~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 1 december 2013

Av ~ Ruth ~ - 1 december 2013 12:59


 


Dessa fina blommor fick jag av mina gäster i går tusen tack Ingegerd och Lennart. Vi hade sillbord, avsmakning av gubbens 5 olika sillinläggningar, potatis och vörtbröd därtill samt

strömmingsrullader och Jansons, jag gjorde en räkpaj. Marängtårta med hallonfyllning till kaffet. Jisses så vi åt, det var så gott, men om magen mådde så bra i natt är ju diskutabelt, jag har ju en kännslig sådan så vid 5-tiden tog jag en värktablett och då gick det över. Den första glöggen med russin och mandlar blev det också, julkänslan infant sig vill jag lova.

I dag skiner solen och det är + 12*. Jag nyser och snorar i dag, Arne känner också att det är något på G. Nu följer vi skidåkningen från Kuusamo i Finland, jag gillar skidor.

Har vinterpyntat här inne på bloggen, tror det är ett måste om det skall komma lite vinterkänsla.


Önskar ni också har en fin 1:a advent.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards