~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 maj 2008

Nowah förlorade sin brödbit...

Av ~ Ruth ~ - 2 maj 2008 16:32

Gråmulet men inget regn. I dag har jag handlat hem en laddning med hundfoder så vi skall klara oss ett tag. Lilla Nowah fick en liten brödbit att tugga på ute på gräsmattan, skatorna var hutlösa mot henne. Gick som katten kring het gröt, stod på betryggat avstånd för att ta ett kort, eftersom jag visste att skator är listiga. Till slut var hon max 30 cm från hennes sida, då rusar Nowah upp, skatan tar brödbiten och försvinner, det gick så snabbt så kameran hängde inte med. För något år sedan så låg min Bernersennen hane ute och gotta sig med ett märgben, då jobbade 2 skator tillsammans, en pickade på svansen och den framför försökte få en smakbit på märgen. Dom är sluga dessa skator, kloka som få. När jag har en valpkull som är ute på gräsmattan och dom får ett fat med mat ute får jag vakta med stenkoll annars så ryker maten. Snart en vecka sedan gräsmattan klipptes, nu är det dags igen, avvaktar tills i morgon och då får jag klippa eftersom min man är ute på vift. Kan berätta också att Debbie (1år'ingen) har fått en ny kvällshobby, tuggar på sniglar med hus, hur skall jag få henne att sluta med det, någon som vet ?? bläääääää och fy, stackars sniglar !

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

2 maj 2008 17:13

Skator får man se upp med! En bekants St. Berndsvalp fick ett öga utpickat och en av skogsfrun kaniner hackade dom ihjäl.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

2 maj 2008 17:42

Men nu lyser solen på oss i Ruth och Frump-landet! Fast det ska erkännas att jag sovit en stund nu på eftermiddagen, shopping blir man trött av!

Kram

http://Frump.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

2 maj 2008 18:23

Det är sant som ordspråket säger,den tjuvaktiga skatan.
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

2 maj 2008 18:36

Stackars lilla Nova som miste sin lilla goa brödbit. Men visst är de sluga de fåglarna. Hade en kanin som de kom åt för många år sedan. Han delade box med min häst. Å min stackars far såg inte när han smet ut. Han var dock inte långt borta. Men tillräckligt nära för dessa hemska fåglar :(.

Så en av mina stall kompisar ringde å sa att den lille verkade halt. Åkte ner, & lyfte upp honom. Det värsta var bara att när jag höll honom under magen, så hade jag hans bultande hjärta i min hand *snyft*.

Det var bara att avliva honom sa veterinären... Efter det lärde jag mig att hata just skator.
Önskar dig en fin varm kväll. Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

2 maj 2008 18:38

Jag gillar skator i motsatts till de flesta! De är kloka och arbetssamma och verkar vara trogna när de blivit par. Uch det där med gräsmattan. Hoppas den växer mycket långsamt i år! Tur att det är vanliga sniglar du har och inte mördarsniglar som härjar överallt. Kram min vän!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

2 maj 2008 18:41

Å fy for noen slemme skator,tenk å gjøre sånt mot søte fine hunder..en hund jeg hadde som barn ble nådeløst "mobbet" av sånne fugler,den forrige jeg hadde brydde seg lite om dem så de gav opp*ler* Han jeg har nå derimot kjeppjager dem,så de tørs ikke "mobbe" han. Men kloke er de,det skal de ha selv om de gjør mye ugang.

Takk for medfølelsen i dag,syns fortsatt synd på meg sjøl*ler*
Tenk å kunne fått oppleve Willie Nelson i live,kanskje han kommer hit en gang også..men det er nok å håpe for mye:p

Ha en fin kveld Ruth,har desverre ingen råd mot snigle etende hunder.
Klemmer i massevis fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Yvonne

Yvonne

2 maj 2008 20:59

Törs du kika in till mig igen....efter ditt senaste besök? Hoppas det inte gjorde dig fööör yr i bollen!! ;0)
Ha en bra kväll nu min ärliga vän!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

2 maj 2008 22:47

Fy satan för skator de e tjuvaktiga som attan.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Susan

Susan

3 maj 2008 10:36

Nämen sluta, är dom såååå tuffa. Mot en hund!!! Det har jag aldrig sett.
Passar på att önska trevlig helg.
Susan

http://leoscornerblog.blogspot.com

 
Monica

Monica

3 maj 2008 21:43

Ja du, skatorna är inte snälla. Vår katt gillar inte skator, han "muttrar" högljutt när han ser dom.

http://violett.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards