~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Mätt och belåten..

Av ~ Ruth ~ - 4 januari 2008 23:26


Ett lätt snöfall i kväll, så smått så det kommer inte att bli någon skottning om det inte tilltar i styrka men det vet man aldrig. Nu har vi haft middagsgäster och det har varit riktigt trevligt. Gullan & Folke bor på andra sidan av vägen och dom har 2 cavalierhundar från mig. Vi omgås ofta, bjuder varandra på middag, spelar kort på kvällarna lite då och då, eller bara myser över en kopp kaffe och pratar. Gullan är så bra att ha, är det något som saknas här så är det bara att gå och låna, precis så som det är på landet. Vi hjälper varandra med olika sysslor och trivs sååå bra i varandras sällskap. Folke fyllde 81 år på julafton, men är pigg för sin ålder och har ett skarpt, minne, och räkna är det inte många som slår han på. Bilden är tagen efter maten. Den dagen dessa inte finns längre så blir det ett stort tomrum här uppe som ingen kan ersätta. Måste dom leva tills dom blir 100 år, våra kära grannar.

 
 
corina

corina

5 januari 2008 13:10

Ja goda grannar är guld värda!Vi har också supergrannar som vi umgås en massa med som har barn i samma ålder.

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

5 januari 2008 14:18

Vilket mysigt par...förstår att dom är guld värda.

http://violett.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

5 januari 2008 15:41

Härligt med såna grannar!

Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

5 januari 2008 17:33

Goda grannar är alltid trevligt att ha tillgång till. Det är skönt att pålitliga vänner inom räckhåll. Förhoppningsvis får ni behålla era vänner under många år framöver.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ulla-Britt

Ulla-Britt

5 januari 2008 21:47

Hejsan Ruth!
Tack för att du tittade in till mig det är alltid så trevligt.
Så härliga och mysiga grannar du har det är mycket värt.
Vill du läsa om vår Marocko äventyr nu så går det bra.
Kram U-B

http://ulla-britt.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

5 januari 2008 22:48

Men vilket gulligt par de ser verkligen gosiga ut!
Ha det gott!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Kaela

Kaela

19 januari 2008 15:53

Underbart äldre par.
Vi behöver våra äldre.
Ibland ser det ut som att det bara är vi som behöver dem.
Men det är ju så att tar vi oss tid att stanna till lite i deras värld ska vi upptäcka att de har massor att ge oss.
Ha det gott och kram till dig!
Hoppas förresten du blir bättre i magen!

http://thorn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards