~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Svala vindar i dag..

Av ~ Ruth ~ - 2 maj 2009 23:07

Varmt på termometern men kofta har varit nödvändigt. Båda gräsmattorna klipptes för andra gången, det växer så det knakar. Fall till föga (lite) och köpte några växter på torget i dag, inga dyrgripar i fall det skulle komma frost. Pelargoner är ju tåliga, panseér lika så, och så blev det några några till, lite färg blev det i ett par blomlådor, jo köpte 2 tomatplantor också. Mycket mera måste köpas in så det blev en liten försmak. Mina 2 vindruve-rankor har nog kolat av i vinter som jag köpte förra året, syns inga livstecken, lika så mina 2 Camelior och 2 Hortensior har gått samma väg, men dom höll i 3 år, så nu vet jag inte vad jag skall satsa på att sätta som är vintertåligt och flerårigt. Jo, köpte mig en mjukglass också med nötströssel, som är det godaste jag vet, slurp och dräggel.


Min mun känns bättre i dag efter tanddragningen i torsdags, kan nästan gapa helt, men är väldigt öm på tandbenet, det går åt rätt håll så skall inte klaga längre (utan lida i tysthet :) Har tittat på "Robinson" i kväll var lite lamt i kväll tycker jag. Har även talat med min syster i Norge i kvällningen, trevligt även om hon har det tufft med att sköta om min cancersjuka syster som hon har tagit hand om sedan  påskhelgen, den 5 maj nu så har hon nu kommit in på ett långtidsboende, sjukvården kan inte göra mera så det går nu ett tag i sänder.


Nu skall jag ta en snabbdusch och snart lägga mig, är så trött efter en natt till med gapiga fyllisar på gatan, hade så svårt att somna om, fick stänga fönstret för fåglarna började också med sitt morgonbestyr, skall köpa öronproppar så jag kan ha fönstret öppet, olidligt annars.


Kram och god natt !

 
 
Calma

Calma

2 maj 2009 23:28

hej,
tack för ditt inlägg,
ja,det är verkligen visa för själen där,

ha det bra,sov gott
vi möts igen,
kram Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

2 maj 2009 23:52

hallå igen,
ja,vet du,det har knarrat i en fåtölj fast ingen har suttit där,
svärfar berättade att det lät i en fåtölj,det var en gumma som tillhört torpet som satt där,
de sa alltid till när de kom o när de åkte från torpet,
tro d eller ej,
ja,man kan endast avgöra det själv,

kram calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

2 maj 2009 23:53

Kikar in och önskar dig en God natt!du har fullt upp Ruth.Så bra att det känns bättre i munnen.
Ta hand om dig!
Kram vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

3 maj 2009 00:08

Skönt att du nu känner dig bättre efter tandläkarbesöket. Vinrankorna är inte igång ännu, de är ganska sena och detsamma gäller hortensian. Ge inte upp dem ännu, det kanske finns liv i dem.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Medresenärska

Medresenärska

3 maj 2009 07:30

Ja det är mycket fulla ungdomar som är högljudda när vädret är gott. Allt sker utomhus och de måste på alla sätt tala om att de är fulla.

Va bra att du är bättre efter tandutdragningen. Snarst ska du se att det är ett minne blott. Dagarna går ju fort och allt läker. I morgon är det dags att få tag på min tandläkare.
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

3 maj 2009 08:16

Mina vindruvor har stora blad redan och massor på väg. Vill bara säga till dig att du måste "Väcka" dom och då menar jag att du skall börja vattna dom och så ger du dom lite gödning i vattnet, jag vattnat min vindruva 1 gång i veckan nu. Och den växer så det knakar. Jag tror inte dina är döda.
Detta var bara ett tips, jag har själv fått tips från en vindruve odlare.

Skönt att du är bättre i munnen, du ska se det blir bättre dag för dag!

Tragiskt med din syster, när denna hemska cancer får fäste i våra kroppar så är det inte mycket man kan göra. TÄNKER PÅ DIG/ER.

SUPERDUPERKRAM

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

3 maj 2009 10:54

Skönt att höra att du blir bättre och bättre i munnen.Har röstat.Vad hemskt med din syster,jag tänker på dig
Kramen

http://danslillis

 
lillis

lillis

3 maj 2009 15:25

Du undrade om vi cyklade eller tog taxi hem i går,vi cyklade och det gick så bra
Kramen

http://danslillis

 
Birgitta

Birgitta

3 maj 2009 15:46

Skönt att det känns bättre i munnen.
Så hemskt tråkigt med din syster...Tänker på dig.
Kram

http://birgittasnya.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards