~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 12 juli 2014

Nu är det en härlig sommardag ♥

Av ~ Ruth ~ - 12 juli 2014 15:02

 


I dag myser jag på altanen, ½-mulet och 24* helt perfekt. Stickar några varv, dricker saft (inget vin som andra oftast har med på bordet). Gjorde en paj på äpplen/persika med vaniljsås över, bara njuter här och nu, har alltid paj i kylen, gör alltid olika, så gott.

     

Önskar er en fortsatt fin helg

 


 
 
Cina

Cina

12 juli 2014 21:04

Ja dricker inte VIn ogillar verkligen det.
Så jag håller mig till citronvatten eller vanligt vatten.
Saft går oxå bra.
Ja idag var det lite svalt tycker jag men det var skönt ute på altanen fram på dagen.
Men imorse när jag satt där och virka vid halv 7 då var det lite kyligt ;)
Fin bild du tagit!
Pajen ser smarrig ut!

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

12 juli 2014 21:22

Ja, idag har det varit en lagom värme. Själv dricker jag också alldeles för lite. Nu när jag är ledig har jag ställt fram ett jätteglas, som jag dricker flitigt i(vanligt vatten). Vi får hoppas det blir en vana.Dina pajer ser smarriga ut. Det var länge sedan jag åt. Idag har jag bakat muffins och en vegetarisk ugnspannkaka att ta med till sonen i Norrköping i morgon.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Lillis

Lillis

13 juli 2014 07:34

Vilken vacker bild du visar
Pajen ser verkligen god ut.
I dag så är det mulet hos mig
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

13 juli 2014 10:20

Så fina blommor och pajen ser verkligen underbart god ut. Här är inte bara mulet, det är ösregn men faktiskt ganska skönt det också

Kramar från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

13 juli 2014 14:37

Mmmmm....set då väldans gott ut. Hör har det just nu dragit in litw moln nen fortfarande varmt. Vatten är den bästa drycken men en kall öl är inte fel. Nu fortsätter vi att njuta av sommaren.
Kram.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Malin

Malin

13 juli 2014 16:01

Härliga bilder, och det såg riktigt smarrigt ut :)
Njut av dagarna,härligt att det inte är allt för mkt sol o värme idag, inte här iallafall :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

13 juli 2014 19:56

Tar gärna ett glas vin om läget är rätt,senast på fredag kväll blev det faktiskt två glas. Men resten av helgen har jag druckit mest vatten förutom en öl till maten hemma hos pappa :) Mulnat på hos mig just nu och det skulle regna imorgon måndag. God fortsättning på söndagkvällen, kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
gun

gun

14 juli 2014 10:41

Vad god pajen ser ut.... vad stickar du? Kofta? Även jag håller på med en stickning men kan ännu inte visa den här ute. Risken är stor att den ska få den läser på bloggen:).
Lagom väder idag lite mulet... är jag tråkig som inte orkar med
stek het sol tro....
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards