~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Vad pysslar jag med nu då tro?

Av ~ Ruth ~ - 28 maj 2009 14:29


Har börjat på ett projekt som känns jobbigt, varje varv är så långt 450 maskor, jisses om det blir ett fel, tänk dig att sitta och plocka upp maska för maska, en fasa skall jag tala om. 1 fel har jag haft, 2 varv fick plockas upp, så nu är jag vaksam som tusan. Stickar av mitt Alpacka ullgarn, den kommer att bli riktigt mjuk och varm trotts alla små hålen.


Kom stora rejäla droppar här förut, följd av 5 sekunder med en vind som saknar dess motstycke, trodde den skulle jämna alla träd till marken, kan ha varit en tornado ?

Nu tittar solen fram igen. Håller på att städa, skall ha inneboende från fredag tills på söndag och man vill ju ha det rent över allt.


I morgon sätts studentmössan på barnbarnets Jennifers huvud. Skall dit i morgon och fira henne, det skall bli trivsamt.


Nu skall vi äta Lasagn och ta ett glas ..... innan jag fortsätter med att gno och fila, sedan luktar det gott av såpa i hela huset, från andra våning till källaren. Då njuter jag trotts att ryggen och fingerlederna svider.

Ha det bra g'o vänner !


 
 
lillis

lillis

28 maj 2009 17:14

Så läckert och vilken snygg färg men vilket göra.Vad kul att gå på studenten i morgon.
Ta det lugnt så du inte sliter ut dig
Kramen

http://danslillis

 
Ammis

Ammis

28 maj 2009 17:19

oj vad fint. Kul med folk hela helgen. Du är så kreativ o. duktig, donar o. grejar. Jag ska bli som du sen när jag blir äldre...;0) en annan dag alltså, ha ha.

Ha det så mysigt i helgen o. på studenten.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

28 maj 2009 18:33

Så snyggt detta var nu då, ja där får man hålla tungan rätt i mon annars få du rafla

http://prilyckans

 
Birgitta

Birgitta

28 maj 2009 18:42

Fullt pådrag hos Ruth :)
Snyggt och gott!

Kramiz

http://birgittasnya.blogg.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

28 maj 2009 20:14

Den ser alldeles förträfflig och varm ... Du är så duktig.
Städar gör du som bara den ... när gästerna har åkt får du väl göra om det???
Ha det gott !!! Kram på dig!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

28 maj 2009 20:37

Läste inlägget om "gatukorsning" här nedanför och blev häpen! Vem ringer till en kennel, med så mycket erfarenhet som dig och frågar detta? Kan inte fatta! Och om man nu vill ha en valp efter sin fina tik, då vill man ju ha en likadan, eller hur? och då kan det ju inte vara så att man vill blanda den med en söt cavvis, för då blir det ju inte så nära tiken man vill komma! Men vad är det för projekt du har på gång du! Ja, nu har du mycket att göra! Vad gott med lasagne, smaklig måltid! ååhh, vad jag blev sugen nu på denna maträtt! Här blev det kassler med potatis, usch, inte alls lika gott!

KRAMIZAR TILL VÄRLDENS BÄSTA RUTH!

//C&L:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
Cina

Cina

29 maj 2009 07:07

Kan bara säga sååååå fint det blir!

Kul att få åka på studentmottagning!

Ha en underbar dag i solen!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

29 maj 2009 09:45

Åh så vackert! Vad du är duktig på att sticka. Skulle jag nog aldrig klara eller ens ha tålamod till.
Läste också om den som ringde om att para sin hund - ibland förundras man över hur folk tänker.
Ha det bra! Jag kommer åter i min blogg, tar ledigt ett tag framöver för att landa.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

29 maj 2009 18:28

Vill önska dej en fin pingsthelg i goda vänners lag!

http://violett.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

29 maj 2009 21:19

Oj, Oj, Oj ser jättekrångligt ut men mycket snygg. Då har du ju att göra ett tag.
Så gott med lasagne, bra middagstips, det var länge sedan vi hade det.

Kramar Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Marianne

Marianne

29 maj 2009 22:18

Snyggt, men oj vilket tålamod du har. Jag hade då inte gett mig på ett sådant petjobb. Men å andra sidan så kan jag ju inte sticka...
ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
agge

agge

30 maj 2009 09:46

Nu är datorn fixad och jag är tillbaka. det var moderkortet. Ser att du är flitig som vanligt. Fin cape det där....
Nu ska jag på stan....
Ha en skön Pingst

http://agges.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

1 juni 2009 22:40

hej där,
ja,jag gillar när det är vinter oxå,gillar alla årstider,var o en har sitt,
men vinte,då vill jag ha vinter,inget larvigt blask o så,det är så trist,
ja,du,den capen blir snygg,men känner igen det,hujeda mej när det blir fel på såna grejer,sen stämmer inget,går ju ej att fuska över,oftast,
hoppas din sparlåga tar slut snart o den riktiga infinner sig,
det blir så ibland,
önskar dej allt gott,
sov gott,ladda batterierna,
kramisar från Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards