. I dag er det min beste dag så langt. Søster klem

 
Marias Hörna

Marias Hörna

22 mars 2011 19:32

Ja att bara vara måste man få vara. Så att knappen OFF just nu är på är nog ett bra tecken :) En signal till kroppen att softa ner lite. Kramar Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja" target="_blank">bloggplatsen.se]irja

22 mars 2011 19:56

Kära Vännen !!!
Det är väl skön att ta en " BARA VARA DAG "så känns det för mig också ibland, man orkar ju inte alltid gå an som en städkärring LER, skönt att lapa sol som katten.....
Dammtussar kan vara ett bevis på att man har gjort något roligare... Tex HA en" Bara vara dag " .....
Kram IA....

http://40- talisten, bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards