~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

Nu börjar det igen, hundar i bilarna !

Av ~ Ruth ~ - 2 juni 2008 09:43



Det som ingen kan undgå att märka är solen och värmen. Hunden står vid dörren och gnäller, vill följa med och åka bil, lämna hunden hemma om du vill din hund väl. Till och med folk som har haft hund i åratal sätter hunden i bilen och går in på ett matställe för att avnjuta en kall dricka och god mat, för sitt eget välbefinnande, kommer ut efter 40 min. fönstren är helt immiga, och en medvetslös hund ligger till synes livlös, med svaga hjärtljud, det lilla liv som återstod gick inte att rädda. Det är ingen unik företeelse i sommarvärmen. Tror inte att nya hund-ägare heller tänker på denna faran. Snälla, säljer du en valp så upplys om dessa faror innan det är för sent ! Varje sommar så får djur sätta livet till i bilar, nu har det skett igen. Ta denna varningsruta överst och sätt in på din egna blogg eller hemsida, upprepa den på bloggen flera gånger under sommaren. Varna dina hundvänner och sprid budskapet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2590420.ab

 
 
corina

corina

2 juni 2008 10:51

Mycket nyttig påminnelse som verkar ha svårt att fastna hos många hundägare olyckligtvis!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

2 juni 2008 12:57

Varningen är välbefogad. Men idioterna som inte tänker på detta är vä svåra att nå eller få att förstå. Det jag önskade var att lagen skulle vara väldigt sträng. Ser man då hundar som plågas borde folk anmäla det! Ha det härligt nu när det är sommar och kram min vän!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

2 juni 2008 16:01

Mycket bra varning och ibland undrar man vad en del hundägare tänker med? Hm.... Helt otrolig! Nej lämna hunden hemma i stället när det är varmt ute.

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Ingen bild

cattha

2 juni 2008 17:52

fy va hemskt vad tänker folk med,
ska gärna sätta denna varning på min blogg också
cattha

 
Ingen bild

cattha

2 juni 2008 18:01

jag kan ej ta bilden o sätta på min sida den går ej att göra till jpgbild

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

2 juni 2008 18:16

Skogsfrun tog rutan!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

2 juni 2008 18:24

Uff ja,det er bare helt utrolig at dette skjer år på år..noen er rett og slett for dumme til å ha dyr.
Har vært borte i hele helgen,og det første jeg ser i avisen er dette..tenk å ta med seg hunden på handletur..jeg finner nesten ikke ord for hva jeg mener om dette.

Så bra at du henger i og ikke begynner røke igjen,stå på Ruth..du er et godt eksempel for oss andre som ikke har tatt det store steget enda;)
Klem fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
trollpackan

trollpackan

2 juni 2008 18:34

Ja, läste i tidningen idag om en hund som dött i bilen. Den hade blivit lämnad i 2 timmar och de hade vevat ner en ruta men det hjälper ju inte. Bilen blir ju som en ugn...

http://trollpackan

 
lillis

lillis

2 juni 2008 20:24

Jag förstår inte vad folk tänker med när dom sätter djur i bilarna när det är så varmt.
Ha det bra

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

2 juni 2008 21:32

Foka har ingen hjärna o tänka med när de lämnar sina hundar /djur i bilen. De borde skämmas, eller själva bli inlåsta i en het bil. Usch så förba--ad jag blir!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

2 juni 2008 21:33

Ja detta ha vi ventilerat idag på jobbet. Fler av dom hade bevittnat detta elände!
De var så arga på denne hundägare, med all rätt!
När knappt vi folk orkar andas, hur ska då ett djur överleva, i bilen??!!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

2 juni 2008 23:30

Det kan aldrig upprepas för ofta att bilarna blir fort varma både för djur och barn. Men att folk aldrig lär sig. Varje år så omkommer både djur och även små barn i heta bilar.
Hoppas du inte har varit och köpt några cigg, inte fuska. Utan ät glass och annat gott istället. Det blir flera lite jordgubbar på summan av vad en paket cigg kostar. Så frossa i bären och skippa ciggen.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Charlottas

Charlottas

3 juni 2008 10:40

Det är fruktansvärt! Jag ska försöka få ner det i min blogg också. För många år sedan åkte vi med hela vår marsvinsfamilj en varm sommardag, det blev kö och vi kom inte fram. Vi fick stanna och ta ut djuren ur bilen, när vi äntligen kom fram till stugan så var vårt ena marsvin helt blött, han hade svettas så. Som tur var så gick han att rädda, det blev blöta handdukar och massor av vatten för att kyla ner honom. Han levde i många år, blev nästan 6½ år gammal. Så det är inte bara risk för hundar i varma bilar, kanske något folk inte tänker på. Vi var tvugna att ta djuren med eftersom vi skulle på semester men inte hade vi räknat med att det skulle bli totalstopp i trafiken. Men fy så jag kände mig efteråt, jag skämdes för att vi åkt dagtid när vi lika gärna kunde ha väntat till kvällen och svalare väder.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
karin

karin

3 juni 2008 20:55

Nu när det är sommar o varmt åker bara en av oss o handlar så våra hundar får vara hemma i trädgården. Kan inte komma på tanken att ta med de i bilen.
Ha en bra kväll i sommarvärmen
Karin

http://skogsfrun

 
"Bettan"

"Bettan"

3 juni 2008 23:34

Ja fy sjutton. Man blir ju bara så förbannad. Men hade det varit ett barn, så hade de inte tvekat att banka rutorna på bilen inte. Vi har ju en lag, att om djuren håller på att fara illa &du inte får kontakt med ägaren. Så är det faktiskt ok att slå in rutona på bilen! Å tur är väl faktiskt det.
Synd att inge gjorde det på denna bilen, där tyvärr djuret plågades till döds. Fy va jag mår illa av sådant här.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards