~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 10 april 2014

Nu tar vi en paus

Av ~ Ruth ~ - 10 april 2014 23:37


 

Fotade en bofink (tror jag) i dag på avstånd, men har inte sett dessa på länge.



Jag och maken är slut efter allt slit med ombyggnad, det är inte klart, men vi känner att vi måste pusta ut lite. Var ner till torget en sväng i dag själv, gick och tittade i affärer och bara njöt, var borta i 3 timmar. Så mycket fint affärerna har kommit in med nu för våren och påsk. Jag köpte mig ett par nya ankelstövlar (lila), skönt om det är blött ute och till sommaren när jag klipper gräs. Mina andra har gjort sitt, gummit torkar och spricker och dem läcker som ett såll.


Är inte mycket vid datorn nu, har fått andra datorvanor efter allt vi har gjort här hemma och tid inte har funnits. Förlåt om jag inte har besökt er som förut, hoppas jag kommer i fas snart.


Kram och god natt.

 
 
Malin

Malin

11 april 2014 08:15

Så fin bild på en fin liten fågel :)
Förstår att ni känner att ni behöver stanna upp o andas lite , ni är så duktiga och en paus är ni värda!
Mysigt att gå o strosa lite allmänt i affärer , och det lät som ett fint köp du gjort också :)
Förstår att du inte sitter vid datorn och inte besöker oss som "vanligt" men vi förstår,det lovar jag :)
Önskar dig nu en fin och trevlig helg.
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

11 april 2014 08:20

Visst är det en bofink dom är riktigt fina.
Det är bra med en paus i ert arbete, det måste man ha.
Gummistövlar har jag nog inte ägt sedan jag var barn men ibland önskar man att man hade ett par. fint med lila.

Ha en fin dag.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

11 april 2014 09:46

Fin fågel ,-)
Skönt att bara "landa" ni har haft mycket jobb nu.
Visst har dom mycket fint i affärerna ,-)))
Jag ögonshoppar!
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
BrittMarie

BrittMarie

11 april 2014 13:12

Får en bofink se ut hur som helst, brukar alltid min pappa säga :) Det här är i alla fall en bofink. Det är en av de få fåglar jag känner igen. Skönt för er att pausa lite, både med jobb och dator. Allt har sin tid. Jag är heller inte så aktiv vid datorn, men kan inte hålla mig ifrån den heller. Du är välkommen att höra av dig när du har tid och lust. Ha det så bra nu! Så kommer du att få det fint när allt är klart!

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Lena Åhgren

Lena Åhgren

11 april 2014 17:33

Fin bild.Önskar dig en trevlig och fridfull helg.
Kram!

http://min-bloggis.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

11 april 2014 21:39

Jättefin fågel.
skönt med lite paus från bloggen då man har annat att gjöra åxo.
Vila nu, och pyssla med det du behöver.
Varm kraaam från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards