~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Söndag liiiiite slödag

Av ~ Ruth ~ - 13 juni 2010 20:15

Fattar inte hur snabbt dagarna och veckorna flyger iväg, hinner inte med allt som jag beslutar mig för att göra, beror nog på åldern, eller vad tror du ? Valparna växer, men krånglar med maten, den yngsta kullen är duktigast och har matvett, men det brukar gå tillslut, det blir inte alltid som jag vill och önskar. Skall ändra strategi för diandet på mammorna, få ta det stegvis med tanke på mjölken som måste dämpas och reduceras i tuttarna.


    

"Gräset det växer och gräset det gror" som Gunde sjöng i Torparvisan.


Äntligen så har Arne kunnat klippa gräsmattorna, fy vad gräset var långt efter allt regnande. Mulet och grått även i dag, men regn har vi sluppit. Har uppdaterat hemsidan med 10 nya foton på Debbie’s valpar (den yngsta kullen), gå gärna in och kika på hemsidan ”Bernami’s kennel” och klicka på nytt. Varför inte en hälsning i gästboken som du hittar längst upp på sidan ? skulle varit trevligt.


Sluter denna dag med ett smittande skratt, det är bara för gulligt så titta !


 
 
Monica

Monica

13 juni 2010 21:29

Bättre väder här idag, men inget högsommarväder precis.Klippa gräset när det regnar är ju ingen höjdare men skönt att Arne kunde klippa det idag.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

13 juni 2010 22:02

Så härligt kluckande skratt,man sitter och småler för sig själv.Lika väder har vi,mulet och blåsigt.Klippte gräset igår jag,jisses så det hade växt av allt regnande.
Ha det gott / kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

13 juni 2010 22:09

Så söta dom är! Roligt när de börjar komma upp på benen och börjar tulta omkring och upptäcka världen [Y]

(kan inte skriva i din gästbok:( kommer bara att sidan kan inte visas)

Kramar från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
"Bettan"

"Bettan"

13 juni 2010 22:33

Hej vännen min!

Jag kommer att försöka besöka dig så flitigt jag bara kan även om min blogg inte alltid uppdateras med något nytt.
Gisses i havet, med spisen i inlägget innan. Jag hade ski...t ner mig om det skett här hos mig :). Å 7500, det känns i fickan det.... =( Skrämmande att de ska vara så dyrt att köpa nytt.

Va duktig han är din make. Klipper gräset, & renoverar.... Kan inget annat än ge honom tummen upp =)...
Men du e ju duktig du också =) Så två tummar blir det =)

Kramar i mängder!
/Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Anki J

Anki J

14 juni 2010 01:43

Så glad man blir när man ser ditt filmklipp, Ruth. Så härligt att se hur de två roar varandra.

Så söta dina småttingar är. Mina Phaléne-valpar fick prova fast föda först när de blev 5v o dagen efter åt de själva ur skålen utan några problem. Det är så olika hur fort de lär sig det men dessa har varit ovanligt lätta
Kram

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

14 juni 2010 06:28

Härligt filmkilpp.Visst går dagarna fort dom bara springer iväg. Har varit in och tittat på dom små liven
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

14 juni 2010 12:59

Vilken härlig och stor tomt du har Ruth.Jag blir ju så avis på dig nu.Din man verkar vara så lång,är han det?Har varit in på din hemsida och tittat på underverken och jag blir ju alldeles valpsjuk.Jättefin hemsida och bilderna är super fina på alla dina fyrbenta.
Ha en mysig dag
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 juni 2010 21:52

Kära Ruth!
Tack för kommentar hos mig!Som du vet blir jag alltid lika glad för feed back.
Jag kom tyvärr inte in på din hemsida i kväll, så jag får nöja mig med en hälsning här på bloggen.
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
margus

margus

14 juni 2010 23:09

En klok man sa en gång att "tiden går fortare för att allt tar längre tid när man är äldre". Tror han hade rätt.
Nu ser vi fram mot lite bättre väder. Och mera gräsklippning...;-)

http://margus.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

15 juni 2010 09:04

God morgon!
Lite nytt hos mig idag... oj vilken fin tomt du har. Dina vovvar är så söta så jag smälter direkt. Tide`n? ja den går nog fort den... varför kan man undra.
Min faster blev 96... det är gammalt. Kram och ha en fin dag.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

16 juni 2010 07:35

Man kan tro att det är turbogräs som växer i år... Tycker att en gång i vecken borde räcka att klippa men det gör det inte! Ha en härlig vecka, nu har ju äntligen solen o. värmen kommit,hoppas den stannar ett tag, den gör väl det fram till midsommar som vanligt. Ha det gott. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards