~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Maten blåste också iväg

Av ~ Ruth ~ - 12 juni 2010 20:16

  


Fy 17 så det blåser ½-storm här, små regnstänk, ett riktigt ruskigt höstväder, sommaren har nog redan kapitulerat från Lerum. Middagen blåste också bort i dag, mitt i matkoket så small det till under glashällen på spisen, Arne bytte proppar och då lyste det som en stark sol under hela glashällen för att sedan bli svart, det enda som återstår av funktion var ugnen under, trodde den skulle explodera. Så nu fick han bege sig iväg för att köpa ny spis. Nu är den på plats och plånboken är kr. 7.500:-  lättare, den har en massa nya funktioner, t.ex är grytan större en plattan så klickar man på en extra knapp och då breddas ytan på värmen. Tur det inte skedde till veckan för då är jag ensam hemma, Arne åker till  ”Ack Värmland du sköna” skall göra klart på andra våning, flytta väggar och göra om 2 sovrum, som det nu är så får man gå igenom första rummet för att komma in i det andra, vilket är väldigt opraktiskt. 2 nya vita spegeldörrar köpte han i går.  När det är klart så är hela huset renoverat och klart för oss och eftervärden.


Avslutar detta med en underbar sång av min nya favorit som segrade i tallang 2010, endast 14 år gammal Jill Svensson. Lyssna och njut:


 
 
margus

margus

12 juni 2010 21:28

Vilken tur det hände medans karl'n var i huset! Man blir ställd. Det vill till att ha en buffert.
Grann är den nya iallafall, och fiffiga finesser, vad jag förstår. Det blir kul och laga mat på den nya förstås. Lycka till med den.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 juni 2010 21:52

Hej Ruth!! Ett tag sen sist...vi är nu hemma igen efter våran KRETA-resa...hade det trevligt o bra på ALLA sätt...lagt in på bloggen i kväll....
JA VISST vill vi ha våra bloggvänner kvar...nui går mosre när vi kom hem kl 6..så Lasse han la sig och sov på soffan hela förmiddan...MEN jah hade inte tid!! Tvungen att titta i datorn...bloggen...FaceBook...och tidningarna på nätet..
Nu försöker jag läsa allas blogga en vecka bakåt..så jag inte missar så mycket..men det tar tid...
Kramen vännen!!!

http://margithol.blogg.se

 
Lena

Lena

12 juni 2010 23:38

Ja det var ju tur att Arne inte hade gett sig av.Vilken bra spis.Men dyrt.Samma skit väder här,precis som höst och det blåser hårt.Knäppte nyss av teven för det är bara skit på den med.Synd att jag inte kan höra låten.
Sov gott!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

13 juni 2010 10:19

Vilken tur att Arne var hemma när detta hände med spisen. Så fint Jill sjunger har inte hört henne tidigare.
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 juni 2010 11:22

Ja det var nog bara du och jag som var vakna.Vad bra att solen skiner även hos dig idag efter alla regn dagar.
Ha en bra dag!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

13 juni 2010 11:46

Så tråkigt när grejorna går sönder, vilken tur att du inte var ensam hemma

http://bloggplatsen, se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

13 juni 2010 12:36

Spisen är jättefin! Otäckt det lät när den andra gick sönder. Skönt att det hände innan Arne åkte iväg till Värmland.
Jill är fantastisk på att sjunga och en självklar vinnare!
Nu blir det Stockholm för oss några dagar. Ska städa klart min fars lägenhet som ska lämnas över sista juni.
Ha det gott!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Cina blogginnehavare

Cina blogginnehavare

13 juni 2010 20:03

Otur med spisen och tur att Arne var hemma.
Visst blir det ett hål i plånboken usch ja.....inga billiga grejer.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

13 juni 2010 22:02

Inget ont som för något gott med sej och det kommer säkert bli mycket gott på den spisen!

Hon sjunger fantastiskt fint den lilla tjejen

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards