~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Somliga dagar är sådana

Av ~ Ruth ~ - 1 mars 2010 23:44

  


Inget speciellt i dag heller, har badat 3 hundar. Nu måste ryggen få vila ett par dagar, den har inte varit så bra efter snöskottningen på gräsmattan, trodde det skulle mjuka upp musklerna i ryggen, men så var inte fallet. Lite fysisk träning brukar ju göra gott.
 
  
 
Har varit i mataffären och fått fyllt upp kylskåpet och fruktfatet. Fatet ser inte så fräscht ut, nu ligger där både klementiner, vindruvor och äpplen (vad det låg där innan ger tillfälle för fri fantasi hehe).
 
Nu tog all min fantasi slut, finns inget att skriva ner nu mera, hoppas det bättrar sig framöver.
God natt mina vänner !
 
 
Michelin-Berith

Michelin-Berith

2 mars 2010 02:24

Hejsan!
Är inom och hälsar på, kul att se dig. Det var ett tag sedan jag var inne på din fina hemsida. Jag har allt mer gått över till bloggandet men har fortfarande kvar Vi Två`s hemsida: www.vitva.se
Ha en fin vecka framför dig! //Michelin-Berith

http://michelin53.blogspot.com

 
Lena

Lena

2 mars 2010 07:40

Gomorron Ruth!
Ja vännen bad av hundar och skottning sliter verkligen på våra ryggar.Men ta det lugnt nu så du inte får ryggskott.Jaså hihi du tror verkligen att all den här snön är borta om 2 veckor,ja vi får väl se.Jag hoppas ju förstårs på det.Visst ska valparna få komma ut i hagen en sväng vid 6 veckors ålder.Det blir nog roligt för dom att få springa av sig lite där.Men det ska inte var några kall grader då.Är så nyfiken,har du parat än?nä nu vännen ska jag ut igen och skotta efter snöstormen vi hade igår,hoppas det är sista spadtaget man tar nu.
Ha en fin dag vad än du tar dig till med
Kramen/Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

2 mars 2010 09:19

Du får ta det försiktigt när du skottar är inget vidare att ha ont i ryggen.Söt bild på en söt hund
Ha en bra och fin dag
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

2 mars 2010 11:58

Vilket fint gammalt fat du har,jag har ett som har samma modell men annat mönster.
På tal om snöskottning så sa min man en dag,det är skottår i år,nej sa jag det var det förra året,
jo sa han ,jag har skottat hela vintern,med andra ord SKOTTÅR,(humor)

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

2 mars 2010 16:19

Hoppas du slipper skotta mer...kom ihåg att "för mycket och för lite kan skämma allt".
Är inte dina långhåriga skönheter svåra att hålla så fräscha och välskötta ???
Kramar till dig från mig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

2 mars 2010 16:46

Ha ha, fint fruktfat..... jag tänker inte på nått speciellt *fniss*..... Tur att man kan roa nån på sin blogg, du är inte så dålig du heller. Ha en bra dag. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

2 mars 2010 18:40

De va en mycket rolig bild!! Jag funderade länge, men så kom Lasse o sa, "det är väl en baan"...(det såg inte jag)
Kramen!

http://margitholm.blogg.se

 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

2 mars 2010 18:49

Vilken liten sötnos,vit och fin på bröstet,nybadad kanske ?
Ditt fruktfat lockar till skratt, om man har likadan fantasi som jag har .Fniss,fniss.

Ha en bra kväll /Kramen Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

2 mars 2010 19:57

Nej då jag lever allt, trots feber, ögoninflammation osv... Gillar ditt fruktfat hehehe.. tänkte du på en pistol kanske.. Ska försöka få ork att uppdatera bloggen, ligger nerbäddad i soffan och har ingen direkt ork med nåt men det kommer förhoppningsvis lite roliga nyheter snart ;)
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards