~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 maj 2008

Maj månad förbrukat..

Av ~ Ruth ~ - 31 maj 2008 14:44


Torkan fortsätter och fortsätter, många veckor utan en droppe från ovan, gräsmattorna blir brunare och brunare, han där uppe har övergivit oss totalt, undrar om han aldrig tittar ner på oss, eller så har han gett upp, för mycket elände över allt. Synd om bönderna som får förstörda och torkade skördar, som in sin tur ger högre matpriser Termometern skjuter i höjden 31* i dag, många som inte trivs nu.



Badlivet är i full gång i våran sjö Aspen, då är det skönt med värme. Själv så är jag en badkruka. Under min livstid så har jag själv varit med om 2 drunkningstillbud och det har satt sina spår väldigt djupt, att vada i vattenbrynet är ok, men där går gränsen. När man rör på sig så rinner svetten, duscha svalt är skönt, men det hjälper bara för stunden, i dag har jag en riktig klagodag, orkar inte med mig själv en gång, blääääää..

 
 
trollpackan

trollpackan

31 maj 2008 15:57

Japp, här är det också varmt, torrt och soligt!
Jag badar gärna när tillfälle bjuds;)
Ha en trevlig lördag!

http://trollpackan

 
Yvonne

Yvonne

31 maj 2008 17:33

Ber att få tacka för den andrabakgrunden jag lånat av dig till bloggen!
Man tackar!
Själv oroas jag för att hästarnas grönbete tar en ände fort med denna torkan. Inte bra!
Det finge gärna regna för mig nu ,JAAA!
Sällan man tar den visan....
När det var tidigt i våras gnällde jag över regn...Hur människan är....!?
Badkruka är jag, lärde mig simma när jag var 13 år. Sent.
Var så stolt över att ha lärt mig att jag ville visa min 9 år äldre bror, på djupt vatten. Han ägnade mig inte en blick ens! jag som var så stolt. Men nå mer än vanligt sim blir det aldrig. Avskyr att komma med huvudet under vattnet, efter att jag höll på att drunkna som liten.... :(

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

cattha

31 maj 2008 19:00

här varit supervarmt med,jag doppat mig i ungarnas pool skönt.
önskar en trevlig lördaskväll
(tack för berömet för tunikan)

 
Cina

Cina

31 maj 2008 21:21

Ja nu är det bara för hett tycker jag, jag mår inte bra i denna värme. Jag får magsjuka, men jag dricker mycket.Och inte blir man hungrig heller. Nä lite kall kräm eller fil e lagom för mig i denna hetta. Tänk att det aldrig kan vara någon måtta.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

31 maj 2008 21:49

Jag trivs bäst vår och höst. Och är inte glad för varken värme eller brrr, kyla. Men det går bra att ta det lite lugnt och hålla sig i skuggan. Många njuter av den strålande solen och de är väl värda ett par dagars avkoppling. Men jag håller med om att en regnskur skulle inte vara fel. Här torkar det mesta bort. Men vem vet. Det kanske regnar resten av sommaren, så vi får väl ta dagen som den kommer.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

31 maj 2008 23:00

Jag trivs....i skuggan är det skönt, men visst behöver vi regn.

http://violett.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

31 maj 2008 23:01

Det blev ingen resa Ruth så vi får väl sitta här i värmen och våndas

http://Prilyckans

 
Carina

Carina

1 juni 2008 00:22

ag tycer det r väldigt behagligt nu, vi hade en riktig regn ruskdag förra veckan. År så innerligt trötpå regn:( Men givetvis behövs de komma lite regn då och då. Men det får gärna vänta lite med det för min del...

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Lena

Lena

1 juni 2008 11:20

Ja nu är det verkligen högsommarvärme och mer därtill, förstår att du stormtrivs nu :o), jag tycker nog att det är lite väl varmt och igår åkte vi en tur till sjön Freden, var i och doppade fötterna men det var alldeles för kallt t o m för mig som älskar att bada, så gulliga de små valparna är, helt bedårande men det är förståss en del att göra med dem förstår jag, precis som små bebisar! Kram

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards