~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Hostar och har mig

Av ~ Ruth ~ - 4 januari 2010 22:22


  

Se så fint besök det är vid fågelbordet

 

Har fått en så jobbig hosta så snart kommer inälvorna upp, som tur är så har jag piller med mig, alltid redo här uppe. Den stränga kylan som råder brukar ställa till det för mig, så det är inte första gången. Temperaturen pendlar mellan 18*- 30* fortfarande, inte konstigt att luftrören reagerar. Har varit inne stortsätt hela dagen, eldar i spisarna, stickar och läser på en bok, kammar pälsar och kelar med hundarna.

 

Hittade en så bra vers som passar för alla som underskattar sig själv:

 

Tillvarons största gåva - det är jag själv.
Alla människor kan lära sig något av mig.
Mina tankar är mer komplicerade än alla datamaskiners.
Mina känslor är lika viktiga som andra människors.
Det jag säger är väl värt att lyssna på.
Det jag gör är värt att uppmärksammas.
Jag respekterar mig själv och finner att andra gör det också.
Jag skrattar åt mig själv med ömhet och värme.
Jag har full rätt att må bra på alla sätt.
Jag är unik, det finns ingen mer som jag.


Dessa kloka ord har Lars-Erik Unestål skrivit.

 
 
av irja

av irja

4 januari 2010 23:13

Gokväll i stugvärmen !!!
Du har väl inget emot att jag tittar in till dig , och gratulerar digtill namnsdagen ikväll Ruth , vill även önska dig en god fortsättning på de nya året. Vi har också mycket kallt här uppe i NorraNorrlandskusten närmare besämt i Piteå, 20-grader just nu . Välkommen att titta in till mig ,om du vill förståss , alltid trevligt med nya bloggarvänner .Krya på dig, en bamsekram IA

http://40-talisten

 
Anki J

Anki J

5 januari 2010 01:35

Här kommer lite sena grattis-hälsningar på namnsdagen! Såg det i morse men inte blivit färdig på bloggbesök förrän nu.

Låter jätte jobbigt med en sådan hosta och jag är inte alls avund på dig när jag ser hur kallt ni har. Skickar med massor av krya-på-dig-kramar!

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

5 januari 2010 07:40

Grattis på namnsdagen i efterskott,skulle ha grattat dig i går men glömde tyvärr bort det.Låter besvärligt med hostan, krya på dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

5 januari 2010 08:00

Gommorron min vän Ruth!
Ja nu är det kallt! Hos Lasse här i Kolsva så är det nu - 22 grader. Skönt att man inte behöver gå ut nu...kanske att det minskar lite under dagen...
Önskar dig en fin Trettondagsafton också!
Kramen min vän!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
agge

agge

5 januari 2010 10:19

Grattis i efterskott på namnsdagen.......Hoppas att din envisa hosta ger med sig snart. Inte roligt...

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Charlotte

Charlotte

5 januari 2010 10:21

Grattis på namnsdagen!
Hostan låter inte alls bra. Krya på dig!
Vi har bara -13 grader och jag satt just och funderade över om det är nödvändigt att gå ut. Jag ska ta mig en kopp kaffe och fundera vidare. Vaknade med "fel" huvud idag så det blir en lugn dag idag för mig. Kramar!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

5 januari 2010 10:39

Så fint det ser ut vid fågelbordet. Bra dikt det där.... bra ord som alla skulle säga sej själv varje dag.

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

5 januari 2010 12:48

Stakar deg, håper du snart blir frisk igjen. Har skjønt at det måtte være noe med deg,har ikke hørt fra deg på noen dager. Så fine fugler du har ved buret dit hvad er det slaks fugler? Ønsker deg god bedring. Ellen skal på sykeh 20 , det er bra.

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

5 januari 2010 15:07

Du är upplysande, upplyftande och klok liten gumma idag, våran Ruth ... Väldigt kloka ord men om jag skulle säga detta om mig själv i den här lilla byhålan så skulle jag bli utskrattad. Den glädjen skall jag bespara dem .... *fnissar*Istället tar jag orden till mig och bygger upp tron inom mig ... De kan rent ut göra mig starkare inombords och ingen får nöjet att garva ihjäl sig !!!
Stor kram från Skomakar Lisa som tackar allra ödmjukast.

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

5 januari 2010 15:49


SVAR TILL ER SOM UNDRAR:
Vad det är för fåglar under fågelbordet ? det "Fasaner".

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Rondine

Rondine

5 januari 2010 16:00

Nu blir jag lite avundsjuk på dina fasaner...
Själv, får jag hålla till godo med alla småfåglar och så
de söta turkduvorna.
Vi har fasaner som går här på våren, men så här års håller de sig undan.
Hoppas hostan ger med sig snart!

http://rondine.blogg.se

 
Birgitta

Birgitta

5 januari 2010 16:08

Krya på dig Ruth! Ser att ni ska få rejält kallt där nere!
Här är det nu 29 kalla grader.
Fin vers!

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

5 januari 2010 17:05

Låter inte kul med hostan! Drick massor med honungsvatten. Det brukar hjälpa.
Roligt med fasanbesök vid fågelbordet. Inte ofta vi ser dom här nere.
Idag är det ruskigt kallt -15 och lite blåsigt! Fick ta täcken på hundarna idag. Dom fryser fort och vill in i värmen igen. Värst är det om tassarna.
Dikten är verkligen tänkvärd.
Ha det gott inne i stugvärmen!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

5 januari 2010 18:11

Det låter inte roligt med den hostan Ruth :( Hoppas du kan sova på nätterna iaf ? Du borde allt ha lite Cockilana Etyfin. Tyvärr är den receptbelagd, Men rysligt effektiv. Så då måste du i så fall ta dig iväg till en doktor. Hoppas det går över snart!

Jaså du håller dig oxå inomhus i kallvädret.... Och kan kolla ut på fasaner minsann!! Fast hundarna måste ju ut och få sig en kiss iaf. Du har så mysiga vovvar - söta och goa. Vad hålls du och stickar nu för nå´t?
Ha det så gott i spisvärmen!! Kramiz

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

5 januari 2010 20:47

Jäklar så fina fasaner du har i din trädgård.
Är det fyra hanar o en hona???
Fina fåglar!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

monika svensson

6 januari 2010 11:54

Grattis Ruth i efterskott på namnsdagen. Vilka söta fåglar du har.Här har vi endast Kråkor och små bruna fåglar. Önskar dig ett riktigt gott nytt år. kram från din vän monika.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards