~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Bra sysselsättning i bilen.

Av ~ Ruth ~ - 20 januari 2014 20:48


 

Nu är vi hemma, landade strax efter kl. 16, resan gick bra och vägarna var fina.

Timmarna rusade i väg snabbt med garn och stickor i nävarna och det blev ett par vantar till som jag hade beslutat (för mig själv), skall bara fästa trådarna. Här är det bara lite vitt puder här och var på marken, vad har jag lämnat bakom mig? en härlig fin vinter och nu detta, det är bara för sorgligt. Har packat upp en del redan, men resväskan är kvar. Blommorna i källaren som jag gjorde självbevattning till har klarat sig toppenbra, bättre en väntat efter 5 veckor på ett kyligt och mörkt tvättstugegolv.

Nu skall jag ta mig en kopp kaffe och titta på ”Det Okända” på 7:an, vi hör's !

 
 
gun

gun

20 januari 2014 21:08

Vad skönt att ni hade fina bara vägar på er hemresa.
Oj, hur fort stickar du egentligen??? Ett par vantar klara
på en resa...där ligger jag i lä:).
Förstår att det blev kontrast mellan värmlandskogarnas snö och storstadens minimala snömängd.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lillis

Lillis

21 januari 2014 17:09

Skönt att höra att resan gick bra hem.
Vad du måste sticka fort eftersom du är klar med vantarna
Ha en skön kväll
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

21 januari 2014 21:16

Ser att resan ner gick bra o det är ju skönt att det inte uppstår problem.
Fina vantar du stickat.
Härligt att dina blommor klarat sig!
Ha en fin kväll!
Kramen vännen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

22 januari 2014 10:30

välkommen hem igen :) vilka fina vantar
jag tittade även på de andra inläggen, otroligt vackra vinterbilder, förstår att du egentligen inte ville åka därifrån, kan ni inte flytta upp dit helt och hållet? ni är väl båda pensionärer? eller har jag fel?
kramar <3

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

24 januari 2014 14:15

De var fina vantar du stickat, jag håller på å virka ett par till Mira men får inte tummen bra. Tur att vägen var bra hem det underlättar ju alltid. Varför stannar ni inte längre i stugan? Du verkar som du skulle vilja bo där jämt.
Ha en bra helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards