~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 maj 2008

Lördag och slödag..

Av ~ Ruth ~ - 24 maj 2008 16:03

Solen gassar, men vinden fläktar. Fick så vackra blommor av min dotter i dag som skall ge mig uppskattning i morgon på "mors dag".. (bild kommer i morgon). Valparna var en vecka i går, dom har dubblat sin vikt och är tjocka och runda. Sätter inte in någon ny bild fören ögonen har öppnats, utseendet är som på tidligare bilder, så det dröjer några dagar till. Jo, en bild med en nyfiken pappa som hälsar och pussar på dom små kan jag bjuda er på. Skall nu börja med middag, min man är hungrig efter alla milen han har cyklat i dag, han ligger i hårdträning varje vecka. När han slutade röka för 2 ½ år sedan gick han upp drygt 10 kg, men nu är dom borta, han får inte gå ner mera nu, vill ju inte vara gift med ett spjälstaket (men det är ju det innanför staketet som räknas). I kväll blir det TVn för hela slanten, vem skall vinna, vem försvinna ! Själv försvinner jag nu till grytorna så jag kan stilla hungern om ett tag. Blir enkelt, kycklinglår, sallad och vitlöksbröd med persilja, vin där till skall det också bli som kommer från Chile "ANDES Cabernet Sauvignon", gott men farligt !


En mysig lördagskväll önskas er alla !

 
 
Charlotte

Charlotte

24 maj 2008 16:54

Jag ser fram emot nya foton på sötisarna. Det är hemskt att säga det men jag saknar lånehunden när han inte är med oss, det är så tomt så det är inte sant. Trodde aldrig jag skulle känna så igen efter så många år utan hund. Tyvärr vill inte maken ha hund, fast han ville inte ha den kidnappade hamstern heller från början. Hoppas du får en trevlig kväll!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

24 maj 2008 17:12

Här blir det också tv ikväll och ett glas vitt eller kanske till och med två:)

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

24 maj 2008 18:10

Så søtt et bilde,herlig at pappaen også kan hilse på så forsiktig:))Rocky blir nok aldri pappa,iallefall ikke så lenge jeg får bestemme..da hadde jeg bare ikke klart noe annet en å beholdt en..tror jeg:p
Ha en fin lørdagskveld.
Klemmer fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
trollpackan dreglar!

trollpackan dreglar!

24 maj 2008 19:00

Det lät väldigt gott!*dreglar*
Vad söta valparna är...och vad gulligt när pappa nosar lite nyfiket;) Blir annat när det är mera fart på dem och han blir biten i svansen och öronen;)
kramen

http://trollpackan

 
Cina

Cina

24 maj 2008 21:34

Oj så söta de är de små liven!
Och pappan är ju kanon fin han oxå!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

25 maj 2008 08:42

Ja det var hurtigt av honom att hålla kilona på avstånd!
Men som vi redan tycker du och jag så är det insidan som räknas...
Mvh

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

25 maj 2008 11:17

Oh så GOA! skogsfrun vill nosa i lådan;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards