~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Är det någon som har

Av ~ Ruth ~ - 5 januari 2010 18:22



fått en Voodoodocka i julklapp och riktat den mot mig ? Jisses så snorig jag är i dag, fryser och svettas om vart annat. Inte blev det gjort något i dag heller, suck. Känner jag mig rätt så är förkylningen borta på 1-2 dagar, hoppas det blir så även denna gången. Hostan är kvar men i lindrigare form en i går. Måste han där uppe hjälpa mig snabbt ur detta vacum jag nu befinner mig i, huvudet känns som stoppad Värmlandskorv. Snyter jag mig så slår det lock för öronen och ett helsike att bli normal igen.
 
I dag är det 13:dags afton "pytt sa'n Pål" här firas det inte mera förens till Påsk, är så trötter på allt firande hit och dit så nu är jag less på det hela.. Här käkades det hemgjorda fiskbiffar, morötter, potatis med smält smör i dag. Som tur är så har jag inte förlorat smaken ännu för jag älskar denna mat och äter mer en gärna för mycket. 

   



Det har landat ett ufo bakom huset, eller vad är det, vad tror du ?
Temperatur ute nu är: -28,5*.
Ny aktuell omröstning, så tyck och tryck !
 
 
Smeden

Smeden

5 januari 2010 19:06

Hoppas du inte misstänker mig! Jag lovar jag är oskyldig.
Du tycks ha kallare nere i Lerum än jag i Stockholm!
Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

5 januari 2010 19:33

Ja inte är det då jag heller ! Jag köper alltid Kan Jang och dricker när jag blir förkyld.Det stoppar upp eländet ganska snabbt.Kallt har ni verkligen ! Skulle bli kallare hos oss också framöver.Tur man kan hålla sig inne den mesta tiden.Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

5 januari 2010 20:46

Ja inte är det jag heller......men just nu så killar det i halsen o jag började hosta och jag fryser som fasen.
Hoppas att jag inte blir förkyld.
Ja du vad det är som gömmer sig där bakom granen de viti tusan. Ser ut som en badtunna men nääää det är det inte.
Skorsten ser det ju ut att vara....en rök.....nääää jag vet faktiskt inte!
-24 grader här nu.....blääää så kallt!
Inget firande av trettondagsafton här heller.
Trött på allt precis som du!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Smeden

Smeden

5 januari 2010 20:59

Trorjag sökt igenom hela din blogg sen Juli månad. Men har inte sett detSkogsfrun nämnerbib dagens kommentar hos mig! Ytterligare en kram i dag!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
"Bettan"

"Bettan"

5 januari 2010 22:49

Hej kära lilla Ruth!

Hoppas verkligen ingen elaking skulle komma på ngt så tokigt att fixa en voodo docka, för att hålla dig sjuk. Då ska jag skam hitta en så det sticker i fingrarna på dem när de försöker sig på att pricka dig ,o)

Nä skämt åt sidan. Hoppas av hela mitt hjärta att du snart ska få vara kry & pigg igen. Det tar styggt på ens krafter när man inte mår riktigt bra....

Vill tacka dig för din fina vännskap som vihar haft i det gågna året. & hoppas på att vi ska få ett minst lika fin kommande år tillsammans .:o)

Med dessa rader önskar jag dig en riktigt god fortsättning på det nya året!
Kram Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

6 januari 2010 00:07

Hoppas verkligen inte det är någon som skulle fundera på det! Näe det är nog dina kallgrader i skogarna i Värmland som gjort dej förkyld. Hoppas nu du kryar på dej.

Skickar många krya på dej kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

6 januari 2010 00:11

Stackars våran Ruth !!! Snuvig, hostig och tjock i skallen. Hoppas du sover bort det mesta i natt. Det är ju bra om skiten kommer ut så snyt på, ju fortare går det.

Jag är bara trött och gäspar mest hela dan .... Trött på helger också. Skall börja städa bort härligheten och skönt ska det bli.
Ha det gott min vän !!!
Kramen

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Anki J.

Anki J.

6 januari 2010 01:12

Inte är det jag i alla fall ;) Du får se till att inte sparka täcket av dig nu när det är så kylslaget ;)

Krya på dig och hoppas att du mår bättre när onsdags morgonen kommer!
Kram

http://www.jankils.se

 
Ammis

Ammis

6 januari 2010 07:36

Även om jag hade en sån docka så skulle jag aldrig rikta den mot dig förståss ;0). Hoppas du kryar på dig snart, ibland brukar dom där eländiga förkylningarna sitta i alltför länge. Låter gott med fisken. Ha det väl.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

6 januari 2010 08:32

Grattis till vinsten hos Lena. Har varit och tryckt på nya omröstningen. Hoppas att du snart blir av med förkylningen
Krya på dig och ta hand om dig
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

6 januari 2010 12:24

Aha....är det så att kanske Ruth har legat med rumpan bar ????Fniss!!!!
Näe...någon woododocka har jag inte tillgänglig,men jag kan önska dig att du snart blir bättre från din förkylning!Vem vet...det kanske hjälper.

Ha det gott Ruth ///Kramar Maria och mitt lilla gäng!

http://ellebacken.webs.com

 
Lena

Lena

6 januari 2010 15:56

Hej på dig!
Tråkigt med förkylning och hosta,krya på dig snart.Grattis till lotten och hoppas att det är någon vinst i allafall på den.Det var så fint med ljusen i spinnrocken så jag kanske köper en gammal jag med och har som gran nästa år,hehe!Har ni det kallt i stugan nu?du får sticka dig en varm och skön poncho att ha över dig.Blir ni kvar där ett tag till eller?Valpar är det på gång nu vet jag alldeles säkert.Hur går det med dina valpplaner då Ruth?Ja du visst är man trött på alla dessa firar dagar.Det är bara såååå jobbigt tycker jag.Skönt att dom är över snart.
Ha det bra med gubben din i stugan och glöm inte att ta på er raggiserna om fossingarna,hihi!
Kram min vän

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

6 januari 2010 16:38

Hoppas att din förkylning ger med sej snabbt......

Önskar dej en mysig kväll ,trots snuva och hosta!

http://violett

 
Birgitta

Birgitta

6 januari 2010 17:06

Krya på dig vännen...!
Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 januari 2010 11:15

Usch, vad trist att du känner dig vissen och dessutom har ont i armen:( Hoppas verkligen att du kryar på dig snart!
Här har vi också tröttnat på helgerna. Idag ska julen städas ut hos oss. Lika mysigt som det är att plocka fram julsakerna till advent, lika skönt är det att plocka bort dem i januari.
Ditt UFO tror jag är en sån där grillkåta, som blivit så populära.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards