~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Valpköpare och migrän, ingen bra kombination.

Av ~ Ruth ~ - 5 juni 2010 18:33

Har haft valpköpare här i 2 dagar som har valt sina små bebbar, trevliga familjer är dom alla.

Visar några foton på dom små av i dag. Valparna var 4 + 3 veckor i onsdags. Gudarnas skymning vad jag kämpar för att få dom till att äta / smaka på uppblött valpfoder, kör med ”Royal Canin Starter”, dom yngsta valparna är duktigast, dom äldsta är lögn i tusan hopplösa, men vi kämpar på. Cavalier King Charles valpar är väldigt sena med det mesta. Först ut med foton är dom äldsta valparna Nowah’s. ” KLICKBILDER”


    


Så minstingarna som är otroligt pigga och glada små skitar på 3 veckor.


          


Har haft ögonmigrän flera dagar i följd, väldans obehagligt. Får ett guldfärgat kugghjul i synfältet som följer blicken vart jag en tittar, tappar en del av synfältet, blir illamående och yr, det slutar med en svag huvudverk och trötthet. Att sitta vid datorn har varit omöjligt, max 5 min. åt gången.


Har tvättat täcken i dag som skall stoppas undan, nu räcker det med bara ett påslakan på natten. Soligt och fint även i dag, men ack så kyliga vindar.


Missade finalen på ”Talang 2010” i går kväll (var hos dotera i Landvetter i gårkväll) så i dag viste jag inte vem segraren blev, vågade inte titta i tidningarna för jag ville själv se och uppleva. Reprisen gick i dag, så glad jag blev när 14 åriga Jill tog hem segern, hon är fantastisk, grattis Jill !



Hoppas ni alla får en fin helg /

Over and out………………………………


 
 
Carina & Boris

Carina & Boris

5 juni 2010 20:42

Åhhh! Så söta!!! De ser verkligen jättefina ut hela högen!

Hoppas dina ögonproblem blir bra snart! Önskar er också en trevlig helg.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

5 juni 2010 20:53

Göta petter sååååå söta dom är.
Dom ser välmående ut alla.

Usch hoppas det blir bra med dina ögon beskymmer o att du snart e på banan igen!
Ha en fin helg!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

5 juni 2010 22:52

Hoppas din huvudvärk är borta i morgon. Du sover nog bort den i natt ska du se;-)
Ååååå vad valparna är söta! Skulle vilja gosa med
allihopa! Roligt att du hittat bra familjer till dom små. Måste kännas skönt!
Kram på dig!

 
Lena

Lena

5 juni 2010 22:57

Vad fina de är.Så roligt att du visar bilder på dem.Kanske vill de knapra på torrt foder.Vad konstigt valpar brukar ju äta det mesta.Jag har aldrig varit med om valpar som äter dåligt,hehe!jaja det är nog inget att oroa sig för,till slut så äter de.Fina bilder på dina urgulliga bebbar.Hoppas din migrän är bättre nu.
Kram och ha det bäst!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

6 juni 2010 06:12

Så söta och fina dom små valparna är.
Hoppas att det snart ordnar till sig med ögonen
Krya på dig
Bamsekram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

6 juni 2010 12:55

Men vilka underbara valpar. Lottas valpar skall lämnas till sina framtida ägare nästa helg och då kommer Puma hem igen. Härligt !!! Hon har varit saknad.

Migrän på ögorna låter inte roligt. Kan det vara att du jäktar och håller på och fejjar jämt??? Jag tog mig en behövlig paus och tänkte blogga om varför när bloggämne saknas.
Ta nu en stund i taget och vila och hämta igen din kraft.
Stora kramen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards