~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Nu är det ordning och reda

Av ~ Ruth ~ - 7 maj 2010 23:42

  


Att sortera sina sopor är väl allmänt känt att alla skall göra, det har vi gjort alltsedan det började, men vi har samlat i olika kassar ute på altanen, inte så praktiskt egentligen. Nu har min man varit och köpt sådana här stora stapelbara boxar. Jag skrev diskreta texter på en papperstape och satte på varje box, det såg så rent ut. När jag kom ut efter några minuter så såg det ut så här skrivet med en tuschpenna och 10 cm höga bokstäver, vad göra ? ingen kan undgå att se vad dom innehåller suck, vackert näää. Jag frågade varför ?, svar: nu kan alla se att vi är miljövänliga.

Tror nog att alla vet spelreglerna utan att skylta med det.


I dag har det blåst riktigt kriminellt grymt, fy vilka vindar, vad vill vädergudarna förevarna oss, vad skall komma ? är det ett riktigt oväder på gång tro ?


  


  


Valparna går upp i vikt och Nowah har blivit duktigare att på att sköta kissande och bajsande på dom små. Anita undrade om dom små inte kan sköta detta själva ? svar nej. Det är många djurarter i vår herres hage som måste stimulera dom små så dom kan göra sina behov. Deras muskler på det området är inte utvecklade fören dom blir ca. 10 dg. eller mera. Andra djurarter är katt, varg , lo med fler. Sköter inte tiken det så måste jag ta på mig den rollen tills tiken förstår. Nowah har börjat fatta hur det fungerar nu, inte så enkelt att veta när allt är nytt för mamman. Nu kämpar jag med mjölkstockning på tiken, har i dag hittat på en egen metod för att få ordning på detta problemet, tänk så finurlig man blir när nöden kräver det. UPPS, nu blir inlägget för långt, förlåt mig.


Ha det gott vänner, ger er en fin dag i morgon !

 
 
lillis

lillis

8 maj 2010 07:05

Vi har oxå sorterat sopor ett bra tag,men folk slänger hur som helst ialla fall, vad fiffigt ni gjort med boxarna.Så skönt att det fungerar för Nowah nu och att dom små liven går upp i vikt.
Ha en skön helg vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

8 maj 2010 09:35

Hej vännen !!!
Är det inte så att alla karlar måste se allt i stort. Vi kvinnor är mera diskreta. Vi vill inte skylta ... Det skiter karlarna i.*skrattar* Det ser bra ut trots stora bokstäver. Väldigt bra boxar faktiskt.
Vad spännande att höra hur det går till med vovv-födandet och alla bekymmer som kan tillkomma.
Lotta lämnar ju alltid sin födande tik till uppfödaren som sköter det hela. Det är en överenskommelse de gjorde upp från början och de samarbetar väldigt bra. Därför vet jag inget annat än att valpisarna är så små och mysiga. Jag "skummar bara grädden" ser du !!! *fnissar* Berätta gärna mer .... t.ex hur du får bukt med mjölkstockning.
Stora kramen till dig vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 maj 2010 12:36

Tack för ljuvliga bilder av Nowah och valparna. Nowah har samma mjuka värme i ögonen som Lady i Disneyfilmen Lady & Lufsen.
Jag håller med Anita - jag hade ingen aning om att valparna måste ha hjälp av mamman de första dagarna med sina behov. Intressant att läsa. Hur gjorde du för att förhindra mjölkstockningen?
Vilka fiffiga boxar för återvinning! Vi samlar i kartonger, som inte alls är snygga.
Skrattade gott åt de kraftfulla väl synliga bokstäverna - så typiskt karlar^^
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

8 maj 2010 16:18

ojojoj så gulligt då!små snuttisarna.Jo Ruth Julia är en ande på hotell Winn i Gävle.Det sägs att hon stadar på vinden,många har hört henne och hon har skrämt många gäster.Personalen dukar kaffe åt henne varje morgon,hihi!kanske ska vi dit och kika ikväll om brorssan kan slita sig från hockyn.Spännande
Kram och ha det så bra med de små.Snart dags för nästa kull.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

8 maj 2010 16:20

Vi sorterar också sedan många år, ute i garaget :)
Oj så fina små bäbisar, man kan nästan känna hur gott dom luktar.Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

8 maj 2010 19:13

Vilken smart lösning med boxarna! Ett bra tips nu när jag planerar i mitt nya kök.
Valparna ser fina och välmående ut, och Nowah likaså.
Önskar dig en fin kväll!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

8 maj 2010 23:02

Sorterat har vi gjort i många år nu, men det finns fortfarande städer där det inte sorteras...
Bra med boxar. Vi har stora stapelbara boxar för klädförvaring i förrådet.

Söta är dom alla tre!

Gonattkram!

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

8 maj 2010 23:41

Ordning och reda...! Jättebra idé! Har allt i papperspåsar i hallen till det är dax att åka och lämna det.
Söt liten familj, Novah är så söt!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

9 maj 2010 14:52

Bra grej med boxarna, något att tänka på. Valparna ser goa och runda ut

http://bloggplatsen, se

 
Lena

Lena

9 maj 2010 16:37

Hejsvejs!
Nu har jag hälsat på Julia,det var spännade.Hoppas allt är bra med hundmor och valpungarna.
Kram på dig!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

9 maj 2010 19:01

Hej Ruth!! SÅ fina ilder av de små vovvarna!!! Förstår att det är jobb 24 timmar om dygnet....
Hoppas du får lite sömn då o då..så att du orkar!!!
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
"Bettan"

"Bettan"

10 maj 2010 23:12

Nu har jag lät hur det har gått med valpningen å allt. Beklagar att ni fick förlust på 3 av dem. Vet hur mycket du älskar alla dina kära djur. Men gläds verkligen med de 2 fina små sötnosarna som verkar starka... & mamma, som nu skata men säkert lär sig sin roll också :)

Ha ha ha giss om jag fick mig ett gott skratt med eran sortering... Det är så typiskt min pappas tänk :) Kram till er.../Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards