~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Bla, bla i huvudet i kväll

Av ~ Ruth ~ - 29 januari 2010 22:06

Att smida som "Smeden" när lågan har falnat är en svår konst att genomföra, för en gammal tant som mig. Tänkte först att hoppa över denna dagen som mestadels har bestått av att städa, hacka is-sörja i grindhålet efter plogbilen, det har tagit alla mina krafter, känner mig väldigt tom både i huvud och kropp. Kyligt är det som skammen, nu-12*, så vintern håller i sig krampaktigt. Talade med min syster i Spanien i dag, där var det sol och varmt dom satt ute och myste med sina gäster från Norge. Har fått massor av foton, så jag tänkte visa ett par bilder av blomster-prakten som är där nu. Det får bli vad jag levererar i kväll. Väntar nu på vem som får dansa ut  från golvet i Let's Dance.

 

  

 

Så vackert Bogavillan sprider sina vackra blommor

 

  

  

 

Mimosa är för mig en favorit blomma, den doftar så underbart

 

  

 

Mandelträd, du kan se en mandel som hänger kvar på sin gren

 

  

 

Se så vackra blommor, ett sådant träd skulle man ha i sin trädgård

 

Lev väl och må så gôtt !

 

 
 
smeden

smeden

29 januari 2010 22:41

Den konsten klarar du allt bättre viket du ger bevis här!
Tänk vad du kan med bilder få vintern att en stund försvinna. Så nu var kommentaren avklarad i filmpausen!
Nu var jag väl elak nock! Jag jäktar inted alls med det, pausen är lång och under den är det bara me din blogg jag sysslar. Kram, god fortsättning på kvällen, sov gott och ha en riktig härlig helg!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

29 januari 2010 22:53

Underbara bilder, jisses vad man längtar till våren när man ser alla blommor men än verkar det vara långt dit när man tittar på termometern

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

29 januari 2010 22:56

Mysigt de har i Spanien då ... Varmt??? Jaha, de kan få lite svalka från oss ... Jag är inte snål. *fnissar* Vet du, vädret gör att vi inte har mycket att berätta, tror jag men jag knackar ner några rader så ni ser att jag ännu lever. Det gör du också och så fick jag reda på atst du knackar is och fixar ute ... Du är duktig men tänk på armen vännen !!!
Stor kram och natti !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

29 januari 2010 23:16

Takk at du kan dele mine bilder med dine venner det gjør at jeg kan spre litt varme til dere alle herfra. Skulle ønske dere alle kunne ha vært hos meg i solen ute med en kopp kaffe og nybakte vinerbrød,jeg bakte det i går. Natta til deg min søster og ops din arm så du ikke får det tilbake. Natta til dere alle sov godt og gled dere til en ny dag med nye muligheter.

 
smeden

smeden

29 januari 2010 23:44

Kan bara inte låta bli! Måste komma och natta dig en gång till efter din påhälsning då jag att du inte har somnat ännu.
Så en stor godnattkram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
margit

margit

30 januari 2010 00:46

Underbart att få titta på alla fina bilder från södern!! De piggar upp som avkoppling med snön och väcker förhoppningar att efter vintern så kommer sommaren...
Kramen!

http://margitholm.blogg.se

 
Ammis

Ammis

30 januari 2010 06:44

Vilka fullständigt hääärliga bilder. Jag har en farbror i Torrevieja i Spanien, satt faktiskt igår o. kolla flygresor ner, tänkte över påsk, men det fanns natruligtvis inget som passade i tid,
Ja den var bra den med tofflorna...ha ha, kunde lika gärna varit jag. På jobbet gick jag med tröjan ut och in....och det fick jag höra må du tro, och en annan gång hade jag ena sockan med avigan utåt *pust* Men jag bjuder på det för det fick vara så hela dagen :D.
Ha en härlig lördag. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

30 januari 2010 07:53

Så vackra bilder,och så skönt det måste vara i värmen.
Vad besviken jag blev att Agneta och Tobias åkte ut ur
Let's dance i går för dom dansade bra i mitt tycke
Ha en skön helg

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

30 januari 2010 09:10

Vackra bilder verkligen! Man känner sig less på snö och kyla nu. Längtar till vår och sommar.

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
agge

agge

30 januari 2010 09:27

Vilka underbara sommarbilder och vackra blommor...
Nu längtar man lite efter våren...
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

30 januari 2010 10:13

Vilka fantastiska bilder du bjuder på idag.Även fast jag tycker om vinter och snö,börjar jag dock allt tröttna lite nu.Även jag tittade på Lets Dance igår kväll.Och jag blev mycket förvånad att Agneta åkte ut.Och även att det stor mellan Elin och Agneta.Tycker båda de två är mycket duktiga.
Ha det gott och håll ut .Våren kommer så småningom !!

kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Yvonne R

Yvonne R

30 januari 2010 11:10

Underbara bilder som gör att jag längtar ännu mer till våren!!!
Så gott din syster har det :)
Fin lördag önskar jag dig

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 januari 2010 12:50

Tack för din kommentar hos mig, Ruth!
Och tack för de helt enkelt underbara fotona du bjuder oss på - mandelblom är nog min favorit, men jag är också mycket svag för doftande gul mimosa... mmmm. Hallå Fröken Vår! Var är du???
Önskar dig en skön helg inne i värmen.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

30 januari 2010 14:36

Trodde att sommaren hade kommit snappt till Lerum, var kanske intr riktigt klar i huvudet

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

30 januari 2010 18:25

Meeeeeen oj nu längtar ja ännu mer efter våren.....UNDERBARA FOTON du visar idag.
Mimosan är underbar det håller jag med dig om.
Ojojoj nu vill jag verkligen ha VÅR!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

31 januari 2010 09:21

Åh, vad härligt att se dessa underbara bilder! Det ger en hopp om livet igen. Jag är så trött på vinter o snö!

http://hovsing.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards