~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Om jag vore en

Av ~ Ruth ~ - 1 mars 2009 11:28

Fiskmås, vilken känsla att flyga och titta ner på oss dårar på marken, undrar vad dom tänker ? Dessa majstetiska fåglar är vackra men ack så skräniga och illa omtyckt av dom flästa. Varför har vi så svårt att axeptera alla stora fåglar, dom skall enl. oss vara små och söta och rymmas i en hand, då värnar vi om dom, framför allt nu vintertid med matning av talg och fågelfrön hmmm, ledsamt för dom stora, annars skall ju allt vara så stort och pampigt i våran annars så  glamorösa värld.


Gråmulet med 3 plus grader i dag. Är precis klar med morgonbestyren, vad skall ske senare under dagen vet jag inte, det är ett oskrivet blad. Fortsätter med en till kaffemugg och tänker.


 
 
Reneth

Reneth

1 mars 2009 11:41

Jag gillar fiskmåsar och trutar med för den delen, men de finns inte hos oss. Fiskmåsar däremot seglar in från havet där vi bor. De är liksom en hälsning från Blå Jungfrun eller Runnö. Härliga hälsningar som jag gillar. De seglar över min altan och under alla år har jag bara fått fiskmåspillning på mig en enda gång. Fast en gång hade fiskaren hängt strömming på vår dörr när vi inte var hemma. Då hade måsarna snott en del. En av mina grabbar, som var så där tre, kom och åt på en uppfläkt strömming för att komma åt romen. Inte så kul. Grabben blev inte sjuk och fiskaren gjorde inte om det någon mera gång. Tur var väl det. Hoppas du får en härlig söndag
Kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Jenn

Jenn

1 mars 2009 12:08

Kunne ikke vært mer enig med deg enn dette,jeg har også lurt på hvorfor bare de små er godtatt..allt levende skal tas hånd om,sånn er det bare mener jeg:)
Her sitter jeg nå med kaffekoppen min og leser blogger,det blir liksom ikke hver dag en gjør det lengre. Dagene mine strekker ikke til..tror jeg behøver flere timer i døgnet-hehe.
Ha en fin søndag Ruth.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
agge

agge

1 mars 2009 12:10

så majestätisk fiskmåsen ser ut. Jättefina bilder du tagit. Här i Västerås hade vi minus 13 grader imorse.

Ha en bra söndag

http://agges.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

1 mars 2009 13:14

Hej Ruth!
Så himla fina bilder!ja fy vad jobbigt det kommer att bli.Intressant med dom där tabletterna.Önkar dig oxå lycka till i sommar.Klart att du klarar det!!!
Kram vännen!må så gott så hörs vi!

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Malin

Malin

1 mars 2009 15:23

Jätte fina bilder du tagit.
Du är en mästare bakom kameran!
Kramar

http://malin-88.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

1 mars 2009 15:29

Härliga bilder!
Visst finns det många fina, stora fåglar. Jag tycker att skator är så vackra.

http://millis.bloggagratis.se

 
Rut.

Rut.

1 mars 2009 16:16

Vi har gott om måsar här i öst också men de håller sig mest nere vid vattnet, har absolut inte något mot dem.
Här är en vacker vinterdag med sol och omkring ett par minusgrader och en smal månskära som lyser lite svagt när solen gått till vila.
Barnen är på landet dvs i Dalarna och jag är alldeles "ensam" i den stora staden. En promenad har det "blitt" under dagens lopp, jag har tittat litet sporadiskt på Vasaloppet och håller på att läsa om Män som hatar kvinnor som snart kommer på biodukarna.
Ha en fin avslutning på helgen min vän.
Kram.

http://www.rut.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

1 mars 2009 17:11

Som västkustbo så har jag alltid gillat fiskmåsar och trutar, dom hör liksom till.

http://yvonne.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

1 mars 2009 17:27

Fina kort du tagit på fiskmåsarn tycker att dom är vackra
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ammis

1 mars 2009 20:06

Ja du Rut, vad brinner jag för?? Hmmm... jag gillar ju trädgård o. blommor, det är ju nått jag saknat nu när vi har bott i lägenhet men nu kommer jag att få min tillfredsställelse i det när vi flyttar till huset. Sen tycker jag om att sy, inget avanserat utan lite gardiner, syr om lite kläder ibland.Sen tycker jag om att baka, ja det är nog mkt hemarbete som ligger mig varmt om hjärtat. Senaste åren har man jobbat så mkt tycker jag så man har inte haft tiden riktigt för det man vill, men hoppas på mer tid framöver.
Ha det gott.

Kramelikram

 
Monica

Monica

1 mars 2009 20:34

Jag gör ingen skillnad på små och stora fåglar, blir irriterad när folk kör undan till exempel skatorna när dom kommer. Varför ska inte dom få äta...då ska ju inte storvuxna människor ha mat heller då...

http://violett.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

1 mars 2009 20:57

Ja ibland skulle jag önska att jag var en fiskmås och bara få lyfta vingarna och flyga bort. Men då är det ju tur att jag har kompisar som inte är läskunniga för då kan man få ett riktigt gott skratt, och allt käns mycke bätre

http://prilyckans

 
Cina

Cina

1 mars 2009 22:11

Kanon foton som vanligt!
Ja jag är lite skraj för fiskmåsar hör och häpnad. Men tycker att de störtdyker där man står o kanske äter eller fikar!
Men visst e dom fina!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

1 mars 2009 23:57

Hej min goa vän!
Kikar in för att se va du har för hyss på gång :). Å visst håller jag med dig om att alla tyvärr inte värnar om dessa måsar.
Annars så ska det minnsan vara stort ialla kanter å hörn.

Men jag kan tala om att de skulle sakna deras skri, om de en dag tystnade. för de hör allt världen till dessa måsar. Å i mina ögon är de vackra som skam.

Kram på dig käraste vän!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

2 mars 2009 10:50

Wow! Fantastiska bilder du tagit av måsen!

Tycker om alla fåglar ;)
Ha en trevlig dag!
Kramen

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

2 mars 2009 16:51

Har du tagit bilderna? Fantastiskt fina är de, Ruth! Vilket proffs du är! Har ni mycket fåglar där du bor...?

Kraaaaaaam,

//C&L:-)

http://latte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards