~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 12 april 2008

På Lackarebäckens kennel & gård..

Av ~ Ruth ~ - 12 april 2008 22:19

Ja så har vi hälsat på valparna som var så underbart söta, funderade på en pojke, men kom på andra tanker (det var svårt att se utan at.....). Väl hemkommen och fick in alla korten på datorn så insåg jag att Stinas egna kort på valparna var bättre på hennes hemsidan, så ni som vill titta kika in där, klickar på "Lackarebäckens Kennel". Stina föder även upp Berner Sennen hundar..

Inriktade mig på dom övriga djuren i ladugården och ute, flera nyfödda kalvar och ståtliga hästar.


*bild borttagen*


Utanför staketet hittade jag denna fina "Guld-påfågeln", se så vackra färger, tror den skall skänkas bort, har aldrig sett en sådan förut, men den frestades jag inte av att ta med mig hem, för stor att ha i en bur på köksbänken.

Flera bilder kommer i morgon..

 
 
Cina

Cina

12 april 2008 22:27

Men jädrans så sööööta dom är, förstår om du vill ha en liten en!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

12 april 2008 23:13

Jag vågarinte hälsa på Stina och titta på hennes fina valpar. Jag funderar ju på att ha en ras till här hemma. Och just nu räcker inte tiden till för en ny valp. Men vem skulle kunna tänka med skallen när man håller i en sådan godbit som en Cavaliervalp.
En Otroligt vacker fågel på fotot.

Oj oj, tur Stina bor en bit från mitt. Annars hade jag nog haft med mig både fågel och valp hem.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

12 april 2008 23:36

Oja va söta de små de är. Å vem ser man inte bakom de små :). En tuff frisyr helt klart. Å du kan ju sätta upp det me fräcka spännen, eller solglasögon.

Eller så snurrar du ihop en snygg halsduk Å drar över som ett hår band.
Inte ska du klipp om detta håret!!!!!

Kram Bettan å sov så gott inatt.

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

13 april 2008 08:03

Vilka små raringar,vad sugen man blir att skaffa hund, när man ser dom. Ha en bra dag
Kram Lillis

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

13 april 2008 08:51

Åhhh...så söta dom är och vilken vacker fågel också :)

Ha en trevlig söndag!
Kram från mig

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

13 april 2008 09:26

Att du blev kär i valparna förstår jaf ....MEN när jag ser på bilden så ser jag ju också att du blev himla fin i håret!!!!
Är detta "Lotta- frisyren" ?
Behåll den!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

agge

13 april 2008 11:06

Vilken vacker fågel , har aldrig sett eller hört talas om den. Det var roligt att få se.

kram

 
skogsfrun

skogsfrun

13 april 2008 11:56

Söta valpar men din frisyr är ju toppen, du ser mycket yngre ut i den än på pres.bilden Inte klippa igen!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bloggaren

13 april 2008 14:16

KOMMENTR AV BLOGGAREN..

Tänkte i mitt stilla sinne att jag ville visa min "Lottafrisyr" :-) hatar bilder på mig själv, vrider munnen på bilder så ni skulle bara veta, kan inte slappna av. Att gömma sig bakom söta valpar går bra. Måste dagligen blåsa håret för att det skall se någotsånär ok ut. Ville ha en enkel frisyr som bara kräver det lilla, då är inte "Page" det rätta. Har ett ganska runt ansikte så jag ser ut som en boll i nyllet. Avvaktar en vecka till innan jag gör mera. Skogsfrun axepterade sin frisyr efter ett tag trotts missnöje efter frissbesöket, har det i tankarna. Valparna är söta så det förgyllde bilden :-)

 
corina

corina

13 april 2008 19:07

Men du...du är ju jättefin i håret! Och pupparna är hur söta som helst:)

Kramis!

http://wanilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards