~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Goda dofter i huset

Av ~ Ruth ~ - 28 juni 2010 11:45

  


KLICKA GÄRNA PÅ BILDERNA SÅ BLIR DOM STÖRRE OCH TYDLIGARE.


Har bakat ett kub-bröd i min bakmaskin på morgonen, var länge sedan nu, men så gott det blir. Tar 3 min. att ladda apparaten sedan klicka på start, ingen disk och klet, piper när den är klar. Det är nog snart 20 år sedan denna finess inköptes och den har gett mig många goda bröd. När detta bröd är slut så ska jag sätta igång flera. Brödet blir godare en köpebröd, i dag blandade jag Vetemjöl special och Grahamsmjöl. Nu ska jag skära mig en skiva eller tre, får begränsa mig och tänka på bilringarna, men skit samma använder inte bikini eller kortkorta toppar, livet är till för att njuta.


  


  


  

Mina solskensungar som inte ger några angenema dofter när ja kliver upp på morgonen, då är det en klädnypa som gäller hehe, nu är dom ute i sin hage.


Man fotar inte med solen mot ögonen, färgerna blir fel och ögonen kisar. Inte fel att titta in på Bingos ”Fotoskola”, det kan vara bra för många att få lite tips och råd för bättre bilder.

”KLICKA HÄR”




 
 
Monica

Monica

28 juni 2010 12:15

Vi har haft en bra och trevlig midsommar som du väl har läst i min blogg. Skönt att höra att din helg blev lugn också.

Vad smidigt med bakmaskinen, det önskade jag att jag hade en också för då skulle jag baka, nu blir det aldrig av...förresten så är det bekvämlighet från min sida att handla allt bröd om jag ska vara ärlig.

Ikväll blir det Lotta på Liseberg,såg det inte i måndags eftersom vi var och firade Erika då.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 juni 2010 13:01

Vad fiffigt med en bakmaskin det skulle jag behöva. Vilken vacker blomma. Så söta och näpna dom är dom små liven. Hur gammla är dom nu?
Ha en skön dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

28 juni 2010 13:40

Verkligen lite vackra blider idag och vad sugen man blir på nybakat bröd. Man kanske ska införskaffa en sådan maskin!
Valparna är ju bara för bedårande! Lyckliga de som får en av dessa godingar!

Kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 juni 2010 18:03

Verkligt fina bilder framförallt på valparna trots motljuset. Tack för länken till Bingo Rimérs fotoskola! Användbara och åskådliga tips.

Tänk, en sån där bakmaskin hade vi också på 80-talet. Den använde vi mycket, men tröttnade efter flera år och skänkte den till Myrorna. Idag skulle det ha varit roligt att ha den kvar... Nåja, grattis till att du har din kvar och kan baka smarrigt matbröd hur enkelt som helst.

Visst är det som du säger, att det man upplever i barn- och ungdomen sätter sina spår. Jag kan mycket väl förstå din motvilja mot båtar och vatten efter en skräckfylld upplevelse i vattnet. Själv är jag mycket försiktig med dopp i havet, sen jag drogs med av en bakström vid bad på Malta. Jag har alltid varit en riktig vattenmänniska och simmat som en fisk, men det var bara tack vare dotter Maria, som jag kom helskinnad från det äventyret. Ingen annan hade märkt något, men hon var bredvid mig, som tur var. Om jag badar numera blir det i pooler - med varm och skönt vatten ;)
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

28 juni 2010 18:46

Guud vilka söta valpar "plutinutgulligull" :D
Nu fick jag ju dåligt samvete när du skrev :"Är det dags nu igen..." Ha ha, men jag tar en sommarpaus för det behöver jag känns det som. Hoppas vi hörs senare delen av denna underbart soliga o. varma sommar. Ha det gott vännen. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

28 juni 2010 19:29

Så söta valparna är, det var idag min tik skulle valpat, men här var det ju bara luft

http://bloggplatsen, se

 
Maria

Maria

28 juni 2010 21:44

Jisses så söta de små liven är.Man blir allt lite valpsjuk:)
Kanske skulle investera i en bakmaskin,så gott med nybakat bröd på morgonen.Och ta du både en,två,tre eller kanske tom fyra skivor.Man lever bara en gång och då ska man banne mig njuta.
Ha det gott i sommarvärmen

Kramar Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

28 juni 2010 22:15

Vilka sötnosar du har i hagen.Å så gulliga.Det kan jag tänka mig att det inte doftar så gott på morgonen,det är bara att börja mocka med engång.Ska kika in på Bingos fotoskola jag med och lära mig lite,tack för tipset.Vad händigt med en bakmaskin ja då har ju du färskt bröd varje morgon till kaffet då.
Ha en skön kväll nattviolen,för jag vet att du är en natt människa.
Kramkram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

29 juni 2010 09:37

Såååå gulliga så valpar du har i din hage.
Kan tänka mig va det doftar.....inte parfym precis.
En bakmaskin har jag då aldrig sett på så här nära håll. Ha inte ens kollat på dom i affärerna.
Ser ut att bli kanonstort bröd iallafall.
Men andra ord ser det mummsigt ut!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

1 juli 2010 00:08

Har länge funderat på en sån där bakmaskin och nu kanske det blir av när jag ser hur gott det ser ut. Verkar väldigt smidigt också.
Valparna blir sötare för var dag nu och snart flyttar dom till nya hem. Blir lite tomt även för oss som tittar in här hos dig.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards