~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Hur länge...............................

Av ~ Ruth ~ - 23 januari 2010 14:21

skall min dator hålla innan den kraschar, men då skulle det bli tyst på mig, inget ont utan det har något gott med sig :-)
 
Den började jäklas när vi kom upp till Värmland. Den beter sig så konstigt, har aldrig skrivit så mycket fel, alla bokstäver kommer inte med när jag skriver, raderar jag en bokstav så kan den radera flera. Den tar en kvart på sig för att ladda upp när jag sätter på den. Får klicka flera gånger på sidor jag vill ha upp innan den reagerar. Har jag fått ett mail och jag skall öppna det så stänger hela Outlook'en ner väldigt ofta. Virus är det inte utan det beror på själva datorn, troligtvis minneskortet. Datorn är 4 år så det blir nog en ny framöver. Har även funderat på om det är någon uppdatering från Microsoft som har ställt till det (inte första gången).
 
Min son och man propsar på att jag skall ha en 17tumms bärbar, men är inte så glad för det, mycket övertalning krävs nog i den här frågan. Kan ju koppla till min stora skärm som jag nu har, även tangentbordet och musen. Nytt blir det nog till påsken så min son kan lägga över allt, för dom kommer upp till Värmland då. Jag är så kluven och förvirrad just nu. Vad skulle du göra ? snälla motivera mig !

 
 
Monica

Monica

23 januari 2010 14:53

Rosen du fick igår av mej är du värd flera gånger om...kul när det blir uppskattat.
Om din dator går sönder är du så god och skaffar dej en ny omgående, tyst från dej vill jag absolut inte att det ska vara. Du är en självklar bloggare som jag går in till varje dag med glädje. Vad du ska köpa för en dator kan jag inte ge dej några goda råd om, men jag kan ju nämna att min yngste son köpte sej en bärbar dator innan han flyttade hemifrån, men han har sällan använt den så nu köpte han sej en stationär dator, en 22 tum och nu är han vid datorn varje dag. Han tyckte i varje fall inte att den bärbara var så mycket att ha...men smaken är ju som vi vet olika.

Ha det så bra !

http://violett.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

23 januari 2010 15:43

Jag har en bärbar dator och är helnöjd,hade förrut en
stationär men den gick sönder.Jag kan inte råda dig vad du ska köpa,du vet att smaken är som baken den är delad
Ha en skön kväll

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 januari 2010 15:44

Ahh så jobbigt med dator strul :( Men det verkar som flera har det nu. För ett tag sedan så hade vi en massa knepigheter, svårt att skriva det hängde sig och svårt att få upp sidor och en massa andra konstigheter, jag hade en misstanke och den visade sig vara rätt, vi köpte nytt tangent bord och ny mus efter det funkar allt igen.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

23 januari 2010 17:41

Jag skall motivera dig .... Jag har 17' bärbar och det hade jag förut också. Jag har trådlös mus till så att jag slipper sitta och peta med fingrarna. Min gubbe köpte också en 17' bärbar den här gången och han har trådlös mus och trådlöst tangentbord och sin stora plaattskärm kopplad till. Vi trivs så bra med bärbara för de är enkla att ta med sig och roliga att jobba vid. Räcker den motiveringen??? Annars tar jag den gärna en gång till ....

Det är kanske mycket på din hårddisk som ställer till det eller så är det kanske som du troddde ... minneskortet. Virus tror inte jag heller att det är.
Du ska ha en skön och behaglig kväll ....
Stor kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

23 januari 2010 19:20

Jobbigt när datorn krånglar! Hade själv problem för några månader sen och rensade hela hårddisken och laddade in Vista på nytt. Den blev som ny! Har funderat på att lägga in windows 7 i stället för vista. Tycker att vista är lite långsamt.
Valet av dator är svårt. Jag har en bärbar acer med 17" skärm och trådlös mus. Kan inte tänka mig en stationär dator igen. Det är så smidigt att ta med sig en bärbar när man reser bort.
Ha en fin kväll!
Kram

 
Ingen bild

liv Karlsson

23 januari 2010 20:38

Hei igjen. Ja du skjønner det en data varer ikke evig, så du må sikkert invistere i en ny! det må sikkert jeg om et år kansje før. Slik er minn blitt også da jeg skriver fort så kommer skriften lenge etter - jeg har jo blitt en raser til og skrive så datan henger ikke med...ha...ha. Men ha en fin lørdags kveld og søndag. Klem fra meg

 
Calma

Calma

23 januari 2010 21:30

Hej Ruth,,
Det var inte igår,från min sida iaf,,men det blev så,,
Men jag är här och nu,,vi utgår från det*L*

Jaa du,datorer,de lever sitt eget liv dom,,
visst är det trist när dej ej yuppför sig som de ska,
Jag har iaf skaffat mej en rejäl extern hårddisk,så jag kopierar över sånt jag verkligen är rädd om,direkt till den,när jag skriver ngt,eller lägger in foton eller så,,

Har en datordoktor som jag brukar åka till,inte gratis,han har det som yrke,
men superduktig,
Han sa en gång till mej,alla borde lämna in sin dator ca 1 gång per halvår och få en "hälsoundersökning",
att den gås igenom och frächas upp lite,
Det har jag tagit fasta på,så nu är det dags igen,,
han tar ca 500 och då har han datorn 1-2 dgr,beroende på hur mkt han har att göra,,

Jag ska ej skriva mer än så,idag,,
Har uppdaterat min egen blogg oxå,,
ha det bäst så ses vi strax igenn,
Kramen,Carpediem,,från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

23 januari 2010 22:21

Det blir nog så som Robbin säger, man får lyssna på barna dom är duktiga på sådant där

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

23 januari 2010 23:32

Hoppas din gamla dator håller ut, tills du funderat klart på hur ersättaren kommer att se ut.
För Ruth utan dator kan vi ju inte ha, då kan du ju inte glädja oss andra med dina funderingar i din blogg varje dag.

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
margit

margit

23 januari 2010 23:58

Hej Ruth! Jag skulle "anamma" en laptop om jag var du! D¨kan du ta med den ocksåå om du ör borta...eller..ha den i köket ..på köksbodet..lättillgänglig!!
Kram! Hopaps att det ordnar upp sig till dess också! Det är ju länge till PÅSK!!

http://margitholm.blogg.se

 
Birgitta

Birgitta

24 januari 2010 10:29

Håller med Yvonne R i hennes inlägg. Nytt tangent bord och ny mus tror jag löser det mesta av dina problem med datorn.

Söndagskram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
margus

margus

24 januari 2010 11:53

Nog ska en dator hålla mer än fyra år. Min är sex år. Men visst håller jag andan varje gång man startar, tekniken är bra när den funkar men opålitlig på nåt sätt. Laptop är väl bra som komplement, men jag skulle aldrig vilja vara utan en rejäl stationär. För min del alltså.
Lycka till med allt.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards