~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Hur känner kärringa sig i dag ?

Av ~ Ruth ~ - 26 januari 2011 20:43

I dag är allt som vanligt, orken finns där och en del av det som fick vila i går har jag pysslat med i dag, det känns så jädrans skönt, det kanske är så att man behöver en dag lite då och då för att ladda batterierna.

 

Bakade några LCHF brödkakor i gårkväll, anv. bl.a Kokosmjöl, (det blev ingen höjdare), men ett bra substitut för smörgås, ja det var ju annat i också, 2 ägg, Porfiber (”Semper’s”), krossade linfrön och Vetegroddar båda (”Risentas”), mixtrade till ett eget recept, bakpulver var jäsmedel.


I dag har jag besökt en större mataffär och skaffat solrosmjöl och något till, så nu skall det åter bli baka och inget mera kokosmjöl.

 

Det var gott att äta en liten brödkaka i morse med äggröra, några sillbitar samt dilldressing.  Inte för att jag har saknat det, men kul att utöka sina matvanor.  

 

Köpte panerade Torskfiléer i dag, så himla gôtt, med mos gjort på Broccoli & blomkål samt morötter och dill med grädde och en klick smör. Nu är jag så mätt och god i magen.  

Nu skall jag titta på ”Spårlöst” valde bort det för ”Det okända” när det gick på TV, det började ju samma tid, men först nu så blir det ”½-8 hos mig”..

Inga foton i dag. Bara ointressant matsnack, men vet att det finns flera av mina vänner där ute som har börjat med LCHF och delar mitt matintresse på det området.

 

Ta väl hand om Varandra där ute i stora vida världen och Kram till Er alla!

 
 
lillis

lillis

27 januari 2011 07:11

Vad skönt att höra att orken kommit tillbaka då är Ruth på banan igen.
Låter som du äter jättegod mat med LCHF metoden
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

27 januari 2011 08:23

Hej Ruth!
Ja hos oss varar julen än! Det är förskräckligt, men blogglusten ligger vilande. Hoppas den kommer åter snart. Men vi håller kollen på våra vänner och håller oss uppdaterade med vad som händer hos er.
Kallt och eländigt har det blivit igen men det är skönt att slippa duscha hundtassar varje gång man varit ute.
Ha det så bra och sköt om dig!
Kram

 
Ingen bild

Bondfrun

27 januari 2011 08:54

Du ser...orken kommer,man är ju inte mer än människa,låt de delar vila som vill det!
Det här med bröd verkar vara lite knepigt i dieten,men det är nog klokt att testa sig fram.

 
charlotte

charlotte

27 januari 2011 09:18

Så skönt att du fått orken tillbaka, idag är det nog jag som tappat den!!!
Jag har en vän som bakade LCHF bröd, om du vill kan jag fråga henne hur hon gjorde. Vill minnas att det var ägg i men vad mer?? De var goda.
Blogglusten är på noll hos mig, men det har du nog redan läst... ibland går det troll i allt man gör.
Kram och ha en fin dag.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Calma

Calma

27 januari 2011 09:32

Hej Ruth!
Du har varit duktig du oxå,och absolut,man måste ladda batterierna,nog så viktigt,man har blivit klokare på äldre dárm(tror jag,'l'),,joodå,dte har jag,
Det jag gjorde igår,gjorde jag för egen trivsel och tog mina break då o då,,blev sååå nöjd

Jag utnämner mej härmed till officiell teaterapa,
men tror de korten börjar sina nu,haha

Önskar dej en bra dag,kram från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

27 januari 2011 10:06

Snyggt på bloggen har du, som vanligt. Periodvis tryder orden för en, det händer inte så värst mycket. Då kan man lika gärna hålla upp med bloggandet. Jag har varit lite dålig på att besöka olika bloggar, tiden vill liksom inte riktigt räcka till för min del. Men ibland blir det enstaka besök och kommentarer försöker jag svara på direkt på bloggen :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

27 januari 2011 10:24

Du kämpar på med din diet :) Skratta gott när jag läste att du skulle få en extra krona av din vän :) Gillar den nya designen på bloggen, kanon snygg!
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

27 januari 2011 10:38

Du är duktig som kämpar på med LCHF.
Idag är det kallt som attan -15 grader när kl var 8.
Brrrrr lite för kallt tycker jag.
Solen skiner nu!
Önskar dig en bra dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

27 januari 2011 11:42

skönt att du laddat batterierna igen :)
ha det gott - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

agge

27 januari 2011 13:45

Tack Ruth för mer mattips inom LCHF dieten....Tas emot tacksamt ska du veta. Ibland är det stor ide`torka på mat och jag upplever mig äta samma mat hela tiden.

kram

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 januari 2011 16:01

Ruth!
Jag är så nyfiken på hur det går för sig med LCHF-kosten. Ger det något resultat? Jag har varit inne och nosat lite på LCHF också, men inte haft riktig ork att fullfölja. Maten du berättar om låter i alla fall god.
Ha en fortsatt bra dag!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

27 januari 2011 16:58

Ja nu blir de flytt men inte förrän i april skall bli så gott att komma bort härifrån. Det blir inte lägenhet utan ett annat litet torp. Jag älskar torp tror jag var en torpare i mitt förra liv, brukar skoja om det. Bloggandet är trots ganska så trevligt så därför får jag nog skriva lite ibland o framför allt hälsa på hos er, jätte roligt att läsa vad ni gjort.
Kramizar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Monica

Monica

27 januari 2011 17:03

Vad bra att orken och lusten är tillbaka.Ork har jag, men något vettigt att blogga om idag är som bortblåst så det blev lite trams bara så att jag visar att jag finns.

Ha en bra kväll!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

27 januari 2011 17:55

Du har väl hört den om "kärringen" som stod innanför dörren med brödkaveln i högsta ugg när gubben kom hem bra i gasen. När han öppnade ytterdörren och såg kärringen stå där sa han "Åh, du bara bakar och bakar "

Säger Arne det också?? Ibland så har man ingen lust för något och ibland har man mer än tillräckligt och allt blir gjort och lite till. Det är det som kallas livet.
Stora kramen från mej
som vårat upp lite på min blogg för att om möjligt få lite krafter tillbaka.

http://minplats.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards