~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

När prästen talar tiger undersåtarna

Av ~ Ruth ~ - 24 september 2009 20:41

  


Bilden: min barndoms kyrka i Norge.
 
Sov till ½ 11 i förmiddags, blev så förbaskat för att jag inte blev väckt, svaret blev med ett gott skratt och orden "du behövde det så som du har jobbat i  kyrkan hela natten" fick byta sovrum för att få sova. Vaknade 2 gånger av att jag skällde på prästen i kyrkan, hade fått jobb som prästens högra hand, men höll inte med hans liknelser från bibeln och sa min mening vilket resulterade kraftiga ordväxlingar. Ena gången jag gapade i sömnen och väckte gubben så sa jag " jag går ur kyrkan i morgon och slutar jabba med dig". När jag ropade en annan gång så vaknade även jag av att jag sa "det enda som är bra i kyrkan så är det vinet" och tyckte att det var bättre att öppna en vinbar så skulle folket komma till söndags predikan. Att jag var så här okristlig hade jag aldrig trodd, men nu vet jag bättre.
 
Hela min dag blev förstörd med att sova bort hela förmiddagen, brukar gå upp 2 timmar tidligare. Fick inte min stund med Aftonbladet på datorn och 2 koppar kaffe i lugn och ro, fick slänga i mig en kopp och ta itu med morgonsysslorna direkt. Var en sväng till torget och handlade lite, inga stora saker men behövande sådana. Nu sitter jag framför TVn och tittar på "Idol 2009" som följs av "Kändisdjungeln" sedan är denna dagen över.
 
 
 
stinalill

stinalill

24 september 2009 22:11

Jösses vad du kan hitt på Ruth!! Vicken fantasi du måtte ha, när hjärnan kan hitta på så´na historier! Bra att du säger ditt hjärtas mening till prästen! Det är Ruther i dig! Och visst kan du väl ha lite rätt i, att vinet är det som är bra med kyrkan!! Bra att göra upp med "överheten" på nätterna! Då kan man säga precis vad man vill! Utan hänsyn!

Men - var det inte skönt, att sova ut ordentligt!! Det kunde väl behövas efter det nattjobbet!!
Kramar till dig!

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

24 september 2009 22:27

Det där med bar tyckte jag lät bra, då tror jag att även jag skall börja gå i kyrkan

http://ttp://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

24 september 2009 22:40

Men kära nån Ruth, vad du har härjat i kyrkan i natt. Haha... då förstår jag att du var dödstrött i morse.
Att sova till halv elva, det vet jag numera inte hur man bär sig åt för att göra. Det är stört omöjlig för mig att sova längre än till åtta på morron oavsett om jag lägger mig tidigt eller sent.
Känner att jag sover alldeles för lite.
Tacksam för tips ;-)
Kramis

 
Medresenärskan

Medresenärskan

24 september 2009 22:42

Vilken rolig dröm du drömt och tänk vad bekvämt för Arne som slipper gå från hemmet för att få en predikan och sörpla lite vin. Jaa, alla har det inte lika bekvämt minsann.

Tack för de fina orden du skrev i min blogg. Blev rörd faktiskt. Jag berättar ju utifrån självupplevt och sätter inga nu levande i klistret. Det är jag noga med.

God natt min vän !!! och stor kram

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 september 2009 23:08

Ja precis SÅ tänker jag nu som du skrev.Men det är inte lätt..
Ha det gott min vän
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

24 september 2009 23:27

det är helt lagligt och man får ta 2 kullar efter varann men sedan 1 års vila,men för linna blir det pension sen
Lena/.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
margus

margus

25 september 2009 00:16

Det verkar som om du har något otalt med kyrkan, Ruth! Kanske bäst att göra upp med detta?

http://margus.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

25 september 2009 07:50

Så tokigt det kan bli i drömmarnas värd men håller med om att vinet är bäst med kyrkan.Hoppas att du fått sovit lugnt i natt
Ha en bra fredag
Kram

http://danslillis

 
Charlotte

Charlotte

25 september 2009 09:03

Vilken tokig dröm, hihi... kyrkan på fotot är vacker. Jag gillar kyrkor de är så rogivande på något vis. Fast de måste vara gamla kyrkor inte de där moderna sakerna de smäller upp.
Kanske en vinbar kan locka folk! De skulle vara något det. Det där med att sova länge, jo jag känner igen det. Jag måste upp före 9 annars blir dagen helt förstörd tycker jag.
Ha en fin dag.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

25 september 2009 15:03

Hm.....något otalt med kyrkan kanske :) Tycker faktiskt att du behövde sova efter det där jag också ! Trevlig helg !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 september 2009 19:21

Du behövde säkert ha denna sovmorgonen så som du hade jobbat och slitit i kyrkan.....drömmar kan vara underliga och man blir glad när man vaknar och det bara var en dröm.

Jag tittar också på idol och kändisdjungeln på kvällarna.

ha det så bra!

http://violett.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

25 september 2009 20:00

Hehehe! men i drömmen kan de tydligen göra sig hörda;)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards