~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 5 april 2008

Strump nojjja har jag :-(

Av ~ Ruth ~ - 5 april 2008 09:43

Det här är den sista strumpskon till Liam, fick den klar i gårkväll.  Han har fått tre olika nu och foten växer så snabbt, och snart blir dom för små, men det är så roligt. Mormor stickar också så det kan bli för mycket av allt :-) Han har nog redan fått laddarna för min man åkte dit tidligt i morse och skulle dra el för den nya värmepannan som skall in "Luft / vatten". Det är många som har bytt ut sin oljepanna dom senaste åren, oljan och elen är ju så hutlöst dyr, ett nytt alternativ betalar sig snabbt. Miljön mår bättre, även plånboken. I dag skall jag plantera om och dela på några blommor, hoppas det inte börjar regna för det är ett ute jobb. Det är grått och tungt i luften så det ser illavarslande ut, "regn i går också", det är ett trist väder som dämpar energin. Nu skall hundarna få sitt förmiddagsmål det börjar bli oroligt i flocken.

Ha en fin dag utan regn!

 
 
Birgitta

Birgitta

5 april 2008 11:06

Åh så söta och vad duktig du är :)

Förra året bytte vi ut vår oljepanna till en pelletsbrännare så vi har dragit vårt strå till stacken om att skona miljön.

Ps: jag har kommenterat ditt inlägg i min blogg ;)
Hoppas solen skiner snart på oss alla :)

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Rut.

Rut.

5 april 2008 15:04

Du är flitig med stickorna,Liam har säkert nästa års sockförråd välfyllt nu, hoppas du tagit till dem tillräckligt på längden för de små fötterna växer jättesnabbt.
Här på ostkanten är det en solig dag, jag har varit ute i 1½ timme och solbrännan ökar man känner sig lite friskare när man får lite färg.
Forsythian börjar blomma såg jag.
En bra fortsättning på helgen
Kram.

http://www.rut.blogg.se

 
Madde

Madde

5 april 2008 18:37

Ååååå så söta dom blev. Kanske kan få beställa ett par till Maries bebis
Kram

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
corina

corina

5 april 2008 19:15

*S* ja inte är det lätt att se små godingar inte,moderskänslorna kan börja svalla i överkant:)Jag hoppas kunna göra ett besök och pussa på dom nästa vecka:)
Ha en härlig lördagkväll!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

5 april 2008 19:32

Stum av beundran av dina alster , såååååå söta sock-skor. Har jag aldrig sett tdigare.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

5 april 2008 20:48

Blivande landslasspelare? Heja Sverige;) Jättesöta skockor!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

5 april 2008 22:59

Så söta små sockor....duktig du är med stickorna.

Ha en fin morgondag.

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

6 april 2008 00:18

De var verkligen söta. Fungerar som prydnad också.
Vi har inte haft något regn och det är jag tacksam över. Här har varit soligt i flera dagar.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

7 april 2008 14:07

I helgen var det bloggfritt! Här har andra reda kommenterat så mkt att det fins inte meratt säga om din fina stickning.Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

10 april 2008 14:35

Åh, så söta!!!

http://millis.bloggagratis.se

 
Katrine

Katrine

24 juni 2008 14:25

Hej Ruth!
Vilka underbara sockor. Vart har du hittat det mönstret? Mitt yngsta barnbarn är drykt 2 månader och ALLTID kall om fötterna och skulle behöva ett par rejäla sockar.
Just nu håller jag på att virka en filt i mormorsrutor till henne, nästa projekt är en pippi tröja. Du får hålla utkik på min sida om du vill se mina alster, de kommer så småningom. :)
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards