~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Polis, polis, potatisgris

Av ~ Ruth ~ - 30 juni 2009 22:32


Polis helikoptern har snurrat över oss flera gånger i dag, undrar varför, vad har det varit i görningen, jagar dom bovar och banditer ?

Orkar inte värme i flera dagar nu, har absolut ingen ork, har nog med att överleva och dricka vatten, inget liv att orda om.. Hoppas nu på en rejäl regnskur och svalare väder, jag har fått mer en nog. Inget att skriva om i dag, sitter mer eller mindre apatisk på en stol, och svalkar mig med en kylslagen dusch i tid och annan, lika svettig när jag är torr. Ser att flera här på bloggarna har fått en regnskur, men här har det inget kommit. Kom några moln men inte skymde dom solen, suck !

 
 
Birgitta

Birgitta

30 juni 2009 22:43

Oj, vad jobbigt du har i värmen...!
Förstår verkligen att du vill ha svalare väder!
Bra bild på helikoptern.

Kramiz

http://birgittasnya.blogg.se

 
Reneth

Reneth

1 juli 2009 00:04

Oj, så tråkigt att du far illa av värmen :( Jag älskar när det är varmt. Mina taskiga leder trivs som bäst och rörligheten är så bra den kan bli..även om den inte är bäst då heller ;) Hoppas att det blir lite svalare hos dig snart. Här får solen gärna gassa.
Kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Lena

Lena

1 juli 2009 00:24

Jag håller med dig Ruth!vill oxå ha lite regn och svalare nu.Men tydligen ska det bli så här till nästa vecka.
Ha det bra och kram!hoppas det blir lite regn hos dig.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

1 juli 2009 05:53

Jag tycker inte att knoppen och kroppen fungerar när det är så varmt,nu får det gärna bli lite svalare för min del.
Kramen

http://danslillis

 
Cina

Cina

1 juli 2009 07:47

Håller helt med dig om denna hetta. Man orkar inte röra sig man pustar o stönar.
Kan ju regna på natten o vara 20-25 grader på dagarna o inte 39,9 som vi hade igår.

Kanon bild på helekoptern.
Kanske dom kolla vägarna nu när vi skall få hit alla raggarbilar!

Ha en så bra dag som du bara kan!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

1 juli 2009 08:58

Godmorgon.
Tänkte verkligen på dig igår när vi fick åska o. regn. "- Måtte det här regnvädret sticka hem till Ruth".
Kom det ???
För jäkligt, en annan bara njuter o. du mår så dåligt, usch o. tvi, liiite regn kunde ju komma så att alla får sitt.

Ha det så gott iaf.

Kramelikramar

http://ammis.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

1 juli 2009 10:42

Ha en bra dag vännen!har du fått lite regn idag?
Kram

http://lenaochoudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

1 juli 2009 19:22

Hade lite åska i går kväll men inget regn

http://prilyckans

 
stinalill

stinalill

1 juli 2009 20:33

Stackars dig Ruth - att du mår så dåligt av värmen! Du är allt en vinter- och snömäniska du! Har ni inte fått nå´t regn och nå´n åska ännu?? Här har de både åskat och regnat. Men det hjälper ju inte dig...

Du får ta dig till havet vännen!!
Kramar

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 juli 2009 21:14

Det är lite väl varmt för att vara behagligt. Och det närmaste svalka och regn vi har här är att vi hört åskan mullra på avstånd. Nu torkar kantarellerna bort…
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Corina

Corina

2 juli 2009 11:21

Nog har vi fått skurar men inte fasen lindrar det värmen, den är lika mördande i alla fall ! Blä ! Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards