~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 juli 2007

Valparna 3 veckor

Av ~ Ruth ~ - 27 juli 2007 18:33

Har nu fått lämna valplådan till en större hage,  men håller sig för
det mesta på fällen. Har lagt ut tidningar med en matta över
så dom så småningom skall söka sig till för att göra sina behov.
Dom försöker att resa på sig och gå men dum drattar omkull och
gör nya försök, så snart springer dom omkring.
Nu både ser och hör dom, när det blir några konstiga ljud så
morrar dom så gulligt. Dom är nu avmaskade för första gången
ock klorna är klippta. Får nu smaka på nötfärs blandat med
äggula och lite druvsocker, det är gott tycker dom. Blöter även upp
några kulor och mosar så dom sakta skall vänja sig vid fastare
föda och inte mara mjölk från mamman. Jisses vad dom växer !


Flera bilder på min hemsida under rubriken *Planeras*  www.bernamis.com

 
 
skogsfrun

skogsfrun

27 juli 2007 18:56

Hellenadå sickna bebisar:) start med rå nötfärs är suveränt det körde skogsfrun cokså.

http://barasaras

 
UnderCover

UnderCover

27 juli 2007 20:57

ÅÅÅÅÅH! Hur söt får man vara då?! Helt underbara små sötnosar!

http://undercover.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

27 juli 2007 21:50

Hej vännen min!
Wow, du är sannerligen inte illa på att snickra i bloggen heller :) Nu äntligen lyckades jag att komma in på din sida. Fråga mig inte varför texten sidan kan inte visas ska envisas med mig :(. Men stort grattis till de ljuvliga små liven :)))).
Bamse kram din vän Bettan for ever!!!!!

http://www.grafikbettan.se

 
Ingen bild

emelie

27 juli 2007 21:56

Jag är rädd för hundar men gud vad dem var söta!

 
Anki J.

Anki J.

28 juli 2007 00:11

Åh, så söta de är! Kan känna enda till
Skåne hur gott de lukta. Finns det något ljuvligare än en varm trind valpmage? Passa på att njut för fullt för rätt som det är har de vuxit och ja, lämnat valplådan för nya hem, eller någon ska stanna? De där första veckorna går så hiskligt fort....

http://www.jankils.se

 
rut

rut

28 juli 2007 08:38

Jag är alltid förvånad av hur fort de små småttingarna växer och utvecklas för varje gång du visar dem. Och blir sötare och sötare och mer medvetna om världen utanför "boet".

http://www.rut.se

 
Cina

Cina

28 juli 2007 09:30

Men sååå söta dom var. Skall bli roligt att få följa dessa små goooodingar!

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

28 juli 2007 11:55

De är så ljuvliga! *smälter*

http://millis.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

28 juli 2007 12:09

Men, vad söta de är !!!!
Håller med föregående talare, att man smälter....

http://www.ingermaryissa.se

 
Marianne

Marianne

28 juli 2007 14:00

Oj, farligt gulliga. Inte alls bra för mig att titta på dessa underverk. Känner hur habegäret börjar arbeta. Och de blir ju bara sötare med tiden . Får väl försöka blunda när dina foton dyker upp på dem. Men risken för att man smygkikar lite är nog stor.

http://ekoxenskennel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards