~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Tummen ner för Lerums kommun

Av ~ Ruth ~ - 28 januari 2010 19:43

 


Nu är det verkligen svårt att ta sig fram över allt, hela dagen har gått och ännu är inte trottoarerna plogade, gatan är moddig och sörjig. Fattar inte hur dom tänker, äldre tar sig inte ut, mammor med barnvagn får med stor möda gå på gatan med risk för sina liv. På kortet syns det inte att det är en trottoar där, lika på båda sidor av gatan.

 

  

 

Solen har lyst så fint i dag och det droppar från taken, så värmer gör den redan trotts att det har varit -3*. Till natten skall det komma mera snö påstås det, svaret får jag i morgon när jag öppnar ögonen.

 

  

 

Solen färgade horisonten över sjön Aspen så vackert i em. Älskar solnedgångar och Norrsken, men det ser jag aldrig här, men väl i Värmland.

 

  

 

Pannkaka
Gjorde mig en ugnspannkaka med fläsk till middag, så himla gott, delade den med hundarna, dom blev överlyckliga, det bästa dom vet.

 

I kväll blir det åter ett avsnitt av Robinson, nu går den serien mot sitt slut, det har varit en svår resa för många av deltagarna, viktminskningen har varit katastrofal för flera i lägren. Väl hemkommen fick en läggas in på sjukhus, varför måste det vara så hårt ? Tummen ner för TV4 som inte har bidragit med någon form av bas-förnödenhet.

 

Dårlig bloggfantasi även i dag, tur man har en kamera som räddar situationen.

 

Kram till alla mina vänner, ni betyder så mycket !

 
 
Ingen bild

A

28 januari 2010 19:50

http://gratis-fashion.se/inviter-ven.php?id=45298
seriöst, det funkar och är hur enkelt som helst! TJÄNA PENGAR LIKSOM :)
Få presentkort på Gina Tricot, Åhléns osv eller få chansen att motta gratis erbjudanden :)

 
smeden

smeden

28 januari 2010 21:02

Sittercjust nu och tittar på Robin. Men jag tror jag börjar tröttna på den. Åt vofflor i går men nu när jag ser fläskpannkakan ångrar jag att jag inte gjorde det i stället.
Lerums kommun är i gott sällskap med landets andra många kommuner! Takdoppar kan vara väldigt vackera når en skicklig fotograf tar bild på dem! Vilket man kan se höär hos vännen Ruth!
KRAAAM!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

28 januari 2010 22:40

Ja jisses vilken massa snö ! Idag har vi haft kallt och det har snöt,men bara pyttelite.Men det skulle ju komma mera har dom hotat med. Och jag som är så less på att skotta snö, min kropp vill inte skotta mera nu ! Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 januari 2010 22:50

Mums vad den fläskpannkakan ser lockande ut. Det var länge sen vi gjorde en sån, kanske dags nu ;)
Kära Ruth, det är inte bara i Lerum som snöröjningen är under all kritik. Karlstad ligger i samma nivå. Vad jag förstår har kommunerna sålt ut sina egna maskiner och hyr in för röjningen - och då räcker inte maskinparken till.
Det är bara så fel och så tröttsamt. Dessutom genererar det mängder av halkolyckor. VI hade aldrig halkat in i den där bilen framför oss om gatan varit ordentligt plogad och sandad. Det är bedrövligt, helt enkelt.
Underbara foton som vanligt. Tack för det!
Varma gonattkramar,

PS Tack för din kommentar hos mig DS

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

28 januari 2010 23:44

Ja det är tur att kameran finns. Vilka fina bilder du har tagit.
Det är tråkigt att de inte sköter gångbanorna bättre, många som halkar och slår sej illa nu.
Kan tro att vovvarna blev lyckliga över så fin mat.

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
lillis

lillis

29 januari 2010 07:42

Fina bilder du tagit. Här i stan är dom oxå dåliga på att ploga. Så gott det såg ut med ugnspannkaka det måste jag göra någon dag
Önskar dig en bra fredag
kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

29 januari 2010 09:28

Samma elände har vi här nere.Det har snöat i 2 dagar nu,och dom har inte hunnit med att hålla all snön borta.Våra gångbanor och trottoarer är inte snöröjda alls.Men idag är det uppehåll med nästan -17 grader,Huuuu!!Så vi får hoppas det kommer ifatt med sitt plogande.
Fina bilder du bjuder på idag,inte utan att man blir lite sugen på en fläskpannkaka.
Ha en trevlig helg//Maria

http://ellebacken.webs.com

 
agge

agge

29 januari 2010 11:17

Det är nog inte så lätt att hinna med all skottning och plogning som det har snöat. De gör nog så gott de hinner, ska jag tro. Har läst att det är många frivilliga som bönder mm som hjälper till med snöröjning...
Vad gott med ungspannkaka...det var länge sedan jag åt.
Tack för tipset.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Monica

Monica

29 januari 2010 15:30

Här är trottoarer och gator bra plogade utom nere i centrum av byn, där behöver det köras ett par varv med plogbilen.....

Robinson är inget program som jag har följt, tycker det är så mycket tjafs och skit bland deltagarna, åtminstone den omgången jag tittade på för några år sen.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

29 januari 2010 16:25

Vilken jäkla pannkaka!! Ha ha, man blir verkligen sugen!!
Robinson ja, följer faktiskt det å håller med om att det är för hårt. Vad jag kommer ihåg fr. förr så fick dom åtminstone ris att stoppa i magen. Man kan ju faktiskt få besvär resten av livet.
Ha en go helg. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

29 januari 2010 17:57

Hej Ruth,,
ja du det är verkligen kämpigt att ta sig fram,,
Nu har jag varit inne från i onsd.kväll,sjuk,,men ser ju hur det ser ut,,
Vi har heller inga trottoarer,men ett LITET försvar har jag dock för plöjarna,även om jag håller med ej i allt,,
Det går ju inte en plog per samhälle precis,stor yta de ska täcka o det absolut viktigaste,som dom tycker iaf,,vägarna,,går ju först,,men det är mkt kämpigt o spec för de som är mer utsatta än andra,,

Ja,jag följer ej Robinson,just av den anledningen som du anger,eller det är en av dom iaf,,tycker ej det är så intressant heller,,
Men Let´s Dance kollar jag,om jag kan,ibl jobbar man ju,men gråter ej om jag missar ngt avsnitt heller,,

Nu ska jag sätta fart på mannen som ska står för matlagningen,,
ha det så bra du kan,,kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

29 januari 2010 18:33

Den pannkakan skulle suttit fint här,vår hund älskade också ugnspannkaka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards