~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

God morgon :-)

Av ~ Ruth ~ - 9 februari 2008 10:08


Har precis kommit ur sängen, trotts att jag kröp tidligt till kojs vilket är olikt mig. Tog en tablett åter vid 2 i natt sedan försvann det onda och nu är det bota. Var nog kryddorna i maten tillsammans med 2 glas vin som orsakade det hela, fy vilka smärtor. Man är väl en vekling nu mera måhända, trotts att jag brukar ha en stålmage. Det är inte alltid man kan vara en Rambotyp. På em. skall vi åka och hälsa på vårat lille barnbarn som föddes innan jul, det skall bli roligt. Kan skryta med att mitt namnval till lillpojken segrade, han skall heta "Liam", inte så vanligt och lite annorlunda. Skall ta lite bilder och sätta in här från dagens besök  senare under kvällen.


Hoppas ni får en trevlig lördag !Kram Ruth

 
 
Kaela

Kaela

9 februari 2008 10:41

Grattis till barnbarnet.
Jag har en systerson som nu är 25, som heter Liam och som bär namnet med stolthet.
Själv väntar jag barnbarn i slutet av februari och det är urnervöst ju...att vänta barnbarn alltså...mycket mera bervöst än att vänta barn själv

http://kaela.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

9 februari 2008 10:54

Grattis och vad kul!
Snusa på honom ordentligt nu, de doftar så gosigt bebisar!;)
Ha så kul nu och knäpp kort!
kram!

http://trollpackan

 
"Bettan"

"Bettan"

9 februari 2008 13:29

Skönt att höra att du mår bättre idag gumman. Men du bör nog kolla upp detta med din lilla mage i alla fall. Kanske göra en liten allmän hälsokontroll.

Va mysigt med en liten "Liam". Ett jätte fint namn, & absolut inte ett som alla barn heter. Men tycker att det är ett sött & starkt namn.
Ser fram emot att få se lite bilder här så fort du uppdaterat.

Kram på dig! /Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Smeden bengt

Smeden bengt

9 februari 2008 16:02

Det var ju tur att det var en tillfällig smärta, men inte må man bli så dålig och den sortens smärta för det vinet och kryddor. du struntade i vad sj. sköt. Bengt sa! Så pass upp om det kommer igen! allra helst som du säger att du brukar ha en stålmage! Men annars skönt att det onda är borta.
Liam klingar fint! Väntar på bilderna!
Kramis på dig vännen!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
corina

corina

9 februari 2008 17:52

Liam är ju ett jättefint namn:)Ser fram emot bilder på telningen!Är härligt med bebisar fast känns bra att ens egna börjar bli lite större i alla fall.Kramar till dig och Liam!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

9 februari 2008 21:45

Skönt att det onda gick över....

Liam är ett gulligt namn tycker jag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
margus

margus

11 februari 2008 22:14

Du ger dig nte förrns du "kan kast in hatten" märker jag. Varför går du inte till läkren? Har du läkarskräck...;-)

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards