~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 december 2013

”Hela Sverige bakar”

Av ~ Ruth ~ - 3 december 2013 16:46

     

"Klicka och förstora"


Över allt i stugorna bakas och bakas det och det är inte sämre här heller.

Nu har jag bakat klart mina Julkakor, det blir färre sorter för varje år, det är ju så få som äter kakor numera. ”Mor Annas pepparkakor” köper jag i affären, dem är så smakrika och goda, så sådant bakar jag aldrig. Det blir ett bullbak också en dag.

I dag har det varit grått och mörkt hela dagen +9* nu kommer verkligen alla adventsljus både ute och inne till sin rätt, det är så fint över allt.


Kramar delar jag ut i dag ♥


 
 
lillis

lillis

3 december 2013 17:07

Så mycket smarriga och goda kakor du bakat, gillar inte att baka kakor jag håller mig till vetebröd
Ha en bra och skön kväll
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Agneta i Piteå

4 december 2013 08:15

Från bagerska till BAGERSKA!!!SÅ FINT SÅ....Å,VA JÄMNSTORA! Säkert goda också. Här bakas det rullrån för 5:e gången(ger bort till de som inte orkar), kavlade löv, bondkakor, mazariner, anisbröd, rågkaka och limpa. Tycker mest om att baka grövre bröd, förresten jag bakar havrekex också, för jag tycker sååå om att kavla. Även en strumpa/socka är igång med ränder av garn från DIG. Det blir bra. Nu stiger solen upp alldeles röd, jag ska ut på promenad nu för det blir sitta stilla i bilen sedan idag, en lite längre resa över dan.

 
ansepanse

ansepanse

4 december 2013 11:12

vad duktig du har varit :) massor av fina kakor
här bakar jag ingenting sådant, kan ju själv inte äta och de andra bryr sig inte
idag skiner solen här
kramar <3

http://kinaguld.blogg.seh

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

4 december 2013 19:27

så flitigt, jag har slutat baka till jul de är ändå ingen som är så intresserad av kakor, men godis skålarna brukar bli tomma :)
Om jag kunnat skulle jag tagit en kaka av dina, de ser goda ut.
Kramiz från mig som hälsade på

http://anki-nilsson.blogspot.se

 
Cina

Cina

5 december 2013 07:47

Små mycket goda småkakor du bakat.
DEt är roligt att baka kakor tycker jag.
Men jag ska bara baka stompa sedan ska jag inte göra så mycket mer för det blir nog fasen jul ändå.
Ha en fin dag min vän.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards