~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Påskhelgen är över..

Av ~ Ruth ~ - 22 april 2014 15:40


 

Fortfarande finns påskpyntet kvar hos mig, får stå veckan ut. Sol och vackert men kyliga vindar. Har tvättat lite i dag, även stickat ett par varv ute på altanen, men det blåste kyligt så det blev inte långa stunden.

 

En söt kattflicka går här utan tillsyn året om. Några som har ett sommarställe äger katten, tror den har en kattlucka i källaren, men ingen tillsyn eller mys får den, det är så oansvarigt att den skall behöva leva så. Ägaren kommer hit var eller varannan helg, det är många som lider med denna kattfröken. Sommaren kan gå bra, men vintern är nog tuff.

 

Maten står på bordet så nu skall vi äta, enkelt blir det med sallad och Påskskinka.



Önskar er en fortsatt fin em. och kväll.



 
 
Malin

Malin

22 april 2014 17:27

Här åkte påskpyntet ner igår, passade på då jag hade hjälp ifrån föräldrarna :)
Usch lilla missen då :( , gillas inte från mitt håll hur hon behandlas av sina ägare , som du säger - totalt respektlöst!
Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
gun

gun

22 april 2014 21:21

Stackars katt... ska man ha katt så får man allt ta hand om den ordentligt.
Även här har blåsten varit lite kylig annars har vädret varit härligt.
Du får ha en härlig vecka där uppe.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

23 april 2014 01:19

Här får de allt va påsk några dagar till. Tycker det är mysigt med påskpyntet. Stackars ensamma katt men kanske hon har det ganska bra ändå. Jag skulle ju inte vilja göra så mot mina men det kanske är omständigheter som gör att katten är kvar där. Får nästan panik om dom inte kommer in på kvällen.
Du får ha de gott/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Lena Åhgren

Lena Åhgren

23 april 2014 21:07

Men stackar missen då.Hur kan man göra så.Fina bilder.
Kram!

http://min-bloggis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 april 2014 21:26

Stackars lilla katt som inte får någon kärlek usch hur har man hjärta att göra så.
Jag har inget påskpynt så här finns inget att ta bort.
Ha det gott och njut av det fina vädret.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

24 april 2014 08:30

Fint dukat påskbord, gott ser det ut ,-)
Nu gör det ont i hjärtat på mig om den lilla katten, så söt hon är. Hur ensamt blir det inte för henne. Det där gillade jag inte!
Fint påskpynt. Här står tuppen kvar, det enda påskpynt vi har, tycker synd om tuppen som bara ska vara framme en vecka, så han får en vecka till ,-)))
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Lillis

Lillis

24 april 2014 12:17

Så synd om den lilla kattfröken, förstår mig inte på folk som lämnar dom utan att bry sig
Fina bilder
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards