~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Man kan bli snurrig hahaha...

Av ~ Ruth ~ - 24 januari 2010 18:17

  


Den här bilden kan jag få att snurra åt båda hållen, den snurrar som i mitt huvud.
 
Mörkret har fallit över Lerum, trotts det så tycker jag att det är ljusare nu.
 
Ja se den mänskliga faktorn. Min E-post fungerar, kan både skicka och ta emot mail nu. Eftersom jag gjorde Systemåterställningen i gårkväll så ställde datorn om sig till det mobila bredbandet ICE.net och då blev det fel på utgående post, nu har jag äntligen fattat att vid den tidpunkten var vi ju i Värmland.
 
Nu fungerar datorn bättre när den har stått på några timmar. Har liten tro på att datorproblemen beror på tangentbordet och musen har nya batterier, det är något fel på själva burken, får väll låta bli att stänga ner den i natt så då bör den fungera rätt så bra i morgon bitti.
 
Vad tror ni om denna datorn ?
 
Fattar inte så mycket när det gäller tekniska termer och prestanda. Skärmen är ingen 17 tummare som jag vill ha, men kan ju koppla den till min stora skärm. Vet att Fujitsu är ett bra märke. 
Kommer på ett besök till er utpå på natt/kvällskvisten.
 
 
Ingen bild

Carolina

24 januari 2010 20:34

Hej Rutan
Ville Bara berätta att här går det framåt har ont som f..n med jag lever iallafall mvh Carolina

 
Cina

Cina

24 januari 2010 21:38

Ja du jag kan inte heller något om laptop o så. Jag överlåter det till ungdomarna som kan detta.

Men jag hade samma problem som du men jag köpte nytt tangentbord och då vart mycket bättre.
Sedan tömde jag lite från datorn oxå.

Ja ja dessa apparatr ger oss väl ett spratt nu.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

24 januari 2010 21:39

Här har internet kopplat ifrån titt som tätt ett par dagar, vet inte varför. Vi har trådlöst bredband men det brukar funka bra, kanske vädret som påverkar.

Hoppas att din dator funkar nu och att det bara var den mänskliga faktorn som hade ställt till det.

Ha det gott min vän !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

24 januari 2010 22:48

Oj vad det snurrar!
Har bara ett tips och det är att du köper en bärbar med 17 tums skärm.
Tror du kommer att ångra dig annars.
Kramen

 
Madde

Madde

25 januari 2010 00:42

Kan nog vara en bra dator men varför inte köpa en med större skärm? Här är den som jag har http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=483328 är jätte nöjd med den fast jag hade gärna bytt bort Vista och det kan du ju göra nu. Annars rekomenderar jag Asus datorer... Dom är riktigt bra, finns också med stor skärm på komplett.se. Annars har dom bra erbjudande på Bredbandsbolaget nu, Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

25 januari 2010 00:49

Här kan du ladda ner ett gratis program som är jätte bra mot spyware mm som inte dom vanliga virusskydden brukar hitta http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html
Kram igen

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 januari 2010 07:16

Detta med datoer kan göra en riktigt snurrig, jag hade Peter med mig när jag köpte min bärbara
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

25 januari 2010 09:02

God morgon!
Nu bad jag min datornörd till son kolla lite på datorn du tänkte dig. Han säger att den är rätt långsam men allt beror väl på vad man ska använda den till. Han spelar ju spel så han har sina krav. Jag skulle inte välja en bärbar, fördelen är väl att man kan ta den med sig då.
Jag har hela huset fullt idag både söner och lånehund... så jag tror knappast att jag kommer att få någon ro till att blogga, lite synd men vi får se vad som händer under dagen. Ha en fin dag!!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
agge

agge

25 januari 2010 10:23

Jag tycker att du ska prata med en datorkunnig i affären. Så att du får en dator med hög prestanda och som du kan spel spel och göra grafik med. Det kan jag med min. Jag vet att jag fick köpa till en uggradering...Men jag kan inga siffror och sånt...jag fick hjälp att hitta rätt.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
maki till ruth

maki till ruth

25 januari 2010 14:43

Det är bara att snurra vidare i lung och ro!
Datan är både till glädje och förbannelse. Du har ju ngn som kan hjälpa Dig och det verkar komma några förslag till en nu!
Vi väntar nog alla på Dig, tills det ordnar sig, när vi nu vet orsaken till strul.
Ha det gott, Ruth och kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

25 januari 2010 17:53

Hihi!ja så där snurrar det i mitt huvud med just nu.
Hoppas du får ordning på din dator,kan tyvärr inte hjälpa dig för jag har inte en aning om det här med hur dessa maskiner fungerar,haha!önskar jag kunde talat om felet för dig.
Ha en bra Måndag kväll vännen
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 januari 2010 18:15

Det finns få saker som gör mig så irriterad som en krånglande eller slö dator :( Då vräker jag ur mig saker som inte lämpar sig att skriva ner - så jag förstår dig så innerligt väl.
Jag har inte så bra koll på datorer och prestanda, men jag tycker att man får bra hjälp om man frågar i affären - bortsett från de stora kedjorna då. Jag har både en stationär och en bärbar med 17tums skärm - den som var en total överraskningspresent på min födelsedag augusti , om du minns. Jag stortrivs med den och använder den hellre än den stationära, även om arbetsställningen inte är riktigt lika bra.
Vad du än väljer sen, önskar jag dig lycka till!
Varmaste kramar

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

25 januari 2010 18:59

Tack för gratulationen!!! Detta är vår R-kull så en av hanarna skall få hedra minnet av en underbar hund RICCO.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

25 januari 2010 19:03

Du undrade om det var kattgräs på kortet och det är det
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

25 januari 2010 19:31

Oj vad snurrigt!!! Hoppas du sitter ner då så du inte ramlar omkull.
Gillar min "stora" dator jättemycket, flyttar sällan omkring mej speciellt mycket.

Kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
smeden

smeden

25 januari 2010 19:36

Ja här var det snurrigt åt båda hållen. Men det går bra i en snoa också. Jag är för dum vad det gäller datorer så jag har inget att svara på den frågan!
Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

25 januari 2010 21:16

Har både och vad det gäller datorer.Och jag tycker bäst om min stationära jag.
Här vad det snurrigt värre idag,något jag inte behöver,för mina tankar snurrar alldeles förfärligt ändå just nu.Tack för dina goa,trevliga,kommentarer.

Kramar Maria

http://ellebacken.webs.com

 
margit

margit

26 januari 2010 20:36

Ja visst snurrar det...åt BÅDA HÅLLEN!!!
Gratulerar till beställningen av Laptopen...Hoppas att det blir bra...så att det inte tokas även med den...
Kramen!!

http://margitholm.blogg .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards